Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej är lite av en nybörjare på FL shorthand, så efter att ha lirat en stund så dyker det upp lite frågor som jag skulle vilja ha hjälp med.

1. Händer som man bör syna med från bb när 2 eller fler spelare är med.

2.Alla lägger fram till mig på sb jag höjer med ex A2o får syn och floppen kommer D 8 2 rainbow, jag höjer, bb synar, turn ex 4. vad göra på Turn höja igen eller checka o syna/folda ? (inga reads utan bara vad som kan vara så nära ultimat i längden)

3. Höjer på co med två som synar (knappen o bb) träff på mellan par jag höjer, båda synar, turn överkortet parar upp sig hur göra på turn ?

4. Ur pos med mellan PP (66 till 1010 typ) höjer preflop får en synare och tre överkort på flopen, jag höjer igen, då är frågan vid återhöjning given fold ? vid syn checka (fold/syn) eller höja på turn vid blankt kort.

Blev kanske lite rörigt men hoppas ni förstår.

Postad

Kan tyvärr inte svara bra på dina frågor men det skall bli intressant att se vilka svar du får.

Spelar själv lite FLSH 0,5/1$ nu mer.

Är lite instresserad av literatur i just ämnet men vet inte vad som finns.

Är du intresserad att köra en studiegrupp i ämnet om vi hittar några fler?

Sorry om jag kapade din tråd lite.

Postad

1. Händer där du har 35%+ equity mot deras range.

2. Check/fold. skulle samma läge upstå igen mot samma motståndare testa bet/fold istället.

3. bet

4. fold mot höjning. Troligen check/fold turn men om du tror han har drag, bet turn.

Postad

Är lite instresserad av literatur i just ämnet men vet inte vad som finns.

Är du intresserad att köra en studiegrupp i ämnet om vi hittar några fler?

Sorry om jag kapade din tråd lite.

Det e lugnt ! jag kan vara på om det finns fler som är intresserade, dock inte så lätt att hitta dom i dagens nl värld. :)

mikj

Tackar för svaren

finns kanske några fler som har synpunkter eller andra frågor i ämnet