Gå till innehåll

Moderator, Lås tack!!! (Min tragiska historia)

Recommended Posts

• Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Lägg ner pokern och skaffa ett jobb du är ju redan deprimerad och jag lovar att det kommer att bli värre om du forsätter med pokern. Du måste ju vara under en rejäl jävla press när du inte har några inkomster samt bara har en rulle på ca 300 dollar som du ska klara överleva på. Som att spela rysk roulette varje gång man sätter sig ner för att grinda det går ju inte i längden

Postad
När man mår som du säger att du gör känns det inte som att det är den bästa lösningen i längden att grinda poker på låga nivåer, med ganska liten rulle.

Poker ger ju stor lycka ena sekunden, och bad beats/oro den andra, och just så antar jag att din vardag också känns just nu. Och det måste man ordna upp innan man gör nåt annat.

Alla som är "normala" och friska kan få ett jobb dom tycker är ok om dom vill. Därifrån kommer också du få en tillfredställande känsla och en gladare bättre vardag, och kunna känna dig trygg med att det kommer lön varje månad.

Sen få tid att spela poker i alla fall. Och om du går pluss använda dom pengarna till roliga saker, även om en del av lönen går till att betala av skulderna.

Bara för att många tar åt sig kännslomässigt vid vinst/förlust gör inte alla det, jag påverkas inte på det sättet...det är microlimit..det gör inte ont att förlora, men plånboken gillar iaf när det går bra.

Sen vet jag inte vilken värld du lever i, men tycker helt klart du borde börja jobba på ams, då har vi snart inga arbetslösa i sverige, för enligt dig kan ju ALLA få ett jobb...ett jobb som dom tycker om också...helt otroligt faktiskt,,undrar varför så många går till sina jobb som dom avskyr när man kan få ett man gillar.

Hur stora är skulderna hos kronkalle?

Hur mycket drog kronkalle från din lön varje månad/hur mycket lämnade han kvar?

Varför delade inte du och din fd sambo på skulderna? (eller ni kanske gjorde det)

Om skulderna är enormt stora kanske det går att söka skuldsanering? (går om skulderna är gigantiskt stora och gamla)

Tips: Boka tid hos kommunens skuldrådgivare!

För övrigt hejar jag stenhårt på dig!

/C

Avstår från att svara på skuldernas storlek, men det är inga miljonbelop.

När man är kär är man dumsnäll och naiv, jag stod ensam på alla lån som vi tog.

Lägg ner pokern och skaffa ett jobb du är ju redan deprimerad och jag lovar att det kommer att bli värre om du forsätter med pokern. Du måste ju vara under en rejäl jävla press när du inte har några inkomster samt bara har en rulle på ca 300 dollar som du ska klara överleva på. Som att spela rysk roulette varje gång man sätter sig ner för att grinda det går ju inte i längden

Pokern gör mig inte deprimerad, det är snarare skönt att kunna "fly" till något ibland.

Beslut jag tagit tidigare i mitt liv och hur dom påverkat min livssituation får mig däremot att inte må så bra.

Lycka till mannen!

Tack

Vill inte låta allt för negativ men vad gör du om du inte klarar det? Har du någon alternativ plan?

You can only be free when you have nothing to lose.

Svälja stoltheten och söka bidrag tills man har en egen inkomst är ett alternativ, tar en dag i taget.

Postad

Vad tar man för lån när man är 18? Och har hon ingen skam i kroppen som inte tar sitt ansvar för lånen? Har du öht pressat henne? Även om man är dumsnäll när man är kär så behöver man ju inte vara det när det har tagit slut...

Hur som helst så verkar det inte som att du har någon långsiktig plan med ditt liv. Det känns som att du borde sätta dig ner och fundera på vad du kan göra för att komma ur din situation. Självklart ska man inte plugga bara för att kunna låna, men om du hittar någon vettig utbildning så har du ju en hyfsat trygg ekonomi medan du pluggar och sen kan du börja jobba och betala av dina lån. Det som verkar ligga närmast till hands tycker jag är någon form av KY-utbildning, de är rätt korta (ett par år) och mer praktiska än akademiska samt utformade i samverkan med näringslivet så det ska vara inom områden där det behövs folk. Kan vara värt att kolla upp i alla fall. Förstår inte varför du skulle ha inställningen att du aldrig kommer klara av kurserna du läser?

Postad

Fan vad tragiskt läsande här..

Förstår inte alla som uppmuntrar dig att fortsätta med detta, det går helt enkelt inte att livnära sig på poker på den nivå du nu håller till.

Jag är ledsen att säga det, en alternativ plan skrev någon.. Du ska nog ha MINST en alternativ plan som du kan ta till precis vilken dag som helst.

Vill inte låta allt för negativ, och jag har egentligen ingen anledning att lägga mig i.. Har ju noll insikt i hur ditt liv ser ut mer än det du skrivit här.

Men någon skrev om Norge, det tycker jag låter som en kanonidé.

Hade mitt liv kraschat så hade jag inte tvekat en sekund att söka jobb i Norge eller Danmark, har inte så stor koll på vad det krävs kvalifikationer men känner en hel del folk som åkt dit i stort sett utan utbildning eller meriter och fått jobb med riktigt fin lön..

Ta dig en funderare på om du kommer klara av detta.

Postad
Avstår från att svara på skuldernas storlek, men det är inga miljonbelop.

Spelar ingen roll om du stod på lånen, ni tog dom för gemensamt bruk i ett samboförhållande. Sambolagen gäller och skullderna ska delas.

Dumsnäll och naiv... been there, done that.

GL.

/C

Postad

Efter mycket funderande fram och tillbaka har jag kommit fram till att låsa dagboken, förevigt eller tillfälligt vet jag inte just nu.

Det som har hänt i livet är jävligt tungt, och det är svårt att hitta motivation till att få ordning på sitt liv, men det kommer.

Jag stänger dagboken för att den påverkar mig negativt just nu, jag har fått många lyckoönskningar och bra tips och även blivit peppad att börja plugga m.m. Jag är tacksam för det, men samtidigt så blir jag mer nere när jag läser dagboken..är det mitt liv? Är det så illa?

Sen tror jag också att det kommer bli väldigt svårt att få denna dagbok att handla om poker, fokus kommer alltid ligga på mitt övriga liv...och det blir lite fel då det ändå är ett pokerforum.

Är det någon som undrar något, bara vill prata lite, komma med tips eller vad som så är det fritt fram att skicka pm. Jag försvinner inte bara för att dagboken gör det.

Mod: Lås tack.

Postad
Bara för att många tar åt sig kännslomässigt vid vinst/förlust gör inte alla det, jag påverkas inte på det sättet...det är microlimit..det gör inte ont att förlora, men plånboken gillar iaf när det går bra.

Sen vet jag inte vilken värld du lever i, men tycker helt klart du borde börja jobba på ams, då har vi snart inga arbetslösa i sverige, för enligt dig kan ju ALLA få ett jobb...ett jobb som dom tycker om också...helt otroligt faktiskt,,undrar varför så många går till sina jobb som dom avskyr när man kan få ett man gillar.

Ok, jo det är klart att alla tar förluster olika. Men poker är ju ändå upp och ner, och det känns inte som att en person med en osäker vardag kan må bättre av det. Men det är klart det är individuellt.

Angående jobben... min farsa jobbar på AMS :mrgreen: men jag har aldrig haft nån hjälp av dom ändå, bara fått dryga papper utan mening.

Jobb kan man lika bra skaffa på annat sätt; gå till företag man är intresserad av, presentera sig, söka utan AMS hjälp.

Det gjorde jag efter att ha varit utan jobb i 6 månader efter gymnasiet, och det tog 4 veckor så hade jag ett roligt jobb, som jag jobbar kvar på 4 år senare.

för enligt dig kan ju ALLA få ett jobb...ett jobb som dom tycker om också...helt otroligt faktiskt,,undrar varför så många går till sina jobb som dom avskyr när man kan få ett man gillar.

(ok ALLA var kanske att ta i, men iaf 99%)

För att folk är:

* Bekväma. Orkar inte ändra sin situation utan hellre är kvar på ett trist jobb som dom redan kan.

* Vill inte riskera nåt som "iaf fungerar" mot något nytt, även om dom skulle vilja.

* Är för gamla, och riskerar att inte få nåt nytt (men det är ju inte du, och det var från det hållet jag såg på saken.)

* För dumma och oengagerade för att ens tänka på att det kanske inte är så svårt som det verkar.