Gå till innehåll

$11 SnG - TT blir överpar efter flopp.


Nojjby

Recommended Posts

Mina erfarenheter från nivån är att 30 betyder 9x

 

Okej. Jag hade inte dragit den slutsatsen. Jag hade behållt delen av stacken istället för att syna plus att riskera att få en syn eller rerais av den som betade på floppen.

 

Dock om scenariet hade sett annorlunda ut att jag hade agerat före shortstacken som ställde hade jag kanske höjt till 130-180 för att se vart jag låg till mot den som satsade $30, reraisar han mig igen så foldar jag. Synar han får man ta ett nytt beslut på turn. Om shortstacken dock ställt all-in efter min rerais så är man sist att agera och om de andra då lägger sig så hade jag nog synat med tanke på oddsen efter att man redan lagt in hälften av shortstackens stack. Men här är scenariet helt annorlunda så det är obetydligt mot din situation, men hur hade ni gjort om ni agerat före shortstacken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att vi bustar denna hand 99% av gångerna vi synar? Hänger inte med

 

CHRISQ23 checks, pafffff checks, karamole bets $30, kirgudu folds, pedrosa24 bets $350 and is all-in,

 

Arnan: Visst, finns säkert flera som limpar på 89. Skulle de då ha checkat deras 2 par träff på den farliga brädan? Knappast. Samma sak redovisade jag ang. om de träffat set.

 

Sry men fanns en bet på 30 karamole bets $30 så "alla" checkade inte . För övrigt menar jag med det på 99% att man förlorar så ofta i tidiga lvls mot fiskar som drar ut eller som ställer med idiotiska hand o klonkar . Därför för att inte riskera stacken i så tidig lvl så ska man folda där .

 

För övrigt är inte detta en HU utan en 10-mana sng. Hade det varit en HU hade man nog tänkt annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CHRISQ23 checks, pafffff checks, karamole bets $30, kirgudu folds, pedrosa24 bets $350 and is all-in,

 

Arnan: Visst, finns säkert flera som limpar på 89. Skulle de då ha checkat deras 2 par träff på den farliga brädan? Knappast. Samma sak redovisade jag ang. om de träffat set.

 

Sry men fanns en bet på 30 karamole bets $30 så "alla" checkade inte . För övrigt menar jag med det på 99% att man förlorar så ofta i tidiga lvls mot fiskar som drar ut eller som ställer med idiotiska hand o klonkar . Därför för att inte riskera stacken i så tidig lvl så ska man folda där .

 

För övrigt är inte detta en HU utan en 9-mana sng. Hade det varit en HU hade man nog tänkt annorlunda.

 

Läs tidigare så förstår du vad jag tror om 30 beten

 

menade inte att det var en HU heller, du ville spela samma bord som mej hela dagarna, så jag frågade site och nick, så löser vi rätt eller fel där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn? Vad vill vi syna med? Vill vi ha med andra? Det finns inga tillräckligt starka händer på denna flopp som det funkar med att bara syna. Synas nog rätt friskt bakom med de pottodds som ges och det finns inte många kort som är trevliga att se på turn resp. river. Hur kul är det om nån trycker bakom? Är våran hand värd pixlarna ens då?

 

Push? Hum, riskera 1450 för att vinna 550... Njae, känns väl inte så himla hett, va?

 

Då återstår det bara fold...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs tidigare så förstår du vad jag tror om 30 beten

 

menade inte att det var en HU heller, du ville spela samma bord som mej hela dagarna, så jag frågade site och nick, så löser vi rätt eller fel där?

 

Möter dej gärna HU arnan, nick och site?

 

Jag uppfatta det som Heads Up . sry my bad om du menade fullring sngs. Iaf enkel fold inget snack så jag förstår inte ditt resonemang. Tycker du det är värt att dra en chansning i så tidig lvl med så låga blinds ? det tror jag nog inte om du hade spelat handen själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

därför jag skrev även om...och jo det är för dyr investering på en för tidig nivå där bevara stack och inte läcka är överlägset

 

att som standard checkfolda 1010 på denna brädan i en flervägspott om det är checkat till dig är ingen stor lucka, att inte folda såsom handen utspelats är däremot det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hm..

 

skulle verkligen inte bara callat. reraise eller fold.

 

30 bet i en 180 pott är skumt, ja. den betten kan betyda väldigt mycket.. Finns gott om dåliga spelare som försöker bluffa med en sån bet, finns dom som bettar med TP, MP, BT, FD och OE tex. alla dessa händer bör vikas om du reraisar efter en har gått all in efter hans bet. Han betar nog knappats 30 med två par eller set.

 

Men vad kan han som gick all in ha? well.. väldigt mycket han med.. jag skulle tryckt all in som SS där med TPTK, OE, FD eller bättre. det som han kan ha limpat med som slår dig är 89. set är ganska uteslutet då han nog skulle gått all-in pre.

 

men nu är det ju två till som ska agera bakom dig, och dom kan mycket väl callat med lowpockets eller 89.

 

Detta är inte ett roligt läge att vara i.. om det bara var 30 betarn och all-in killen i potten hade jag callat eller puschat.

 

I detta fallet skulle det nog bli en fold.

 

Om du hade callat och alla foldade och han hade FD eller OE är chansen fortfarande inte allt för liten att du förlorar potten.. den chansningen tar jag gärna om jag är sist och agera och alla foldade, men inte när det är fler att agera som kan ha monster drag eller 2par, set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...