Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte handhistoriken så det blir kanske lite svårläst men hoppas på hjälp ändå.

10 pers FR TNL

Blinds 80-160

Bubblan.

• Hero/knappen har lirat TAG, 2100marker.
  • Small blind är LAG, verkar duktig. 5000marker
  • Big blind klonka precis upp sig till nästchippi efter en utdragning, verkar smått fiskig, 2500marker
  • (Utg/shortie är tightvek fisk. 400marker)

Utg, foldar.

Hero har JKoff. OK att ställa här, eller foldar vi oss ITM eftersom vi har en jätteshortie som lär åka?

Om ja, vad bör hero ha för att ställa?

Postad

Vik.

Det är kanske inget ställ till att börja med, 13bb med KJo känns inte så klockrent.

Att slå upp till 2.5bb är sjukt exploaterbart om sb fattar det.

Vik bara, vet inte riktigt vilken hand jag behöver för att dega in här.

Varför ingen hh?

Postad

Tack, då har vi hittat EN läcka i mitt bubbelspel då ;-)

Jag ställde för att sno lite blinds från mr nyrik (BB) men han synade glatt med AJ och slog ut mig. Jag trodde de skulle syna mycket tightare, men icke sa nicke...

Hur få blinds ska vi ha för att det är ok att ställa med anytwo? Eller väntar vi oavsett på att shortie ska slås ut av the chippies, för att sen börja lira väl ITM?

Postad
Det finns garanterat händer jag ställer med, typ 99/AK

Intressant. Tror inte det är helt fel att ställa med denna hd. Men misstänker då att du isf alltid kör push/fold, ej raise. Om inte så skulle verkligen dina raisar vara exploaterbara. Personligen skulle jag nog inte ställa med någon hand här, utan ist raisa med din hd + fler händer.

Postad

Höjer jag standard, 2.5bb, så är det med typ QQ+ och händer jag viker mot push.

edit: AK/99 avsågs inte vara en hd, utan bara typexempel på händer jag öppenställer. Tror att de enda händer man egentligen vill möta omslag med är höga par, AK/AQ och mellanpar är nog bäst att dega med.

Postad
Klart vik. Alternativet är raise till 400 och fold mot omslag - absolut inte push.

Höjer vi till 400 känns det som att vi får omslag nästan varje gång.

Just därför vi kan höja istället för att pusha QQ+.

Som alla påpekat, jättelätt vik.

Postad
Så alla är överens om att folda sig ITM i detta läget alltså, och rikta in sig som shortie väl ITM?

Det verkar så...

Vi vill "bara" få pengar, sen dubblar vi upp väl ITM och klonkar hem HU med en väl dold triss mot överpar...

• 4 weeks later...
Postad

Skulle skriva något men kom av mig av din signatur Kape HAHAHA

"Nejdå, det är tydligen enbart skickligheten som avgör. "Hyfsat flyt med korten" är bara för amatörer. Bomba ni på i er suveränitet mot spelare med bättre träff." - Softish

mohaha, perfekt start på dagen.