Gå till innehåll

Nojlaget - Back in business


Nojlaget

Recommended Posts

Idag åkte jag hem till Falun och träffade polarna för en fika. Trevligt trevligt. Jag och en kille till bestämde oss för att sitta hemma hos honom och grinda (på svenska spel) och kommentera spelet. Det var riktigt kul! Alltid skönt att klaga och skrika åt bad beats och dåligt spel. Plussade jag gjorde jag också 1473 kr!

 

Bankrulle: 5485 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag åkte jag hem till Falun och träffade polarna för en fika. Trevligt trevligt. Jag och en kille till bestämde oss för att sitta hemma hos honom och grinda (på svenska spel) och kommentera spelet. Det var riktigt kul! Alltid skönt att klaga och skrika åt bad beats och dåligt spel. Plussade jag gjorde jag också 1473 kr!

 

Bankrulle: 5485 kr

 

 

Faan va du skottar mannen! :-D Jag harvar vidare, en liten nattmacka gav fina 245:- sek.

 

Nöjd e`jag då jag ligger 4K sek upp för månaden! :-P

 

Har lite planer på att börja grinda lågt på Full Tilt o se om det kan bli lite dollars där också ! ;-)

 

GL man....., Skottar du på 2.50/ 5 sek Lr ?:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte hålla mig från att skotta. 1/2 känns helt enkelt inte meningsfullt att spela. Många känner nog igen sig. Hur som helst gick skottning bra också idag. + 1231 kr på 2.5/5.

 

Bankrulle SvS: 6716 kr

 

En hand som jag fick arga kommentarer efter idag:

 

***** Hand 601934292 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 februari 2008 15:44:33

David 18 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Whatever97 (1482.40)

Plats 4: Don Bob (247.18)

Plats 5: stapla (181.85)

Plats 6: Yoshimura (1101.16)

Plats 7: Canyonero (564.21)

Plats 8: Jamte1 (1035.59)

Plats 9: Nojlaget (1367.35)

Yoshimura lägg LM 2.50

Canyonero lägg SM 5.00

** Giv **

Whatever97 [N/A, N/A]

Don Bob [N/A, N/A]

stapla [N/A, N/A]

Yoshimura [N/A, N/A]

Canyonero [N/A, N/A]

Jamte1 [N/A, N/A]

Nojlaget [Es, Knh]

*** Bet Runda 1 ***

Jamte1 Syna 5.00

Nojlaget Höj till 20.00

Whatever97 Lägg

Don Bob Lägg

stapla Lägg

Yoshimura Lägg

Canyonero Lägg

Jamte1 Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Kh, Kk, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

Jamte1 Passa

Nojlaget Satsa 36.00

Jamte1 Syna 36.00

*** Turn(Board): *** : [Kh, Kk, 2h, 8r]

*** Bet Runda 3 ***

Jamte1 Passa

Nojlaget Satsa 80.00

Jamte1 Syna 80.00

*** River(Board): *** : [Kh, Kk, 2h, 8r, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

Jamte1 Passa

Nojlaget Satsa 220.00

Jamte1 Syna 220.00

*** Showdown *** : Rake: 17.98 Totalpott: 701.52

Whatever97 Lägger mig Vinst: 0.00

Don Bob Lägger mig Vinst: 0.00

stapla Lägger mig Vinst: 0.00

Yoshimura Lägger mig Vinst: 0.00

Canyonero Lägger mig Vinst: 0.00

Jamte1 Lägger mig Vinst: 0.00

Nojlaget [Es, Knh] Två par, kungar och knektar Vinst: 701.52

 

Jamte satt och skällde på mig i chatten. Påstod att han har read på mig och att han visste att jag var tom när jag betade. Men om han nu misstänkte att jag var tom, varför betade han inte tillbaka för att sno potten? Tycker att han spelade handen mycket sämre än mig, med tanke på att han hade TT (påstod han i alla fall). Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en trevlig pokerkväll med polarna. Mycket snack och mindre seriöst spel. Först körde vi en 100 kr turnering där jag åkte ut redan i andra blindsperioden. I väntan på att de andra skulle bli klara körde jag lite nätpoker och lyckades plussa 529 kr. Sen väntade emellertid cash game live. Jag spelade halvkasst och hade lite otur så det blev dyrt. Backade 600 kr där, totalt 700 kr minus på mitt livespel alltså. Nu är jag riktigt trött. Måste sova. För i morgon blir det mer liverpoker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en SvS-session idag också. Började riktigt dåligt och jag låg back ett halvt inköp efter en timme. Men sen ordnade det upp sig och jag slutade på + 1138 kr

 

BR: 8383 kr

 

En hand jag funderar lite på om jag spelade för fegt:

 

Nehej. Verkar vara något krångel med handhistoriken i SvS klient just nu. I alla fall floppade jag färg, betade på flop och turn. Fick hela tiden syn av två spelare. På rivern parade sig bordet så jag checkade då jag antog att någon av de andra (eller båda) synat på triss eller tvåpar och nu träffar kåk. Men de båda checkade tillbaka och slängde sina kort i mucken.

 

Borde jag betat på rivern också eller var jag rätt ute när jag blev rädd för kåken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev livespel idag också. Backade 320 kr. Spelade sjukt dåligt mot slutet. Inte så konstigt då jag knappt sovit något de 2 senaste nätterna. Var väl inte i toppform precis. Men är det lir med polarna har jag svårt att säga nej. Speciellt när vi nu normalt inte befinner oss i samma stad längre. Ja ja, nu blir det nätpoker en dryg vecka. Sedan turnering på Cosmopol! Då ska jag försöka vara utvilad och i fas på alla sätt och vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltade loss idag efter att ha förlorat två stora potter mot färg. Hatar verkligen färg! Och mest av allt hatar jag när jag blir utdragen trots bet all-in på turn med tvåpar och får syn av en jävel som senare bara slaskar bort pengarna han vinner av mig. Backade ca 1000 kr. Orkar inte med nån exakt redovisning just nu! nu blir det promenad för att gå av lite ilska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter promenade satte jag mig och lirade lite till. Men tilten infann sig nästan omedelbart och jag måste bara inse att detta är en dag då jag helt enkelt inte kan spela bra poker, än mindre vinna pengar.

 

- 1501 kr :cry:

 

BR: 6882 kr

 

Tat de lugnt nu när du skottar, kan ju vara en liten downswing.........Går så fort då, du har ju gått bra senaste dagarna! Lira lite 1/2 nu så nu får tillbaka stabilliteten.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite lir på Chan idag. Gick väl inget vidare. En minussession och en där jag gick mer eller mindre jämt upp. Bankrullen fortsätter krympa...:-(

 

BR: $418

 

Förlorade ganska mycket på riverbluffar idag. Ska nog skippa det i fortsättningen. Men när motståndaren checkar både turn och river har jag mycket svårt för att inte försöka stjäla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt minus. Låg ca $80 på plus men sen började jag bluffa. slutade på -$8 BR: $410. Försökte verkligen hålla mig från att bluffa men jag hade flera guldlägen där jag verkligen trodde att fi skulle folda. T.ex. detta:

 

Hand P4-61184621-380, Started at 2008-02-20 16:57 (GMT+1)

Table 'Adana': $0,50-$0,50 No Limit HE (Real)

Seat 0: HERO ($60,55 in chips)

Seat 1: l0ran1 ($20,45 in chips)

Seat 2: Snadi_ ($46 in chips)

Seat 3: Incnly ($24,25 in chips)

Seat 4: pola-xara ($49,50 in chips)

Seat 5: _stahoooo_ ($49,25 in chips)

Seat 6: Padishar_ ($73,80 in chips) (on the button)

Seat 7: aliro ($48,25 in chips)

Seat 8: kyrpara_ ($49,55 in chips)

Seat 9: karlos140 ($50,20 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

aliro : Post Blind ($0,25)

kyrpara_ : Post Blind ($0,50)

Dealt to HERO: 10s

Dealt to HERO: 10h

*** Pre-Flop *** :

karlos140 : Fold

HERO : Bet ($1,50)

l0ran1 : Fold

Snadi_ : Fold

Incnly : Fold

pola-xara : Fold

_stahoooo_ : Fold

Padishar_ : Fold

aliro : Call ($1,25)

kyrpara_ : Call ($1)

*** Flop *** : 5d 8d 7d

aliro : Check

kyrpara_ : Check

HERO : Bet ($3)

aliro : Call ($3)

kyrpara_ : Fold

*** Turn *** : [ 5d 8d 7d ] 9h

aliro : Check

HERO : Bet ($7)

aliro : Call ($7)

*** River *** : [ 5d 8d 7d 9h ] 2h

 

aliro : Check

HERO : Bet ($14)

aliro : Call ($14)

HERO : Show Cards

aliro : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $51 | Rake: $1,50

Board: [ 5d 8d 7d 9h 2h ]

HERO lost $25,50 Shows [ 10s 10h ] (a pair of tens)

l0ran1 lost $0

Snadi_ lost $0

Incnly lost $0

pola-xara lost $0

_stahoooo_ lost $0

Padishar_ lost $0

aliro bet $25,50, collected $51, net $25,50 Shows [ 5c 5s ] (three fives)

kyrpara_ lost $1,50

karlos140 lost $0

 

Trodde verkligen fi skulle folda med detta bord. Men NEJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades äntligen få ordning på min internetuppkoppling, så just nu är jag glad trots att jag backade ca 1000 kr på SvS. Fick även kommentaren av en spelare vid namn Hymler att jag ska blogga snällt mot honom. det gör jag naturligtvis. Alltid kul med folk som känner igen en kring borden (oavsett om de känner mig som fisk eller inte). :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick även kommentaren av en spelare vid namn Hymler att jag ska blogga snällt mot honom. det gör jag naturligtvis.

Hyler!

 

Det var efter att jag floppade tvåpar med 46 i ohöjd big blind och du bettade ganska hårt med träff på par i sjuor med A7, låg en del andra möjliga bra drag ute.

 

Skalpsamlandet fortsätter :twisted: kungrikard, MegaKillah, GreenCurry...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, Hyler ska det vara.

 

Hyler!

 

 

Skalpsamlandet fortsätter :twisted: kungrikard, MegaKillah, GreenCurry...

 

Så du ser mig som en skalp? lol, där bättrade du verkligen på mitt självförtroende.

 

Hann med en kort session efter jobbet idag. Lirade 2.5/5 SH och plussade 1143 kr. Var riktigt kul att spela med 5 kring bordet. Mer fart och fläkt. Ska nog köra lite mer en annan gång. Nu måste jag iväg igen. ha det bra alla som läser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så du ser mig som en skalp? lol, där bättrade du verkligen på mitt självförtroende.

 

Hann med en kort session efter jobbet idag. Lirade 2.5/5 SH och plussade 1143 kr. Var riktigt kul att spela med 5 kring bordet. Mer fart och fläkt. Ska nog köra lite mer en annan gång. Nu måste jag iväg igen. ha det bra alla som läser.

 

Jag vet mannen, skitkul att spela 5 manna 2,50/5 sek. Problemet blir just när marginalen avgör o du inte har rullen.

 

Detta var anledningen till att jag tog lite semester, låg ju typ 4,5sek upp o valde att sätta mig med 2 lakan på denna nivå, 2dagar senare ver de borta. O det som kostade var typ, KQ mot AQ osv. Kul att pröva men tat lugnt, lätt att gula. Borde fortsatt som jag gjort tidigare så hade jag säkert slutat upp över 6lakan.....men men ! Snart ny månad ! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev plus idag också på 5-manna borden. 871 kr lyckades jag dra in. Skulle varit 400 till om jag inte gett mig på en vansinning bluff sista handen jag spelade. Läste motståndaren på missat färgdrag när han i själva verket hade triss. Men men, så är pokern. Är helnöjd ändå. Som sagt kul att spela SH.

 

En kul grej med Svenska Spel är alla dessa självutnämnda proffs som ständigt påpekar om man spelar fel i en pott och grinar när man drar ut dem. Egentligen behöver man inte ens dra ut dem för att de ska börja gnabba, det räcker med att man syner raise pre-flop med typ 4-7o och träffar tvåpar mot deras AA. Då är folk sällan sena med att påpeka vilken oerhört dålig spelare jag är. Men hur bra är de själva då de ständigt överspelar sina överpar och förlorar massor med pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade en 200+20 kronors 5-manna turnering idag. Gick ganska bra till en början men sedan åkte jag på den här handen och blev shortstackad. Och efter det blev det ganska snabbt sorti ur turren.

 

***** Hand 610797559 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 23 februari 2008 00:03:14

Texas Snabbis 5M (Vanlig/Turnering)

Plats 1: Nojlaget (3800.00)

Plats 2: ibson (3740.00)

Plats 3: BrettCoxx (2485.00)

Plats 5: mrMekong (1795.00)

mrMekong lägg LM 100.00

Nojlaget lägg SM 200.00

** Giv **

Nojlaget [10r, Knr]

ibson [N/A, N/A]

BrettCoxx [N/A, N/A]

mrMekong [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ibson Lägg

BrettCoxx Lägg

mrMekong Syna 200.00

Nojlaget Passa

*** Flop(Board): *** : [4h, 4r, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

mrMekong Passa

Nojlaget Satsa 400.00

mrMekong All-in 1595.00

Nojlaget Syna 1595.00

*** Turn(Board): *** : [4h, 4r, Knk, 7k]

*** River(Board): *** : [4h, 4r, Knk, 7k, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3590.00

Nojlaget [10r, Knr] Två par, knektar och fyror Vinst: 0.00

ibson Lägger mig Vinst: 0.00

BrettCoxx Lägger mig Vinst: 0.00

mrMekong [Eh, Kh] Två par, kungar och fyror Vinst: 3590.00

 

Lirade lite FR CG samtidigt men även där gick det dåligt. backade ca 300. Får ta nya tag i morgon med SH igen. Känns som jag spelar bättre där just nu. Jag har i alla fall roligare när jag spelar, och det är trots allt det viktigaste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en helt fantastisk session alldeles nyss.Skottade på NL100 och lyckades vinna $394 på en dryg timme! Spelade lite på chans och hade tur med korten. Här följer ett exemple på detta, vilket resulterade i dagens hand för mig:

 

Hand P4-61416600-376, Started at 2008-02-23 16:50 (GMT+1)

Table 'Tlemcen': $1-$1 No Limit HE (Real)

Seat 0: Spencer45n ($20 in chips)

Seat 1: chrisdeluxe3 ($83,50 in chips)

Seat 2: Manhunt99 ($106,30 in chips)

Seat 3: PicaRasca ($134,85 in chips)

Seat 4: bluefox44 ($54,05 in chips)

Seat 5: FETYSF ($96,45 in chips)

Seat 6: HERO ($176,50 in chips)

Seat 7: oilispeaking ($178,65 in chips)

Seat 8: MurphysDK ($98,50 in chips) (on the button)

Seat 9: loddo1 ($133,15 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

loddo1 : Post Blind ($0,50)

Spencer45n : Post Blind ($1)

Dealt to HERO: 7s

Dealt to HERO: 7d

*** Pre-Flop *** :

chrisdeluxe3 : Fold

Manhunt99 : Fold

PicaRasca : Fold

bluefox44 : Fold

FETYSF : Fold

HERO : Bet ($3)

oilispeaking : Raise ($10)

MurphysDK : Fold

loddo1 : Fold

Spencer45n : Fold

HERO : Call ($7)

*** Flop *** : 5d 7c 9h

HERO : Check

oilispeaking : Bet ($20)

HERO : Raise ($50)

oilispeaking : Raise ($148,65)

oilispeaking : All In ($168,65)

HERO : Call ($116,50)

HERO : All In ($166,50)

*** Turn *** : [ 5d 7c 9h ] Ac

*** River *** : [ 5d 7c 9h Ac ] 5c

Dealt to HERO: 7s

Dealt to HERO: 7d

Dealt to oilispeaking: Qh

Dealt to oilispeaking: Qs

oilispeaking : Show Cards

HERO : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $353,65 | Rake: $3

Board: [ 5d 7c 9h Ac 5c ]

Spencer45n lost $1

chrisdeluxe3 lost $0

Manhunt99 lost $0

PicaRasca lost $0

bluefox44 lost $0

FETYSF lost $0

HERO bet $176,50, collected $351,50, net $175 Shows [ 7s 7d ] (a full house, sevens full of fives)

oilispeaking bet $178,65, collected $2,15, net -$176,50 Shows [ Qh Qs ] (two pairs, Queens and fives)

MurphysDK lost $0

loddo1 lost $0,50

 

BR: $803

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick bra även på Svenska Spel idag. Plussade i runda slängar 1300 kr

BR: 7947 kr

 

Spelet kändes helt okej förutom att jag slaskar lite önodigt mycket i slutet när jag har lirat ett par timmar. Har spelat både FR och SH idag och även om SH är roligare funkar FR också när jag bara har den rätta inställningen. I morgon väntar veckans höjdpunkt: Liveturnering på CC i Stockholm. Ska bli grymt kul! Får se om jag lirar någon turnering senare ikväll för att träna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...