Gå till innehåll

Tiodom och Yesz skriver db igen

Vem KLONKAR 1st place först?  

56 medlemmar har röstat

1. 1. Vem KLONKAR 1st place först?

• Yesz
      25
    • Tiodom
      31

Recommended Posts

• Svars 749
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

well played :), som ni alla säkert sett har jag inte skrivit på ett tag.

Men tog ut $4000 från PL, då jag losar $2000.

Valde då att sätta in 600 kr på ss.

Som nu är på 14500 kr.

Men turneringarna går fortfarande sjukt tungt, ÅKER ALLTID MED BÄTTRE HAND.

Men det kommer väll sjukt kall senaste 2 veckorna.

Postad

Inte blivit så mycket spel i helgen men, uppdaterar lite iaf. Spelade en session på 2 h idag som gick väldigt bra.

Spelar på 2.5 / 5

Br innan sessionen 14500 kr

Br efter 19084 kr

+4584.

Någon som vet hur man fixar hand historiken på svenska spel?

Skulle va bra att veta, för slänger ut några händer som går att kommentera kring isf.

Postad
Inte blivit så mycket spel i helgen men, uppdaterar lite iaf. Spelade en session på 2 h idag som gick väldigt bra.

Spelar på 2.5 / 5

Br innan sessionen 14500 kr

Br efter 19084 kr

+4584.

Någon som vet hur man fixar hand historiken på svenska spel?

Skulle va bra att veta, för slänger ut några händer som går att kommentera kring isf.

Fint från 600 kr till 19k på 7 dagar ;D måste bli något pokerlan snart, fast det kanske blir under sommarlovet istället när alla sommarjobbar(?)

Postad
Fint från 600 kr till 19k på 7 dagar ;D måste bli något pokerlan snart, fast det kanske blir under sommarlovet istället när alla sommarjobbar(?)

mm :), faktiskt nått riktigt långt också. Jo man lär ju satsa på pokern i sommar. Men du fin fin plussa 50 k på en dag så, ligger lite i lä ändå ;)

Postad

Spelade onödigt dålig poker, då jag blir tiltad av att jag floppar triss i K-K.

2-3-K turn 5:a blir all-in han har A-J klöver får färg river.

Sen spelar jag bara dålig poker, tur kanske att ss stängde ner ett tag.

br innan 19084 kr

br efter 17151 kr

-1977

Postad

Kommer att börja lira nl200, hoppas på kunna göra rätt bra ressultat där. Men det är bara att vänta och se hur det går, men känns som att jag har goda förhoppningar.

Postad

Satte alltså in 17 k för ungefär 1 vecka sen för att prova lyckan på svenska spel. Började lira 2,5 / 5 med fina resultat.

Har från igår valt att gå upp i nivå till 5 / 10, ni får gärna skriva ni som spelar på nivån och lägger upp intressanta händer framöver om det är nån som vill kommentera.

Rullen ligger just nu på 39 k, och om den åker ner under 30 går jag ner i nivå.

Blir lite spel nu uppdaterar senare ikväll..

Postad

Spelade då en session på cirka 1 h 30 min och spelade stundtals väldigt bra poker. Sen märker jag vilka läckor jag har i mitt spel och det känns bra.

Jag synar för mycket har istället börja ta initiativ i potterna och det fungerar utmärkt.

Märker att det finns ett antal fler regs på 5/10 och tycker att jag för det mesta hanterar spelet bra mot dom, undantag mot geller som jag har lite problem mot.

Väljer att bara spela 500 + 50 och inget cash på sidan av eftersom jag ska få igång mitt turneringsspel också.

Men sessionen slutar på ett + på 5300 kr.

Uppdaterar om jag vinner nått i turneringen.

Postad

Spelade en till session, spelar i början riktigt bra och redan efter en halvtimme 3000 +, men sen förlorar jag en, dryg pott som han drar ut på river, och då börjar jag spela riktigt dåligt istället. Så dom där 3000 + rök rätt så fort men spelar iaf tillbaka lite och hamnar i slutet på ett + på 1000. Får va nöjd med tanke på hur dåligt jag spelade.

br 45 k

Postad

Uppdaterin från idag, går fortfarande riktigt bra i cash- game och spelar cirka mellan 1 till 2 timmar. Med ett bra resultat.

Medans i turneringarna så är man fortfarande kall, märker att i slutet då blindsen blir lite höga spelar jag för mycket händer och spelar allmänt dålig poker.

Måste bli ändring på det om jag ska fortsätta lira turneringar.

Spelade 240 kr sverigeranking, och kommer på plats 9:a och 640 kr.

Går också vidare till månadsfinalen i början av Juni sen har jag kvalat in till Patrick Ekwall turneringen på 1000 + 90, som startar imorn, då får vi hoppas på klonk!.

br innan dagen 45 k.

br efter cirka 51 k.

+ 6000

Postad

Dagens spel, börjar med att spela rätt dålig poker och är nere på mellan - 3000 och 4000, men sen efter nån timme spelar jag tillbaka till + - 0.

Men det svänger riktigt och jag är inte nöjd med mitt spel men är + 500 och tar en paus då jag har träning.

Efter träningen bestämmer jag mig för att lira igen och, det börjar väldigt bra och jag spelar mycket bra poker och efter cirka 2 h så har jag gått + 9 k.

Men borde slutat efter det, börjar gambla sen och spelar dåliga händer som jag inte slänger då jag floppar top par eller steg färgdrag.

Men slutar iaf på ett hyffsat + för dagen.

br innan 51 000 kr

br efter 54488 kr

+ 3488

Postad

turnering, är chipleader i primas $50k extreme stack turnering med 15 spelare kvar. kommer med uppdatering

Edit: finalbord 2:a 4 kvar

Losar en grymt jobbig pott då jag har K-K flop K-Q-J 3 vägs all-in en har A-10 en J-J potten på över 2 mille.

Men har spelat upp mig från 100 k till 600 k och ligger på en 2:a plats då ledaren har 2,8 mille.

Jajjemen ska försöka :D

Postad

inte klonk ;(, men en 2:a plats som gav $8000 är inte helt fel :).

Men som sagt besviken är man att man inte vann. När det va så nära.

Avgörande handen jag sitter med A-5 re-raisar pre och flop Q-9-8 2 spader och jag har 2 så blir det all-in han har K-Q drar inte ut.

Men men nöjd ändå :).

Postad

YESSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! $36000 och en 1:a plats i $175 k gtd turneringen, fast vi splittade så han fick cirka $31000, men man blir utsed till vinnare så jag är nöjd :):D :D. $1500 3:a i 12.5 k gtd i fredags $8000 i $ 50 k extreme stack freeze, och nu det här. SJUKT VAD GLAD MAN ÄR NU fest imorn ....

hujj