Gå till innehåll

Första, stapplande stegen i det bitterljuva pokerträsket...


mindbender

Recommended Posts

Blev visad hur Hold'em funkar före en personalfest, min bästa vän lånade ut två pokerböcker och sedan var det kört.

 

Nu har jag spelat två Cash Games på två dagar och gått back 39 kronor. Eftersom jag är total nybörjare har jag satt en maxgräns på 100 kr i månaden tills vidare.

 

Hur som helst tror jag att jag är fast - ruggigt kul och fascinerande spel. En vacker dag kanske man kan dryga ut dagskassan med det också. Dessutom visas det en massa poker på TV.

 

Således, 39 kronor fattigare, men med ett leende på läpparna inväntar jag att "Texas Hold'em för dummies" ska dimpa ned i brevlådan.

 

Kul att ha hittat hit. Hoppas vi inte ses vid samma bord (än) ;-)

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jubel och fröjd, äntligen en session som gick plus!

 

På inrådan av några vänliga själar här på forumet spelar jag för tillfället bara mikrolimit THFL på Pokerstars.

 

Trots att denna min första vinstsession bara pågick EN ynka minut (innan minstingen vaknade en trappa upp) och bara rörde sig om 0,02 $, så känns det ändå härligt att bryta den totala losing streak som pågått sedan jag fastnade för detta spel för någon vecka sedan. Äntligen fick jag föra in en grönmarkerad summa på wpbet.

 

Detta bevisar nämligen att det finns en möjlighet att jag en vacker dag kommer kunna gå plus på detta fascinerande tidsfördriv (ligger nu 44 kr back). Nu väntar jag bara på "Texas Hold'em för dummies" (Harlan), så jag kan få ytterligare inblick i spelets grunder och strategier - har svalt stoltheten och beställt denna titel då den fått toppbetyg på amazon. Fick precis besked om att den förväntas dimpa ner i lådan på måndag. Härligt med lite pokerteori att sätta tänderna i!

 

Hur denna historiska hand såg ut? 22 (betalade SM och passade sedan fram till showdown, där ingen hade nåt bättre) :lol:

 

Trevlig helg allihop!

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för länken. Verkar vara en riktigt bra sida.

 

Det är emellertid ofta jag inte har datorn med och - efter mina erfarenheter i schack - jag tror inte att man ska underskatta de fördjupade och strukturerade kunskaper du får när du läser en bok från pärm till pärm (liksom i schack är det säkerligen en bra idé att läsa om en pokerbok flera gånger, vartefter förståelsen för spelet ökar). Däremot kommer jag säkerligen inte läsa lika mycket teori som schacket kräver (en bok för öppning, två för mittspel (en för taktik, en för strategi), en för slutspel, en partisamling, en bok med bara problem etc - på aktuellratingnivå, därefter samma heltäckande teori, men på en högre nivå etc. MÅNGA böcker har det blivit i hyllan!).

 

Till saken hör väl att böcker är en av mina laster (CD-skivor är en annan...), kanske därför jag är Sv/En-lärare på högstadiet.

 

Hmm...50% undervisning, 50% pokerspelande kanske inte vore så dumt...;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Idag är en historisk dag i mitt pokerliv av flera anledningar:

 

1. Jag har aldrig vunnit så mycket under en enstaka session som idag

2. Jag har aldrig gått så mycket plus totalt under en dag

3. Jag har aldrig haft så stor bankrulle tidigare

4. Sist men definitivt inte minst: Jag fick precis mitt första fyrtal online - fyra ljuva Damer förgyllde söndagskvällen. Pocketparet fick inom kort sällskap av två fagra väninnor!

 

Har nu spelat in en del av mina inledande förluster, ligger fortfarande klart på minus, men det går åt rätt håll. Mikrosakta men säkert... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för länken. Verkar vara en riktigt bra sida.

 

Det är emellertid ofta jag inte har datorn med och - efter mina erfarenheter i schack - jag tror inte att man ska underskatta de fördjupade och strukturerade kunskaper du får när du läser en bok från pärm till pärm (liksom i schack är det säkerligen en bra idé att läsa om en pokerbok flera gånger, vartefter förståelsen för spelet ökar). Däremot kommer jag säkerligen inte läsa lika mycket teori som schacket kräver (en bok för öppning, två för mittspel (en för taktik, en för strategi), en för slutspel, en partisamling, en bok med bara problem etc - på aktuellratingnivå, därefter samma heltäckande teori, men på en högre nivå etc. MÅNGA böcker har det blivit i hyllan!).

 

Till saken hör väl att böcker är en av mina laster (CD-skivor är en annan...), kanske därför jag är Sv/En-lärare på högstadiet.

 

Hmm...50% undervisning, 50% pokerspelande kanske inte vore så dumt...;-)

 

 

Problemet är att pokerböcker (förhoppningsvis till skillnad från schack-böcker)i allmänhet inte lär dig spela bra poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är en historisk dag i mitt pokerliv av flera anledningar:

 

1. Jag har aldrig vunnit så mycket under en enstaka session som idag

2. Jag har aldrig gått så mycket plus totalt under en dag

3. Jag har aldrig haft så stor bankrulle tidigare

4. Sist men definitivt inte minst: Jag fick precis mitt första fyrtal online - fyra ljuva Damer förgyllde söndagskvällen. Pocketparet fick inom kort sällskap av två fagra väninnor!

 

Har nu spelat in en del av mina inledande förluster, ligger fortfarande klart på minus, men det går åt rätt håll. Mikrosakta men säkert... :-D

 

Testa lite Sit&Go i början.

Där kan du spela abc-poker och ofta komma i pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har nu tagit steget över till microlevel NL (0,01/0,02$) och tänker spela det så länge jag har en BR på 600xBB på siten.

 

Idag hade jag min största NL-vinst någonsin. Tyvärr hade jag även min största pokerförlust hittills, så jag gick ändå något back totalt för dagen. Har iaf spelat upp mig ca 20 kronor sedan jag inledde med mina två första SvS-sessioner (FL 1/2 SEK) som tog ner mig till -40. På't igen bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...