Gå till innehåll

Uppförandeskillnad SnG/CG?


MikeTime

Recommended Posts

Spelar ju i princip enbart SnG´s och MTT´s men kan ibland leka bort ett par inköp vid något cg-bord också. Har fått för mig att cg-spelare uppför sig betydligt sämre än turneringsspelare i chatten överlag...? Är det fler än jag som reagerat på detta? Jag kan till viss del förstå att jag själv blir kallad tomte*(valfritt könsord/svordom inplaceras här) eftersom jag är urkass när det gäller cashgame men jag ser ju att stämningen vid cg-borden är betydligt sämre än vid ett SnG-bord. Där är oftast atmosfären präglad av komplimanger och trevligt småprat.

Nu får jag väl hela pf´s cg-spelarkår mot mig men det kan jag ta...;-)

F.ö - trevlig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det varierar nog mycket.

I turneringar brukar folk lacka ur på att bli utdragna då de inte kan köpa in igen och då kalla personen i fråga för allt möjligt. Överbet brukar dock tendera resultera i kraftiga känsloyttringar av en del på CG är min erfarenhet.

 

Generellt sett så vill jag helst ha tiltade/otrevliga spelare emot mig i CG då jag kan ta deras pengar flera gånger/på flera bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det varierar nog mycket.

I turneringar brukar folk lacka ur på att bli utdragna då de inte kan köpa in igen och då kalla personen i fråga för allt möjligt. Överbet brukar dock tendera resultera i kraftiga känsloyttringar av en del på CG är min erfarenhet.

 

Generellt sett så vill jag helst ha tiltade/otrevliga spelare emot mig i CG då jag kan ta deras pengar flera gånger/på flera bord.

 

Jo, det behöver ju inte alltid vara något negativt med tiltade spelare vid bordet. Där håller jag med dig fullt ut men visst tycker jag det är skillnad på cg & SnG´s/MTT´s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är precis tvärtom, i en SNG när någon blir utdragen kan de slänga ur sig en massa förolämpningar och sedan försvinna, i ett cashgame sitter de ju ofta kvar, så där är de - lite - trevligare

 

Spelat mest påå Everest och Prima

 

Omvänd logik is teh shiet. I cashgame sitter de ju ofta kvar så därför borde folk väl snarare vara mer otrevliga? Ingen idé att vara otrevliga / försöka tilta folk när man lämnar bordet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...