eurythmech Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 En hand jag nyss spelade på en vanlig $16 på Stars. Jag bluffar i princip aldrig helt tom tidigt i en SnG - CB med typ missade AK/AQ undantaget. Tyckte dock att det här kändes som ett bra läge. Motståndaren är en vinnande tag, verkar duktig enligt SS-stats, men jag har inga minnen av några speciella händer vi spelat ihop. Anledningen till att jag ser det här som ett bluffläge är att jag tror han bara kan syna (stoppa in) med , men slår om i första läget med fler klöver än så. Eller är det så att han inte höjer med så myhcket mer än nöten för värde - samt väldigt sällan bluffar? PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) Poker-Stars MP2 (t1495) CO (t1570) Button (t1435) Hero (t1440) BB (t3030) UTG (t1480) UTG+1 (t1550) MP1 (t1500) Preflop: Hero is SB with Q, J. 6 folds, Hero completes, BB checks. Flop: (t60) T, 2, 3(2 players) Hero bets t30, BB calls t30. Turn: (t120) A(2 players) Hero checks, BB checks. River: (t120) 5(2 players) Hero bets t60, BB raises to t240, Hero ?? Citera
Hox Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 Är spelaren TAG så är har han antingen + eller också en totaltbluff. En låg klöver synar han bara för value. Jag bluffar aldrig denna. Ska du bluffa så måste du riskera ca 50% av din stack, och dessutom göra det mot en TAG som visat styrka på rivern. Du måste dessutom höja till ca t600, vilket innebär att du riskerar t600 för att vinna t420. Han mycket väl kan ha , och han synar säkert med samt relativt ofta med . Citera
eurythmech Postad 16 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2008 Oj, tror du han synar b3b med ? Citera
dafgaard Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 Känns som han väldigt ofta har Kc. Jag skulle aldrig bluffa i detta läget utan nån speciell read. Tror inte han höjer med mkt annat än nöten. Citera
Hox Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 Oj, tror du han synar b3b med ? Ibland ja. Har sett folk göra det alldeles för ofta... Citera
eurythmech Postad 16 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2008 Känns som han väldigt ofta har Kc. Jag skulle aldrig bluffa i detta läget utan nån speciell read. Tror inte han höjer med mkt annat än nöten. Du har nog rätt. Citera
dafgaard Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 Ibland ja. Har sett folk göra det alldeles för ofta... En regular tror jag inte gör det mot en annan regular. Även svårt att syna med Qc. Citera
Hox Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 En regular tror jag inte gör det mot en annan regular. Även svårt att syna med Qc. Kan nog vara sant, just med tanke på att fi är regular. Fast å andra sidan är det Jc-argumentet nog rätt ointressant, eftersom en regular aldrig skulle potthöja med Jc mot en annan regular. Iofs skrev Eury vinnande TAG och inte regular, men de sammanfaller ju oftast. Citera
eurythmech Postad 16 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2008 Han är väl regular antar jag, han har spelat flera tusen st, inte speciellt hög average buy-in. Han har bara inte spelat så mycket med mig. Citera
Vrakman Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 För mig är det enkelt vik. För tidigt för mycket! Man ska inte krångla till det för mycket här. Det kan vara så att han läser dig som tom, och slår om, och det sker nog rätt ofta, men vad ska du göra åt det liksom? Det här känns så icke du eury, vad hände under bannen? Citera
Rebonius Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Tror att fold är bäst där. Känns som att han aldrig släpper där och synar ibland med . Du får alltså inte speciellt många händer som valueraisar river att lägga sig där. Citera
Gahlster Postad 17 Januari , 2008 Rapport Postad 17 Januari , 2008 Tror att fold är bäst där.Känns som att han aldrig släpper där och synar ibland med . Du får alltså inte speciellt många händer som valueraisar river att lägga sig där. Stämmer in i vad ganska många har tyckt, i stil med detta. Citera
Recommended Posts