Gå till innehåll

AK blir re-raisad på A33-flop. Djupa stackar.


jna

Recommended Posts

Råkade ut för en relativt vanlig situation igår på Svenska Spel 2.5/5 NL 5-manna. Både CO och jag har c:a 1500 kr (300 BB) i stacken. Jag sitter på small blind.

CO höjer till 20 kr. Jag har AK och re-raisar till 70. Syn från CO, övriga foldar.

 

Flop: A33.

Jag betar 120, CO re-raisar till 300. Jag VET nu att jag leder. Förmodligen har CO Ax med hyfsad kicker, en annan möjlighet är bluff. Kan inte se att han har en trea.

 

Hur spelar ni här? Syn eller raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för en relativt vanlig situation igår på Svenska Spel 2.5/5 NL 5-manna. Både CO och jag har c:a 1500 kr (300 BB) i stacken. Jag sitter på small blind.

CO höjer till 20 kr. Jag har AK och re-raisar till 70. Syn från CO, övriga foldar.

 

Flop: A33.

Jag betar 120, CO re-raisar till 300. Jag VET nu att jag leder. Förmodligen har CO Ax med hyfsad kicker, en annan möjlighet är bluff. Kan inte se att han har en trea.

 

Hur spelar ni här? Syn eller raise?

 

Jag hade nog slagit till 750 och tryckt in resten på turn om fi synar.

Kanske slår till 600 eller nått ibland, men jag tror nog att jag raisar rätt ofta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för en relativt vanlig situation igår på Svenska Spel 2.5/5 NL 5-manna. Både CO och jag har c:a 1500 kr (300 BB) i stacken. Jag sitter på small blind.

CO höjer till 20 kr. Jag har AK och re-raisar till 70. Syn från CO, övriga foldar.

 

Flop: A33.

Jag betar 120, CO re-raisar till 300. Jag VET nu att jag leder. Förmodligen har CO Ax med hyfsad kicker, en annan möjlighet är bluff. Kan inte se att han har en trea.

 

Hur spelar ni här? Syn eller raise?

 

Syn, CRAI på turn, kan det vara nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Att jag vet att jag leder" var kanske en onödig kommentar. Alla inser förmodligen att fi inte har A3, AA, 33 (varför re-raise med sådan drömträff). x3 stämmer inte ens med synen pre flop. Dessutom sätter fi mig väldigt ofta på pocketpar, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som du har slagen.

Precis. Fi tänkte maxtid, foldade, sa i chatten att han hade AQ och jag kände mig som en idiot. Mitt försvar är att jag spelat mot många motståndare på Party senaste tiden som inte klarat att folda något ess överhuvudtaget i motsvarande situation, och då har raise varit rätt spel.

 

Ville mest kolla att ni hade samma syn som jag :-) .

Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog slagit till 750 och tryckt in resten på turn om fi synar.

Kanske slår till 600 eller nått ibland, men jag tror nog att jag raisar rätt ofta här.

 

Vad vill du få ut av att dubbla hans raise? En seriös fråga, har aldrig förstått cg spelare som appliceras mtt-tekniker på sitt spel. Så jävla spew.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Att jag vet att jag leder" var kanske en onödig kommentar. Alla inser förmodligen att fi inte har A3, AA, 33 (varför re-raise med sådan drömträff). x3 stämmer inte ens med synen pre flop. Dessutom sätter fi mig väldigt ofta på pocketpar, tror jag.

Folk synar högt preflop med A3 suited. Den andra möjliga handen är förstås AA. Jag är inte säker på om det vore dumt att återhöja lite även om man har A3 eller AA därför att om man efter en floppsyn (slowplay) plötsligt slår om och bettar ut kraftigt på turn eller river så kommer ju motspelaren att förstå att man precis har fått in ett högre tvåpar eller triss (eller har just AA eller A3). Höjer man redan på floppen så kan det ju simpelt visa att man har ett ess eller att man försöker skrämma till fold. Det gör ju dessutom potten större och mer värdefull att vinna för stackars AK. Alla räknar med slowplay om man sitter med ett nötmonster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...