LykkaSiGya Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Prima Network No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com saw flop|saw showdown SB ($176.78) BB ($249.20) UTG ($217.27) Hero ($209.86) CO ($525.81) Button ($187.18) Preflop: Hero is MP with 2[], 2[]. UTG calls $2, Hero raises to $8, CO calls $8, 3 folds, UTG calls $6. Flop: ($27) A[], 3[], 9[] (3 players) UTG checks, Hero checks, CO checks. Turn: ($27) 2[] (3 players) UTG checks, Hero bets $18, CO folds, UTG raises to $36. Här vill jag re-raisa till ca 70. River ger en mängd tråkiga kort (färg-kort och 4 el 5) och 22 måste väl ingå i vår reraise-range här. Mindre re-raise för att ge Fi möjlighet att bluff-shova och mig möjlighet att bluffa vid andra tillfällen i det här läget för mindre än min stack. Invändningar? Glömmer jag bort något elementärt? Citera
svint0 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Stats/Notes på UTG? Du kan inte lägga handen. Men UTG's spel skriker ju set. Men omslag är ju ett måste. Slå upp till ~105-110$ Citera
vessel89 Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Tycker du bör betta flop i detta läge. Finns inte så stort värde i att raisa pre om ger upp potten så fort du missar set. Citera
Skumdum Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 betta flop. Jag hade synat turn. Håller inte med om att det finns särskilt många farliga kort som kan komma. Sen får du omvärdera river om du vill raisa eller syna. Citera
LykkaSiGya Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Tycker du bör betta flop i detta läge. Finns inte så stort värde i att raisa pre om ger upp potten så fort du missar set. Ger inte upp potten så fort jag missar set men väljer kanske att c-betta mer eller mindre i olika situationer. Tycker inte det är fel att skjuta här men gör det med en klart lägre frekvens än 100%. Är inte övertygad om att det är en större läcka, snarare är det nog en stor läcka att alltid c-betta. Citera
LykkaSiGya Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 betta flop. Jag hade synat turn. Håller inte med om att det finns särskilt många farliga kort som kan komma. Sen får du omvärdera river om du vill raisa eller syna. 15-kort i leken kommer definitivt fungera som action-dödare om Fi sitter med made hands som jag slår, tex tvåpar eller möjligen konstigt spelad AK och dessa kort är ju heller inte roliga för oss. Vad vill du i sådana fall re-raisa turn med och varför tycker du inte att fyrstegar och färger är problematiska för river-spelet? Citera
Skumdum Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 15-kort i leken kommer definitivt fungera som action-dödare om Fi sitter med made hands som jag slår, tex tvåpar eller möjligen konstigt spelad AK och dessa kort är ju heller inte roliga för oss.Vad vill du i sådana fall re-raisa turn med och varför tycker du inte att fyrstegar och färger är problematiska för river-spelet? För jag tror inte att FI har färgdrag, och har hon någonting med stege så är det snarare en färdig stege än ett stegdrag. Därför anser jag inte att det finns några direkt farliga kort. Ok, för att få action på river kan det finnas farliga kort, men ärligt talat är chansen ganska stor att man ligger efter här så det finns ingen direkt anledning att överrepresentera sin hand. Antingen får du värde av ett tvåpar eller så är du slagen på turn, tror jag. Citera
Supertequila Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Betta flop mot två fi med Ess och färgdrag på bordet känns kallt. Stor sannolikhet för syn, och va ska man göra på turn när det finns typ 100 scarecards och oddsen för att förbättra handen är obefintlig? 4bet turn känns bra, betsizingen vet jag inte än för jag är på väg ut. Dubbelt check och sen CR turn är oftast tecken på stor styrka så jag tror inte du tappar Fi genom att rejsa honom här. Citera
Skumdum Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Betta flop mot två fi med Ess och färgdrag på bordet känns kallt. Stor sannolikhet för syn, och va ska man göra på turn när det finns typ 100 scarecards och oddsen för att förbättra handen är obefintlig? 4bet turn känns bra, betsizingen vet jag inte än för jag är på väg ut. Dubbelt check och sen CR turn är oftast tecken på stor styrka så jag tror inte du tappar Fi genom att rejsa honom här. Vad är FI:s HD tror du? Citera
Supertequila Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Vad är FI:s HD tror du? 45s, Axs, 99, 33, kanske nåt överspelat AT, AJ, inte troligt dock. Vi leder i o f s enbart mot Axs (o AT, AJ) här, men att överväga släppa set med tot. 100 BB bakom känns vekt. Synar vi här så riskerar vi o inte få betalt av Axs och måste betala av mot de andra händerna ändå. Turnaction går nog att diskutera, men att betta flop tycker jag är superkallt i alla fall. Citera
Skumdum Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 45s, Axs, 99, 33, kanske nåt överspelat AT, AJ, inte troligt dock. Vi leder i o f s enbart mot Axs (o AT, AJ) här, men att överväga släppa set med tot. 100 BB bakom känns vekt. Synar vi här så riskerar vi o inte få betalt av Axs och måste betala av mot de andra händerna ändå. Turnaction går nog att diskutera, men att betta flop tycker jag är superkallt i alla fall. Som sagt, vi leder inte mot så många och inte särskilt många kan dra ut. Angående floppen, kan iofs hålla med men Ax och färgdrag är en ganska liten del av de andras HD:s, annars är ändå floppen ganska bra. Men jag är absolut inte jätteför ett bet utan check kan säkert funka också. Citera
Supertequila Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Det handlar väl inte egentligen om att vi är rädda för att händer som ligger efter ska dra ut, utan för att händer som ligger efter inte ska betala på river. Att använda set som bluffcatcher känns väl inte så optimalt, utan vi höjer på turn för värde mot Axs med toppar och nötdrag och hoppas få in allt här. De händer som leder mot oss kommer vi ändå att betala av på river så lika bra att få in degen på turn där vi har möjlighet att åtminstone få betalat av händer som vi leder mot, till skillnad mot river där vi förmodligen inte får så mkt betalt. Citera
Recommended Posts