Orrarah Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Ingen read på fi...vilken linje är bäst? Detta är svs 0,5-1kr! ***** Hand History for Game 589150666 ***** $100 NL Texas Hold'em - Saturday, February 2, 13:31:31 ET 2008 Table Adam 4 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 8 Seat 1: carhonk ( $78 ) Seat 2: Orrarah ( $96.09 ) Seat 3: NpU ( $105.92 ) Seat 4: Hillyfish ( $195.11 ) Seat 6: Neverwin1 ( $135.85 ) Seat 7: ulve ( $22 ) Seat 8: klamper ( $207.63 ) Seat 10: Blondina ( $210.26 ) Neverwin1 posts small blind [$0.5]. ulve posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Orrarah [ ] klamper folds. Blondina calls [$1]. carhonk folds. Orrarah raises [$5]. NpU calls [$5]. Hillyfish folds. Neverwin1 folds. ulve folds. Blondina folds. ** Dealing Flop ** [ , , ] Orrarah bets [$8]. NpU calls [$8]. ** Dealing Turn ** [ ] Orrarah Fortsätta panga på? Citera
AccessGranted Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Bet 22-28 eller checkraise. Citera
frekje Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Jag hade pottat och synat/raisat all in utan att tveka. Om han sitter på en J hade han förmodligen höjt dig direkt på floppen pga dragig bräda. Nu kan han sitta på drag, svag tia eller två överkort. Tycker du ska få in degen för du har många outs mot flertalet av händerna i hans HD (tvåpar, triss, färg) om nu inte ditt MP är bäst. Citera
Orrarah Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2008 Sätter fi på en J här. Många svsspelare spelar sina J såhär passivt då de är rädda för överpar och lite annat. Ska jag pusha? checksyna? checkfolda? ***** Hand History for Game 589150666 ***** $100 NL Texas Hold'em - Saturday, February 2, 13:31:31 ET 2008 Table Adam 4 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 8 Seat 1: carhonk ( $78 ) Seat 2: Orrarah ( $96.09 ) Seat 3: NpU ( $105.92 ) Seat 4: Hillyfish ( $195.11 ) Seat 6: Neverwin1 ( $135.85 ) Seat 7: ulve ( $22 ) Seat 8: klamper ( $207.63 ) Seat 10: Blondina ( $210.26 ) Neverwin1 posts small blind [$0.5]. ulve posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Orrarah [ ] klamper folds. Blondina calls [$1]. carhonk folds. Orrarah raises [$5]. NpU calls [$5]. Hillyfish folds. Neverwin1 folds. ulve folds. Blondina folds. ** Dealing Flop ** [ , , ] Orrarah bets [$8]. NpU calls [$8]. ** Dealing Turn ** [ ] Orrarah bets [$23]. NpU calls [$23]. ** Dealing River ** [ ] Orrarah Vad gör vi här? Citera
Tomtah Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Orrarah Vad gör vi här? Fan ett ganska knivigt läge, det är ganska troligt att han har något sorts drag eller en tia han med. På river skulle jag nog check/folda såvida han inte bettar väldigt lågt. Du funderade aldrig på att försöka checkraisa floppen, känns inte som någon turn kan skada dig särskilt mycket? Citera
AccessGranted Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Fan ett ganska knivigt läge, det är ganska troligt att han har något sorts drag eller en tia han med. På river skulle jag nog check/folda såvida han inte bettar väldigt lågt.Du säger emot dig själv. Citera
AdslVerbe Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Som du säger Orrararh så är det Svs NL200. Ingen större ide med fancymoves som CBx2 oop tex. Väldigt många skulle spela ett halvbra J på liknande sätt skulle jag tro. ABC känns bäst på turn - checka å räkna odds om han betar. Citera
riverwild Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Härskulle jag välja att syna en mindre bet och folda om han betar högt. Citera
AdslVerbe Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 Fan ett ganska knivigt läge, det är ganska troligt att han har något sorts drag eller en tia han med. På river skulle jag nog check/folda såvida han inte bettar väldigt lågt. "Ganska troligt" skulle i princip motivera att syna åtminstone en pottbet från fi på river. Citera
strater Postad 3 Februari , 2008 Rapport Postad 3 Februari , 2008 helt orimligt att han har en tia eller något? och kan svs spelare värdebetta med en knekt där? annars går det ju alltid köra någon form av blockbet fast det suger i detta läge Citera
Orrarah Postad 4 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2008 Okej..tack för era åsikter...det som jag har tagit åt mig mest av, var väl det med att fancy play inte lönar sig på denna nivån, vilket jag iförsig redan har förstått för länge sen, men denna handen såg för bra ut, för att jag inte skulle beta vidare....Så rivern då: jag checkar...han betar ut kanske 3/4...känns som han kan ha slowspelat kåk, idiot som vill ha betalt för en J, eller kanske t.o.m ren bluff...jag viker iallafall och H*ran visar upp KQof för missat stegdrag....Jag=gråtfärdig Citera
strater Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Okej..tack för era åsikter...det som jag har tagit åt mig mest av, var väl det med att fancy play inte lönar sig på denna nivån, vilket jag iförsig redan har förstått för länge sen, men denna handen såg för bra ut, för att jag inte skulle beta vidare....Så rivern då: jag checkar...han betar ut kanske 3/4...känns som han kan ha slowspelat kåk, idiot som vill ha betalt för en J, eller kanske t.o.m ren bluff...jag viker iallafall och H*ran visar upp KQof för missat stegdrag....Jag=gråtfärdig vad för fancy play??? du har 2nd pair, tk+nötfärgdraget+överkort ^^. c/f på den brädan är ganska kallt, framförallt med en hand som kan värdebettas, but thats just me och beror väl på nivå kanske Citera
Recommended Posts