Gå till innehåll

Mobilt bredband - Tillräckligt stabilt för pokerspel?


alex1759

Recommended Posts

Som rubriken antyder så funderar jag på att skaffa mobilt bredband och undrar lite vad ni har för erfarenheter av det.

 

Är det stabilt nog att lira på?

Lirar främst SnGs och MTTs och kan då va väldigt förödande om internet skulle få för sig att plötsligt lägga ner.

 

Vilket märke bör man köpa?

Finns väl en hel del att välja mellan känns d som. Vilket rekommenderas?

Prioriterar kvalite över priset.

 

Varierar täckningen mkt beroende på var i Sverige man befinner sig?

 

Något annat som man borde tänka på?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis till mig i Linköping med Tres mobila 3.6 hade en del problem med uppkopplingen iaf. Blev nedkopplad nu och då...

 

Självklart varierar det beroende på var i Sverige man befinner sig. Det finns en täckningskarta på Tres hemsida, men bara för att det finns täckning betyder det inte att det funkar. :P

 

Jacob, Tre har nu även en variant med högre ul, dryga 1Mbit eller va det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju förresten varna lite om ni ska skaffa. Se till att det verkligen är "fri surf".

 

Tele2 har ändrat till 5GB/mån nu. (Min kompis hade det innan, men han tankade så mycket så de stängde ner hans avtal, och sedan gjorde de om avtalen :D)

 

Tre's billigaste är 1GB/mån.

 

För övrigt tror jag du kommer ha väldigt dålig täckning på tåget Gbg-Luleå. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har tele2 och det har funkat med Cryptologic & Everest men jag har haft rejäla problem med Microgaming, så pass att jag inte vågar spela Microgamingklienter på den bärbara med mobila bredbandet. När jag körde Microgaming hade jag ständiga nerkopplingar, missade händer etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag tänkte skaffa bredbandsbolagets mobila bredband, och undrar om någon har erfarenheter av det. Tänkte ha det som komplement till bbb's dsl, och hoppas att man kan koppla upp sig via det om det vanliga dyker vid åskväder o.s.v. Priset är ju bra - obegränsad trafik, 99:-/månad från 2009 och gratis hela 2008, gratis modem, ingen anslutningsavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfat i två dagar nu på mobilt bredband från Telia och verkar vara hur stabilt som helst. Surfat både i Halmstad och i bilen från Göteborg till Halmstad och inte ner någon gång. Testade dock aldrig att spela då jag inte orkade, men ska nog inte alls va några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...