Hajzy Postad 27 Januari , 2008 Rapport Postad 27 Januari , 2008 Inte ofta killen gjort reraisar preflop och han är väl hyfsat tight också. troligen har han QQ-AA, AK. JJ kan väl också finnas. Det bästa spelet känns som raise 3x eller all in på flop. Eller ska man syna och se vad som händer på turn, checkar han så bettar jag hårt eller ställer. men vad händer om han fortsätter att betta hårt och jag inte har träffat? Varför jag nästan ändå inte vill raisa på flop är för att jag känner att det nästan bara är färg och kanske A:et som är levande och att om jag gör det så kommer han att syna. finns väl någon % chans att han foldar men jag tror inte han släpper JJ-AA där så det är väl i så fall AK. PokerStars Game #14858443653: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2008/01/27 - 09:14:17 (ET) Table 'Nongoma' 6-max Seat #3 is the button Seat 1: Solid_RvR ($26.70 in chips) Seat 2: cytw ($10 in chips) Seat 3: herrrossi6 ($50.20 in chips) Seat 4: jmacgould ($28.05 in chips) Seat 5: StArCuE ($35.30 in chips) Seat 6: Hamak87 ($62.85 in chips) jmacgould: posts small blind $0.10 StArCuE: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hamak87 Hamak87: raises $0.75 to $1 Solid_RvR: folds cytw: folds herrrossi6: folds jmacgould: folds StArCuE: raises $2.25 to $3.25 Hamak87: calls $2.25 *** FLOP *** StArCuE: bets $4.50 Citera
Jakelamotta Postad 27 Januari , 2008 Rapport Postad 27 Januari , 2008 Är hans range JJ+, AK här så är det ingen idé att syna med AQ pre. Som spelat är det bara att slå om och syna push då du har lite FE(AK släpper han) samt 46% equity mot hans synrange. Citera
strater Postad 27 Januari , 2008 Rapport Postad 27 Januari , 2008 varför synar du pre om du sätter han på stål? sådär jättebilligt va det ju inte. sätter du han på stål behöver du ju heller inte pusha EGENTLIGEN (även om standard), kan bli mer ev+ att bara ta synen å spela för färg. Citera
Hajzy Postad 28 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 28 Januari , 2008 Självklart borde jag ju hitta folden redan på preflop. Har märkt att jag inte ofta blir omslagen pre, och om jag blir det så gör de oftast det med de händerna som jag stoppade han på.Så oftast kanske man borde folda även mot andra spelare som man inte har så jätte bra read på. AQs kanske ibland men inte syna med sämre. Dock så märker man ju efter ett tag vilka som slår om oftare och vilka som typ aldrig gör det. Men mot liknande spelare som honom så är det nog bara att slänga preflop. Detta är på Pokerstars NL25.. på högre nivåer så får man helt enkelt ha bättre read eftersom det blir mer omslag där. Har lirat mycket NL50 och NL100 tidigare, men eftersom jag tog ut pengarna efter det så har jag nu efter 1år börjat lira igen och har bara pengar inne för NL25, försöker även köra mer bord och mer på bara korten än read när jag kör på så här låg nivå och man oftast möter olika personer hela tiden. Citera
sneakycastro Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Jag hade standardpushat och försökt få in degen där. Har han JJ, QQ, eller KK ställer han nog och kanske t.o.m med AK, i vilket fall som helst är det en coinflip. Har han TT eller AA är dina vinstchanser lite sämre men det finns långt många fler händer du slår i hans range, in med degen som sagt. Pushar du och han bara synar, trots att han är shortstacked, fullföljer jag alltid på turn med ett bet. Antagligen checkar han över den till dig så du kan ta ett gratiskort och släppa den om du inte träffar på river iof. Citera
Recommended Posts