PFpunktNU Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Tack för lyckoönskningar, tips och vissa sparkar i arslet Lycka till med ert spelande. Dagbok stängd Citera
cG_ Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Tänkte skriva en dagbok om mitt tragiska microstakes liv. Jag är redan medlem här sedan x antal år, men för att denna dagboken ska kunna bli intresant och jag ska känna att jag kan skriva öppet om mitt liv så vill jag känna mig 100% anonym. Vill moderatorena veta vem jag är så är det fritt fram för dom att kolla IP eller skicka mig ett pm, men där ska åxå infon stanna. Ska försöka göra en kort inledning vilket nog blir svårt om ni ska få något hum om hur mitt liv ser ut, men ska försöka iaf. Redan när jag fyllde 18 lyckades jag dra på mig betalningsanmärkningar pga ett misslyckat samboförhållande och ett katastrofalt slut på historian, kort och gott, jag kom hem efter jobbet en dag till en i princip kliniskt tom lägenhet, det enda som igentligen var kvar var alla gemensamma räkningar. Jag bet ihop, fortsatte jobba på mitt jobb som jag avskyde mer än något annat.(Hamburgerstekare) Åren gick, lönen var usel och inte blev det bättre av att fogden var och nallade på den åxå. Tillslut orkade jag inte mer, sa upp mig, utan något annat jobb, inga sparade pengar eller bidrag. Men jag orkade bara inte fortsätta slita där när det ändå inte blev en krona över av lönen. Jag hoppades att med slutlönen kunna bygga upp en bankrulle, det gick faktiskt ganska så bra, iaf tills räkningarna skulle betalas...eftersom jag började spela på micronivå så blev uttagen till räkningar sjukt många BB av min rulle. I 1,5 år har jag harvat på micronivå nu, gulat X antal gånger och haft turen att lyckas klonka upp en liten rulle igen i någon frirulle. Har aldrig blivit någon möjlighet att klättar i nivå då rullen nära på töms den siste varje månad för räkningar. Varför söker du inte ett nytt jobb idiot? Jag söker jobb i perioder, men ofta är jag väldigt deprimerad över hur allting har blivit och varit. (Har hänt ganska mycket mer under dessa år, men det orkar jag inte gå in på, inte just nu iaf) Jag har inte lyckats klonka när jag väl sökt jobb utan som bäst lyckats komma på en intervjue med chefen. Nu får jag nog ta och runda av inledningen, annars är det väll ingen som orkar läsa. Dagsläge: Boende: Hos en kompis, vet ej hur länge det är ok (Omöjligt att få lägenhet utan jobb och med betalningsanmärknignar) Bankrulle: $90 Nivå: NL10 Var: Prima Måsten: 1000Sek till den sista för hyra/mat till min kompis. That´s it. shit, hevy stuff. Det är ingen kul sists direkt. men gl! Citera
PFpunktNU Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 shit, hevy stuff. Det är ingen kul sists direkt. men gl! Nej, det är tungt. Men att skriva av sig kan kännas grymt skönt ibland märkte jag just. Hoppas det kan bli någorlunda intressant läsning iaf, så ska försöka vara så öppen jag kan om allt. Man får bita ihop och hoppas det kommer en stor klonk en dag i form av jobb,flickvänn eller inom pokern, det är ljuset i tunneln. Citera
bodybuilder120 Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Gl! Annars ett tips: plugga! Då trillar csn-pengar in och det är allmänt skönt Citera
PFpunktNU Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 Gl!Annars ett tips: plugga! Då trillar csn-pengar in och det är allmänt skönt Jag funderar på det ibland, men just nu har jag inte den energin till det..dock hoppas jag börja plugga till något som intresserar mig lite längre fram i tiden. Att börja plugga utan motivation och med vetskapen att man inte kommer klara kursen känns inte så lockande, speciellt inte om man bara gör det för att få bidrag. Jag ogillar verkligen att utnyttja systemet, har aldrig tagit något bidrag i mitt liv och vill att det så förblir. Jag är i en jobbig situation men det finns säkert alltid dom som har det värre och är i större behov av bidragspengar än vad jag är. Citera
PFpunktNU Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 Började använda Hagbards excel ark för några dagar sedan, fan vilket bra jobb han gjort Så här ser det ut iaf: 17/1: $35,66 + RB $70,48 18/1: $44,40 19/1: $28,02 20/1: $4,36 21/1: $19,64 + Bonus $50 22/1: $9,59 Citera
_SchMEK Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 wow , ibland inser man hur jävla bra man har det. lider verkligen med dig. Så som jag förstår det så är du forfarande ung? Ingen ide att bo hos föräldrarna eller så? Jag vet inte om din historia , men tror du skulle må bättre att jobba på nåt lager eller liknande , dra in en knegar lön och spela poker extra. Känns ju jävligt tungt att leva på pokern med en rulle på 90 dollar. Kämpa på iaf ! Citera
OsantVassSpelare Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Får man fråga vad du nickar på Prima? Hoppas det går bra för dig, men NL10 på Prima är inte bra för folk är inte seriösa där, du kan liksom raise preflop och få typ 4 calls som kommer calla hela vägen till river om de träffat par på brädan och det är svårt att vinna såna potter eftersom det e stor chans att nån träffar 2par osv. Mitt tips är att du försöker sätta in typ 200 dollar och försöka köra NL20 seriöst istället. Hoppas det går bra. Citera
_slipknot1_ Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 gl! Sökt alfa kassa? Därifrån borde du ju få en del iaf.... Citera
PFpunktNU Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2008 Så som jag förstår det så är du forfarande ung? Beror på vad man tycker ung är 25+ Får man fråga vad du nickar på Prima?Hoppas det går bra för dig, men NL10 på Prima är inte bra för folk är inte seriösa där, du kan liksom raise preflop och få typ 4 calls som kommer calla hela vägen till river om de träffat par på brädan och det är svårt att vinna såna potter eftersom det e stor chans att nån träffar 2par osv. Mitt tips är att du försöker sätta in typ 200 dollar och försöka köra NL20 seriöst istället. Hoppas det går bra. Mitt nick håller jag för mig själv, just nu iaf. Sättet du beskriver hur dom spelar ser jag bara som positivt, det är bara att anpassa sig och värdebetta hårt med nötterna. Att man inte går hela vägen med ett mellanpar i en 4 vägs pott säger sig ju själv, om man inte vill joina partyt som du beskriver förstås. gl! Sökt alfa kassa? Därifrån borde du ju få en del iaf.... Nej, jag sa själv upp mig från jobbet så tycker inte jag förtjänar det då, så kommer ej att söka några bidrag. Dom ska gå till dom som ofrivilligt blir av med sina jobb. Citera
Zeit Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Hoppas det går bra för dig, men NL10 på Prima är inte bra för folk är inte seriösa där, du kan liksom raise preflop och få typ 4 calls som kommer calla hela vägen till river om de träffat par på brädan och det är svårt att vinna såna potter eftersom det e stor chans att nån träffar 2par osv. Lika kul varje gång man läser sånt här. "Öh, jag kan inte vinna för spelarna är för dåååliga". Om man inte kan vinna mot fiskar kan man definitivt inte vinna mot bra spelare heller, så är det bara. Citera
KRCU Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Tråkig historia men det är bara bita ihop och fortsätta kämpa som du gjort. Det verkar ha börjat bra för dig när det gäller spelet, fina resultat om det är nl10 då är du uppe några inköp, kör hårt NU Citera
Octocrab Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Tungt, som sagt! Jag håller på dig!! Och med tanke på tidigare kommentarer om Prima NL10 vs NL20 så byggde jag rulle på NL10 en gång i tiden (vår 06 typ) och på Prima är NL10 mycket enklare än NL20, det var stor skillnad. Jag lyckades dra in 5BB/bord/timme genom att köpa in mig för 20BB och pusha så fort jag såg AQ+,88+, så dåligt var det (plus bonusar, men det var enklare förut när rejken var högre på NL10) Citera
_slipknot1_ Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Nej, jag sa själv upp mig från jobbet så tycker inte jag förtjänar det då, så kommer ej att söka några bidrag. Dom ska gå till dom som ofrivilligt blir av med sina jobb. Okej?! Men alltså klart du kan få alfakassa även om du säger upp dig, du har ju inga pengar alls o bos hos en kompis. Känns som du verkligen förtjänar det, jag skulle inte klaga iaf! Men om du inte söker bidrag är det ju upp till dig.... Citera
OsantVassSpelare Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Nä alltså, det är ungefär som att spela med Play Money på NL10 på Prima, ens eget spel förbättras inte eftersom man inte får den lärdom man behöver för att bli en bra pokerspelare. Och som nämnt tidigare så är det "jobbigt" att vinna några pengar eftersom det blir för mycket tur. Tänk er 3 pers som sitter och callar hela tiden (80% VPIP) och som callar nästan allt floppen. Bettar man ut pott hela tiden så får man calls av stegdrag, färgdrag, par osv av minst 2 personer det gör att på turn är det HELT omöjligt att sätta sin motståndare på kort vilket gör att man måste slowa ner sitt eget spel på turn/river vilket man givetvis bara förlorar ännu mer på. Seriöst, mitt enda tips till dig är att du sätter dig på NL20 istället och försöker plussa där samtidigt som du får viktig erfarenhet som gör dig till en bättre spelare. Citera
mr-flow Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Nä alltså, det är ungefär som att spela med Play Money på NL10 på Prima, ens eget spel förbättras inte eftersom man inte får den lärdom man behöver för att bli en bra pokerspelare. Och som nämnt tidigare så är det "jobbigt" att vinna några pengar eftersom det blir för mycket tur. Tänk er 3 pers som sitter och callar hela tiden (80% VPIP) och som callar nästan allt floppen. Bettar man ut pott hela tiden så får man calls av stegdrag, färgdrag, par osv av minst 2 personer det gör att på turn är det HELT omöjligt att sätta sin motståndare på kort vilket gör att man måste slowa ner sitt eget spel på turn/river vilket man givetvis bara förlorar ännu mer på. Seriöst, mitt enda tips till dig är att du sätter dig på NL20 istället och försöker plussa där samtidigt som du får viktig erfarenhet som gör dig till en bättre spelare. VARFÖR inte vänta ut en bra hand och ta betalt då ? Citera
Skumdum Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 VARFÖR inte vänta ut en bra hand och ta betalt då ? Standardsvar modell A, men killen ger faktiskt några hyfsade anledningar till att kliva upp i nivå så det kan väl vara värt att diskutera? Citera
ackeman Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Nej, jag sa själv upp mig från jobbet så tycker inte jag förtjänar det då, så kommer ej att söka några bidrag. Dom ska gå till dom som ofrivilligt blir av med sina jobb. Respekt. Lycka till med allt, livet brukar alltid ordna sig till slut. Det var någon som rekommenderade att börja studera bara för att låna pengar från CSN. Inget att rekommendera, vilket du även insåg. Som sagt, efter regn kommer solsken. Citera
Joeduck Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 När(ifall) du gular, har du då til att gå till läkaren o söka hjälp för din depression? Du verkar inte må bra iallafall, men det kanske bara är jag tror det men att bo hos en kompis skulle vara jävligt jobbigt för mig Ja lider med dig dock, det lär inte vara lätt att få vare sig jobb eller lägenhet om man inte har bostad eller arbetat innan. Men att du ska gå från lowlimit till egen försörjning är som att ge en blåneger en trisslott o hoppas på en högvinst så han o hans familj kan köpa sig en egen ö i utanför sydafrika. Citera
bodybuilder120 Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Det var någon som rekommenderade att börja studera bara för att låna pengar från CSN. Inget att rekommendera, vilket du även insåg. Som sagt, efter regn kommer solsken. Ja, undrar vem som sa det? Har letat igenom tråden två ggr nu; måste blivit bortediterat. Citera
Rooney Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Får man fråga vad du nickar på Prima?Hoppas det går bra för dig, men NL10 på Prima är inte bra för folk är inte seriösa där, du kan liksom raise preflop och få typ 4 calls som kommer calla hela vägen till river om de träffat par på brädan och det är svårt att vinna såna potter eftersom det e stor chans att nån träffar 2par osv. Mitt tips är att du försöker sätta in typ 200 dollar och försöka köra NL20 seriöst istället. Hoppas det går bra. Ja gå upp till en nivå där folk respekterar dina raisar!!! Allvarligt talat. Det där inlägget var det roligaste på länge. Vilken planet är du ifrån? Annars, lycka till, även om jag håller med de andra som rått dig till att ta ett arbete och ha pokern vid sidan av. Man mår inte bra av att spela poker. Det är oerhört tungt för psyket och med en rulle som din går det ju bara inte. Citera
Zeberdeee Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Låter inte kul det där mannen men jag önskar dig lycka till. Det fixar sig alltid. Citera
Recommended Posts