mpee Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Fi satte sig på bordet för ~5 händer sedan. $200 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, January 16, 20:16:51 ET 2008 Table Table 127806 (No DP) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: J777G ( $240.82 USD ) Seat 2: markus1559 ( $33.75 USD ) Seat 3: mumme63 ( $212.15 USD ) Seat 4: paradoxpoet ( $105.05 USD ) Seat 5: Gladiator667 ( $127.99 USD ) Seat 6: HERO( $195 USD ) HERO posts small blind [$1 USD]. J777G posts big blind [$2 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] markus1559 folds mumme63 folds paradoxpoet folds Gladiator667 calls [$2 USD] HERO raises [$11 USD] J777G folds Gladiator667 calls [$10 USD] ** Dealing Flop ** [ ] HERO bets [$17 USD] Gladiator667 calls [$17 USD] ** Dealing Turn ** [ ] HERO bets [$39 USD] Gladiator667 is all-In [$98.99 USD] HERO calls Solklar syn? Bör man välja en passivare linje på turn? Handen känns dock ganska standard nu när jag postar den här, dock var jag inte nöjd med min linje när jag satt vid bordet. Citera
bananuz Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Tycker det är ett solklart vik på turn. Fi har väl T el KJ + luft ngn enstaka gång men inte tillräckligt ofta. Du gick ju heller inte om några händer på turn. b/f-linjen känns väl helt ok, tycker att c/c redan från floppen funkar också. Citera
Ängeln17 Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Jag är nog inne på samma linje. Vad ska Fi ha som du slår där? KQ? QJ? AK? Tror du man e slagen tillräckligt många gånger för att det ska va klart EV- att syna där. BTW; Ditt nick syns på floppen . Citera
skalle88 Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Jag hade varit synsugen pga hans limpcall preflop. Citera
knallpacko Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Fold, du slår som sagt nästan ingenting. Q10? Citera
mpee Postad 17 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2008 Övervägde faktiskt att checka floppen men valde att leda ut istället. b/f på turn låter väl ok. Dock så kändes det tvunget att betta turn för c/f c/c känns lite kallt. Har ytterst svårt att ge respekt för nyanlända fiender som inte köpt in sig för max. I mina ögon kan hans syn på flopen betyda valfritt pp, Qx alla möjliga stegdrag osv. A på turn var ingen man jublade åt men jag klarade verkligen inte av att ge fi credd. Ängeln17: Nej, mitt nick syns inte. Citera
Ängeln17 Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Har ytterst svårt att ge respekt för nyanlända fiender som inte köpt in sig för max. I mina ögon kan hans syn på flopen betyda valfritt pp, Qx alla möjliga stegdrag osv. A på turn var ingen man jublade åt men jag klarade verkligen inte av att ge fi credd. Ängeln17: Nej, mitt nick syns inte. Vet att det är svårt men även en blid höna hittar ett korn då och då. Nu nä Citera
Dead-Inside Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Övervägde faktiskt att checka floppen men valde att leda ut istället. b/f på turn låter väl ok. Dock så kändes det tvunget att betta turn för c/f c/c känns lite kallt. Har ytterst svårt att ge respekt för nyanlända fiender som inte köpt in sig för max. I mina ögon kan hans syn på flopen betyda valfritt pp, Qx alla möjliga stegdrag osv. A på turn var ingen man jublade åt men jag klarade verkligen inte av att ge fi credd. Ängeln17: Nej, mitt nick syns inte. Men hur betyder turn valfritt PP? Vad är det du slår? Dessutom är det warningbells när han synar floppen. Citera
bananuz Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Övervägde faktiskt att checka floppen men valde att leda ut istället. b/f på turn låter väl ok. Dock så kändes det tvunget att betta turn för c/f c/c känns lite kallt. Har ytterst svårt att ge respekt för nyanlända fiender som inte köpt in sig för max. I mina ögon kan hans syn på flopen betyda valfritt pp, Qx alla möjliga stegdrag osv. A på turn var ingen man jublade åt men jag klarade verkligen inte av att ge fi credd. Ängeln17: Nej, mitt nick syns inte. När du bettar floppen måste du nog fortsätta på turn för att öht kunna representera träff/undvika att bli exploaterad/hålla balanserad linje. Dock tycker jag c/c flop-turn också funkar + att det håller nere potten. Citera
Recommended Posts