jna Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Råkade ut för en relativt vanlig situation igår på Svenska Spel 2.5/5 NL 5-manna. Både CO och jag har c:a 1500 kr (300 BB) i stacken. Jag sitter på small blind. CO höjer till 20 kr. Jag har AK och re-raisar till 70. Syn från CO, övriga foldar. Flop: A33. Jag betar 120, CO re-raisar till 300. Jag VET nu att jag leder. Förmodligen har CO Ax med hyfsad kicker, en annan möjlighet är bluff. Kan inte se att han har en trea. Hur spelar ni här? Syn eller raise? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Vet du att du leder så synar du. Vidare bluffvärde o.s.v. Han drar mot 2-3 outs, inget att fundera på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Råkade ut för en relativt vanlig situation igår på Svenska Spel 2.5/5 NL 5-manna. Både CO och jag har c:a 1500 kr (300 BB) i stacken. Jag sitter på small blind.CO höjer till 20 kr. Jag har AK och re-raisar till 70. Syn från CO, övriga foldar. Flop: A33. Jag betar 120, CO re-raisar till 300. Jag VET nu att jag leder. Förmodligen har CO Ax med hyfsad kicker, en annan möjlighet är bluff. Kan inte se att han har en trea. Hur spelar ni här? Syn eller raise? Jag hade nog slagit till 750 och tryckt in resten på turn om fi synar. Kanske slår till 600 eller nått ibland, men jag tror nog att jag raisar rätt ofta här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Om du vet att du leder, syna bara och checka/raise på turn STORT om du inte tror att han träffat 2par med t.e.x AQ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Råkade ut för en relativt vanlig situation igår på Svenska Spel 2.5/5 NL 5-manna. Både CO och jag har c:a 1500 kr (300 BB) i stacken. Jag sitter på small blind.CO höjer till 20 kr. Jag har AK och re-raisar till 70. Syn från CO, övriga foldar. Flop: A33. Jag betar 120, CO re-raisar till 300. Jag VET nu att jag leder. Förmodligen har CO Ax med hyfsad kicker, en annan möjlighet är bluff. Kan inte se att han har en trea. Hur spelar ni här? Syn eller raise? Syn, CRAI på turn, kan det vara nått? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 "Att jag vet att jag leder" var kanske en onödig kommentar. Alla inser förmodligen att fi inte har A3, AA, 33 (varför re-raise med sådan drömträff). x3 stämmer inte ens med synen pre flop. Dessutom sätter fi mig väldigt ofta på pocketpar, tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 En intressant fråga: Vilka händer skulle ni lägga om ni var CO i den här handen och jag gick all in (vilket jag gjorde)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Alla som du har slagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_ekan_ Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Allt utom AA eller 3an. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Alla som du har slagen. Precis. Fi tänkte maxtid, foldade, sa i chatten att han hade AQ och jag kände mig som en idiot. Mitt försvar är att jag spelat mot många motståndare på Party senaste tiden som inte klarat att folda något ess överhuvudtaget i motsvarande situation, och då har raise varit rätt spel. Ville mest kolla att ni hade samma syn som jag . Trevlig helg! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltoker Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Syn, CRAI på turn +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 19 Januari , 2008 Rapport Share Postad 19 Januari , 2008 Jag hade nog slagit till 750 och tryckt in resten på turn om fi synar.Kanske slår till 600 eller nått ibland, men jag tror nog att jag raisar rätt ofta här. Vad vill du få ut av att dubbla hans raise? En seriös fråga, har aldrig förstått cg spelare som appliceras mtt-tekniker på sitt spel. Så jävla spew. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 19 Januari , 2008 Rapport Share Postad 19 Januari , 2008 Alla som du har slagen. . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vlade_Divac Postad 19 Januari , 2008 Rapport Share Postad 19 Januari , 2008 Bra spelat ändå, slapp du se Q som skulle komma på rivern Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Xodiac Postad 21 Januari , 2008 Rapport Share Postad 21 Januari , 2008 självklar kallsyn och crai på turn...noll värde i att raisa mer på den floppen och skrämma iväg alla sämre äss samt alla bluffar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 21 Januari , 2008 Rapport Share Postad 21 Januari , 2008 Hade det varit dragigt bord hade jag sagt reraise för vid syn kan fi ev. checka bakom på turn o se gratis river. Men här på det torra bordet är allt annat än syn kriminellt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Framstjärten Postad 21 Januari , 2008 Rapport Share Postad 21 Januari , 2008 "Att jag vet att jag leder" var kanske en onödig kommentar. Alla inser förmodligen att fi inte har A3, AA, 33 (varför re-raise med sådan drömträff). x3 stämmer inte ens med synen pre flop. Dessutom sätter fi mig väldigt ofta på pocketpar, tror jag. Folk synar högt preflop med A3 suited. Den andra möjliga handen är förstås AA. Jag är inte säker på om det vore dumt att återhöja lite även om man har A3 eller AA därför att om man efter en floppsyn (slowplay) plötsligt slår om och bettar ut kraftigt på turn eller river så kommer ju motspelaren att förstå att man precis har fått in ett högre tvåpar eller triss (eller har just AA eller A3). Höjer man redan på floppen så kan det ju simpelt visa att man har ett ess eller att man försöker skrämma till fold. Det gör ju dessutom potten större och mer värdefull att vinna för stackars AK. Alla räknar med slowplay om man sitter med ett nötmonster. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 21 Januari , 2008 Rapport Share Postad 21 Januari , 2008 Precis. Fi tänkte maxtid, foldade, sa i chatten att han hade AQ och jag kände mig som en idiot. Jo, för att ljuga i chatten om sin tuffa laydown är ju något man aldrig gjort Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
linklunk Postad 25 Januari , 2008 Rapport Share Postad 25 Januari , 2008 Jo, för att ljuga i chatten om sin tuffa laydown är ju något man aldrig gjort Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 25 Januari , 2008 Rapport Share Postad 25 Januari , 2008 "Att jag vet att jag leder" var kanske en onödig kommentar. Alla inser förmodligen att fi inte har A3, AA, 33 (varför re-raise med sådan drömträff). x3 stämmer inte ens med synen pre flop. Dessutom sätter fi mig väldigt ofta på pocketpar, tror jag. för att ni har djup stackar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts