bossbaver Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Har inte handhistoriken så det blir kanske lite svårläst men hoppas på hjälp ändå. 10 pers FR TNL Blinds 80-160 Bubblan. Hero/knappen har lirat TAG, 2100marker. Small blind är LAG, verkar duktig. 5000marker Big blind klonka precis upp sig till nästchippi efter en utdragning, verkar smått fiskig, 2500marker (Utg/shortie är tightvek fisk. 400marker) Utg, foldar. Hero har JKoff. OK att ställa här, eller foldar vi oss ITM eftersom vi har en jätteshortie som lär åka? Om ja, vad bör hero ha för att ställa? Citera
eurythmech Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Vik. Det är kanske inget ställ till att börja med, 13bb med KJo känns inte så klockrent. Att slå upp till 2.5bb är sjukt exploaterbart om sb fattar det. Vik bara, vet inte riktigt vilken hand jag behöver för att dega in här. Varför ingen hh? Citera
bossbaver Postad 25 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2008 Varför ingen hh? Fel dator.. Citera
Olyckan_77 Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Håller med eury i det mesta. Finns nog ingen hand jag ställer med här iom det antal bb vi har kvar. Visst är raise exploaterbart, men beror som sagt helt på motståndare (nivå?). Utan read hade jag nog betat 2.5 bb. Citera
Vrakman Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Vik för mig också. Mixar dock upp lite här ibland också med syn och fold mot alla omslag. Citera
eurythmech Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Det finns garanterat händer jag ställer med, typ 99/AK Citera
bossbaver Postad 25 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2008 Tack, då har vi hittat EN läcka i mitt bubbelspel då Jag ställde för att sno lite blinds från mr nyrik (BB) men han synade glatt med AJ och slog ut mig. Jag trodde de skulle syna mycket tightare, men icke sa nicke... Hur få blinds ska vi ha för att det är ok att ställa med anytwo? Eller väntar vi oavsett på att shortie ska slås ut av the chippies, för att sen börja lira väl ITM? Citera
Jacob123 Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Given vik där med KJ med 13bb. Skulle nog folda den för 10 också. För 7 bb ställer jag den på knappen där skulle jag tro. Citera
Olyckan_77 Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Det finns garanterat händer jag ställer med, typ 99/AK Intressant. Tror inte det är helt fel att ställa med denna hd. Men misstänker då att du isf alltid kör push/fold, ej raise. Om inte så skulle verkligen dina raisar vara exploaterbara. Personligen skulle jag nog inte ställa med någon hand här, utan ist raisa med din hd + fler händer. Citera
eurythmech Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Höjer jag standard, 2.5bb, så är det med typ QQ+ och händer jag viker mot push. edit: AK/99 avsågs inte vara en hd, utan bara typexempel på händer jag öppenställer. Tror att de enda händer man egentligen vill möta omslag med är höga par, AK/AQ och mellanpar är nog bäst att dega med. Citera
DocLame Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Klart vik. Alternativet är raise till 400 och fold mot omslag - absolut inte push. Citera
Rebonius Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 Klart vik. Alternativet är raise till 400 och fold mot omslag - absolut inte push. Höjer vi till 400 känns det som att vi får omslag nästan varje gång. Just därför vi kan höja istället för att pusha QQ+. Som alla påpekat, jättelätt vik. Citera
boman Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 vi ska inte höja, vi ska inte syna, vi ska inte pusha, vi ska folda. rätt lätt med en sådan supershortie vid bordet. Citera
Nelarima Postad 25 Januari , 2008 Rapport Postad 25 Januari , 2008 I ett sånt här läge är det bara att folda sig in pengarna nästan oavsett hand, finns för mycket risk inblandat och varför ska du bjuda fisken på pengar genom att åka ut? Citera
Kape Postad 27 Januari , 2008 Rapport Postad 27 Januari , 2008 Hmmm, jag trodde detta var ett självklart vik. Citera
Herveao Postad 27 Januari , 2008 Rapport Postad 27 Januari , 2008 öhh, ska man inte vika i detta läget?? Citera
bossbaver Postad 28 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 28 Januari , 2008 Så alla är överens om att folda sig ITM i detta läget alltså, och rikta in sig som shortie väl ITM? Citera
Kape Postad 28 Januari , 2008 Rapport Postad 28 Januari , 2008 Så alla är överens om att folda sig ITM i detta läget alltså, och rikta in sig som shortie väl ITM? Det verkar så... Vi vill "bara" få pengar, sen dubblar vi upp väl ITM och klonkar hem HU med en väl dold triss mot överpar... Citera
kanskekanske Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 400 stacken blir BB nästa runda, sen SB.. han borde vara ute när som helst.. KJ i detta läge viker man alla gånger. Citera
Tottyville Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Skulle skriva något men kom av mig av din signatur Kape HAHAHA "Nejdå, det är tydligen enbart skickligheten som avgör. "Hyfsat flyt med korten" är bara för amatörer. Bomba ni på i er suveränitet mot spelare med bättre träff." - Softish mohaha, perfekt start på dagen. Citera
jog76 Postad 25 Februari , 2008 Rapport Postad 25 Februari , 2008 Lätt vik, för om vi ställer så foldar shortisen ofta för att hoppas att vi åker. Citera
Recommended Posts