Gå till innehåll

NL600: Satt mig i en knivig sits med 99.


Recommended Posts

Hej, spelade en hand förut som jag inte vet hur jag borde gjort i.

 

Bu tror jag inte är en regular, aldrig sett honom innan. Han spelar 28/11/0.8

och har en steal attempt på 14.5%

 

BB är en vinnande regular som spelar 23/20/4.

 

Texas Hold'em NL $3.00/$6.00

Seat 1: UTG ($607.35)

Seat 3: UTG+1 ($600.00)

Seat 5: Co ($768.15)

Seat 6: Bu ($1,139.55) DEALER

Seat 8: Hero ($753.00)

Seat 10: BB ($612.00)

Hero: Post SB $3.00

BB: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 9 of Diamonds9 of Spades

UTG+1: Sitout

UTG: Fold

Co: Fold

Bu: Raise $30.00

Hero: Call $27.00

BB: Raise $96.00

Bu: Fold

Hero: Call $72.00

*** FLOP *** Jack of Hearts7 of DiamondsJack of Spades

Hero: Check

BB: Bet $192.00

Hero: ..??

 

Oftast hade jag 3 betat pre här, men valde denna gång att bara syna. BB raisar och jag tyckte att det såg lite väl mkt ut som en squeeze så jag valde att syna.

 

Standard hade väl varit att folda pre? om inte hur ska jag fortsätta på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl det som var planen typ :) Synar man och får den floppen är det väl bara att raisa och hoppas han foldar/synar med 6 outs.

Sen spörs det väl om fi nånsin kan squeeza så ofta så att det kan löna sig att syna hans 3 bet ur pos med 99.

nån som är duktig på att räkna på sånt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vette tusan, men hans stora bet skriver ju helt tom. Antingen suited PF lr så kanske AK, AQ.

Förmodligen hade han inte raisat sådär stort med J träff, så du ligger nog före emot hans range om han är 28/20/4.

 

MEN, du får ju inte syn av någon sämre hand om du ställer.

 

Hade nog ändå pushat här för gillar att sätta ner foten, då kanske han inte gör samma move mot dig nästa gång.

Finns ju ett visst värde i respekten att man säger ifrån också tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vette tusan, men hans stora bet skriver ju helt tom. Antingen suited PF lr så kanske AK, AQ.

Förmodligen hade han inte raisat sådär stort med J träff, så du ligger nog före emot hans range om han är 28/20/4.

 

MEN, du får ju inte syn av någon sämre hand om du ställer.

 

Hade nog ändå pushat här för gillar att sätta ner foten, då kanske han inte gör samma move mot dig nästa gång.

Finns ju ett visst värde i respekten att man säger ifrån också tycker jag.

 

-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen verkar bry sig om att Bu höjde 5xbb och att han dessutom har en tight steal-range. BB skulle squeeza här med bred range i andra lägen men inte nu. Fold preflop mot raise nr 2.

 

ptja, button vek ju så uppenbarligen hade han inte sååå stark range. fi är fisk så han kan raisa lite vadsomhelst, skillnaden från 4->5bb är inte sååå enorm.

 

räkna med en tight synrange 4.2%

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 39.324% 39.13% 00.20% 225111300 1132074.00 { 99 }

Hand 1: 60.676% 60.48% 00.20% 347958696 1132074.00 { JJ+, AQs+, AQo+ }

 

säg att han synar vår push 60% av gångerna... (vi räknade att han squeezar 10%(lågt räknat) och viker 6%)

(0.4 * 160) + 0.6 * (((570 + 570 + 90) * 0.39) - 570) = 9.82 => +1.5bb

 

tror ni grovt underskattar vilken range en 23/20/4 kille på nl600 squeezar en buttonsteal(av en fisk) och en cc med....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era synpukter och tankar kring handen :)

 

angående att 4 beta all in pre: squeezar han så foldar han ju antagligen, synar han ligger jag efter eller flippar, problemet är väl att det inte ser ut som jag har AA,KK där, möjligen AK då. Hade ju sannolikt 3 betat direkt med en så stark hand, men ja vet inte kanske folk spelar AA,KK,AK,QQ så med, har inte sett den linen ofta.

 

Synar jag kan jag ju få ut ett cont. bet av honom om han inte har bättre hand än mig. Stora problemet jag ser med syn är att det är så lätt att sätta mig på ett medel pocker par.

 

Foldar man slipper man ju handen å kan gå vidare :P de vore nog lika bra.

 

----------------------------------------------------------------------------

Nu i handen som den spelades så check raisade jag iaf all in, och han synade med TT. Så nu hade han ju en hyffsad hand iaf.

Slutade med att vi fick splitta potten :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne de e sant, han synar nog inte med så mycket mer än de händer du skrev där Hektok.

Så om han foldar 40% är det ju marginellt plus ev att pusha.

 

Hur blir ev beräkningen om man säger att han cont betar floppen nästan alltid, och synar en checkraise med händer som slår mig, och ibland overs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

även om det ser ut som du har AK,99... vilka händer ska han hitta synen med förutom de jag räknade med i min range? instaban om ni säger TT bara

 

Vill absolut inte säga att du har fel men procentsatsen i PokerStove är ju inte viktad. Om det ska stämma ska han alltid göra detta spelet med AQo+, förutom pocketsena, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad din kallsynsrange är, men om den är någorlunda vid, och du typiskt 3-betar starka händer, så sprider du ju skinkorna vidare än Danmarkstunneln genom att bara syna och vika.

 

Standardspelet här är typ push pre eller syna och sen checkpusha flopp. Vik, not so much. Problemet är mest att klura ut om man kan få mer värde från bluffar på floppen om man bara synar jämfört med att pusha. Eftersom motståndaren har position, är regular och relativt ofta kommer dra ut så känns det inte riktigt så.

 

Ingen verkar bry sig om att Bu höjde 5xbb och att han dessutom har en tight steal-range. BB skulle squeeza här med bred range i andra lägen men inte nu. Fold preflop mot raise nr 2.
Baserat på vad då?

 

Han har aldrig sett killen förut, och därmed troligen spelat färre än 100 händer mot honom, och kanske bara 10-20 stycken. Finns ingen särskild anledning att dra särskilt stor slutsats kring vilken range han har eller vad andra spelare tror om honom baserat på siffrorna OP skrev.

 

Angående att pusha pre så spelar det ingen roll att vår hand inte ser så stark ut. Den ser inte särskilt stark ut hur fan vi än gör, eftersom vi bara synade första höjningen och det är betydligt värre att spela händer postflopp med kapad HD än att bara gå all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baserat på vad då?

 

Han har aldrig sett killen förut, och därmed troligen spelat färre än 100 händer mot honom, och kanske bara 10-20 stycken. Finns ingen särskild anledning att dra särskilt stor slutsats kring vilken range han har eller vad andra spelare tror om honom baserat på siffrorna OP skrev.

 

Sant. Jag tog väl förgivet att det rörde sig om lite fler händer... Men om man antar att statsen stämmer så skulle ju BB squeeza här väldigt sällan och shoven skulle därför vara helt feltajmad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi tar bort ur squeezerange, eftersom du inkluderar samtliga AQo+ nu. Dvs att han aldrig foldar eller synar (innan vi shovar)

 

om han aldrig foldar så jävlar ökar vår FE.... inte direkt så att en 24/20/4 kille har 90% callrange i det läget. levlar du eller?

 

min range var i underkant. om han börjar syna med lite stål är det ju bara bra för vår shoverange. färre händer för honom att syna vår push med... jag fattar ärligt talat inte vart du vill komma?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han aldrig foldar så jävlar ökar vår FE.... inte direkt så att en 24/20/4 kille har 90% callrange i det läget. levlar du eller?

 

min range var i underkant. om han börjar syna med lite stål är det ju bara bra för vår shoverange. färre händer för honom att syna vår push med... jag fattar ärligt talat inte vart du vill komma?!?!

 

Han menar nog tvärt om, att BB förmodligen synar istället för att squeeza med många händer som han hade squeezat med i andra situationer, som låga och mellanhöga par, suited connectors osv. för att button är tight. Därför minskar sannolikheten att BB squeezar och risken ökar att han har en bra hand eftersom han aldrig lär syna med de bästa händerna. Men som sagt, eftersom det verkar finnas för få händer på button kan man kanske inte dra den slutsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...