Gå till innehåll

Live: AA i SB


Recommended Posts

Spelade en liveturnering för några dagar sen och hamnade i trubbel redan efter några nivåer.

 

För på blinds 50-100, jag i SB hittar AA. En motståndare i mittenposition, som varit väldigt aktiv och stulit en hel del potter utan att behöva visa korten, raisar upp till 275. Alla foldar fram till mej som reraisar till 550, BB fold å fi call.

 

Flopp: 5s7s10c

 

Jag betar ut 800. Direkt reraise av Fi till 2400. Call (Känns som han sitter på A10, JJ, QQ eller KK)

 

Turn: 2c

 

Check. Fi bettar ut 2100. Call. (Blir rädd för setet och frångår min plan att pusha å synar endast med anledningen att jag pushar vid färg på river)

 

River: 3s

 

Bet 2000. Fi synar. (Övergav ännu en gång min plan, efter som en push med stacken c.4000 ansåg jag skulle se ut som bluff.)

 

Fi visar 6s 8s för rivrad färg... :cry: ..så hade man bara 2000 marker kvar...

 

Gjorde ju en hel del fel i den handen, men kunde ju även ha misst alla markerna. Men hur ska ni ha spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så har du skrivit fel i frågan med samma kort på handen som på floppen.

 

Raisen preflopp är bedrövligt låg.

 

Floppen kan du ställa på, eller syna. Raisen luktar draghand, set brukar inte höra av sig så här på floppen även fast det självklart sker för att balansera draghänderna.

 

Varför bettar du ut river när du befarar set och när det ligger en möjlig färg på bordet? Varför höjer inte fi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade skyfflat in allt preflop, då överlåter du alla beslut på fi.

 

Att skyffla in runt 7-8.000 i en pott där det ligger 400 känns klart kallt. Vi vill ju få betalt. Men gör en större höjning preflopp. Fi har ju höjt upp med 175 till 275, och du gör sen en höjning med 275 efter det. Fi kan då syna med precis vad som helst. Din höjning borde nog iaf ha varit i storleksordningen 500 eller så, till runt 800. Speciellt eftersom vi vet att Fi gärna spelar många olika kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betar ut på river för att representera färg. Känns då som enda chansen att vinna potten... och tydligen fich jag även honom lite osäker eftersom han inte höjde.

 

Håller helt klart med om preflopp betten var alltför låg, men kan inte svara på varför. Öl, kanske...:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skyffla in runt 7-8.000 i en pott där det ligger 400 känns klart kallt. Vi vill ju få betalt. Men gör en större höjning preflopp. Fi har ju höjt upp med 175 till 275, och du gör sen en höjning med 275 efter det. Fi kan då syna med precis vad som helst. Din höjning borde nog iaf ha varit i storleksordningen 500 eller så, till runt 800. Speciellt eftersom vi vet att Fi gärna spelar många olika kort.

 

Du har en poäng, och jag börjar förstå varför jag är en icke vinnande spelare.

Men jag jobbar på det!

(Men AA är en av mina 3 hathänder vid floppspel, de andra 2 är KJ och KQ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt spelat på i princip alla gator.

 

Till att börja med, ange stackdjup i början av inlägget - det blir tio gånger lättare att följa med som läsare.

 

Men du börjar alltså med ca 9k i stacken?

 

Till att börja med då...

 

Hur tänker du med omslaget preflop? Säga att du har en hand utan att ta betalt för den?

Höj till ca 800-900.

Det gör resten av handen klart mer lättspelad (även om den är lättspelad även i det här läget), samt får in mer av moståndarens marker.

 

Men, okej, du gör en miss preflop - nu kommer flop.

Du betar och får omslag. Du sätter fi på en stark hand du slår (iofs ett helt orimligt tänk, men det är en typ av hand han ofta har, övriga är luft, drag och set/två par), varför degar du inte in?

 

Turn så, du har en pottbet kvar i stacken. Ofarligt kort.

Så här checkar du för...pottkontroll?

Eller? Alltså, fi betar en löjligt liten summa, så att om du synar, har du 40% av en pottbet...nej vänta, jag orkar inte skriva klart. Det här är poänglöst.

 

Du tog sex beslut under handen, varav fem var dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din miniraise före floppen är såååå dålig. 1) Du ger fi odds att syna med vad som helst. 2) Du signalerar att du har AA och vill ha syn. 3) Du är stor favorit och kan få in mer pengar än så i potten.

 

Själv älskar jag fiskar som miniraisar essen före floppen. Man kan då ta en flopp i godan ro och får väldigt bra implicita odds vid hård träff (=stackning).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Före floppen hade jag höjt mer! Men om du bara brukar dubbla det andra höjer så är det ok för då vet han inte att du har en monsterhand.

 

Efter floppen så hade jag helt klart höjt tillbaka igen! Om han nu har ett frikort så ska vi ju inte ge han ett frikort.

 

På turn är det samma sak! Du ska beta för att försöka skrämma bort färgdragen och eventuellt stegdrag

 

På river vet jag inte varför du betar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...