Gå till innehåll

Tiodom och Yesz skriver db igen

Vem KLONKAR 1st place först?  

56 medlemmar har röstat

1. 1. Vem KLONKAR 1st place först?

• Yesz
      25
    • Tiodom
      31

Recommended Posts

• Svars 749
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Nämen jag trodde jag hade AA :/ sen såg jag helt plötsligt att jag hade A-9, sjukt jobbigt blir att skaffa glasögon nu. Nämen om jag ska vara helt ärlig vet jag inte! Kändes som att du gjorde ett desperat försök att bluffa åt dig potten. Bästa spelet från min sida hade varit att checka ut rivern, som jag tänkte i första början.

Det kommer nog att komma upp lite åsne händer inom en snar framtid men +100k händer är jobbig att söka igenom känns det som.

Hur mycket brukar du lyckas rakea på en månad?

Ja, det kändes fan fett tilt/misclick :-) Hursomhaver, har inte grindat på Prima så länge öht, så kan inte svara på vad jag får på en månad. Från den 28e Jan till den 4e Feb fick jag 360 $ i RB iaf.

Är lite intresserad om vilka du tycker är duktiga samt dåliga på NL100?

Postad
Ja, det kändes fan fett tilt/misclick :-) Hursomhaver, har inte grindat på Prima så länge öht, så kan inte svara på vad jag får på en månad. Från den 28e Jan till den 4e Feb fick jag 360 $ i RB iaf.

Är lite intresserad om vilka du tycker är duktiga samt dåliga på NL100?

Rekop_X har jag fölorat mest till +$800 ( HU ), sen har vi lyners, sarahsahara & goatface som tagit en del utav mig på SH borden.

Dom som är sämst som jag vunnit mest utav är:

bla2mb +$1k

madsthaman +$400

DrRobot +$400

2806 +$400

givmild +$400

Jetset111 +$400

duomarAce +400

Jag vet inte riktigt om jag kan säga att alla dom där är bra/dåliga! Men rekop_X är defenetivit en spelare som jag har svårt för och sarahsahara tycker jag spelat sjukt bra emot mig.

Men som givmild och dom andra som jag vunnit över är ofta tight grinders som sitter med stora stackar. Iofs spelar även jag 9 bord och sitter och väntar på nästa A-A ska dyka upp!

Postad
Rekop_X har jag fölorat mest till +$800 ( HU ), sen har vi lyners, sarahsahara & goatface som tagit en del utav mig på SH borden.

Dom som är sämst som jag vunnit mest utav är:

bla2mb +$1k

madsthaman +$400

DrRobot +$400

2806 +$400

givmild +$400

Jetset111 +$400

duomarAce +400

Jag vet inte riktigt om jag kan säga att alla dom där är bra/dåliga! Men rekop_X är defenetivit en spelare som jag har svårt för och sarahsahara tycker jag spelat sjukt bra emot mig.

Men som givmild och dom andra som jag vunnit över är ofta tight grinders som sitter med stora stackar. Iofs spelar även jag 9 bord och sitter och väntar på nästa A-A ska dyka upp!

Kan du se stats på olika spelare eller har du bara höftat? Va tycker du om matsatari?

Postad

En dag på hos kära Svenska spel är avklarad, och nog måste jag säga att det kommit in minst några skepp med kass, gula, fula fiskar! Men det gör inte mig något.

Något som jag måte vänja mig vid är att det går sjukt segt! När man jämnför med att spela 9 bord & AA dyker upp hela tiden. Men nu gamblar jag lite mer och försöker köra över motståndet.

Svenska Spel

7/2 + 4098 kr

Postad
Kan du se stats på olika spelare eller har du bara höftat? Va tycker du om matsatari?

-$125.66 mot honom på 1.200 händer, men vi brukar inte ha så mycket action mot varandra. Tycker han spelar hyffast tight och det säkert blivit så det varit AA vs KK, KK vs QQ eller något liknade eller kanske över poket mot set...

Postad

givmild +$400

400 blind-steals? :)

sarahsahara tycker jag spelat sjukt bra emot mig.

Sarah har säkert donerat 500 dollar till mig genom att pusha rakt in i mina nötter och hon verkar göra det gång på gång.

Ett annat tips, ladda inte in 25k händer samtidigt i PT, det finns en viss risk att datorn klappar ihop :(

Postad
400 blind-steals? :)

Sarah har säkert donerat 500 dollar till mig genom att pusha rakt in i mina nötter och hon verkar göra det gång på gång.

Ett annat tips, ladda inte in 25k händer samtidigt i PT, det finns en viss risk att datorn klappar ihop :(

Haha! man kan nästan tro de! Nämen vi brukar faktiskt få lite action, han spelar ju ändå lösar än challe50 och dom!

Mm, man kan väl säga att jag pushat rakt in i hennes fyrtal ett par gånger, sen floppade jag KKK mot AAA osv. Så inge trevliga händer, betalade även av en med K10 då hon jöjer till 14 jag till 48 hon synar med KQ flop K och all-in. Nästa hand plockar jag upp KK och blir All-in givet har hon AA då.

50k burkar gå bra iaf :P kankse buggar sig med resultaten osv?

Vad nickar du? om jag inte redan frågat?

Edit:

var ju nallen :D

Postad

Varit och hälsat på tiodom nu då han har flyttat, så det har inte blivit allt för mycket lir.

Svenska Spel - Februari

1/2 -

2/2 -

3/2 -

4/2 -

5/2 -

6/2 -

7/2 + 4098kr

8/2 + 2102kr

9/2 -

Postad

jadu, ber om ursäkt för en tids frånvaro från skrivandet i forumet , men inte lirat så mycket.

tog ut allt från betway $4200.

Sen satt jag in 4000 kr på svenska spel, efter 3 dar på svenska spel.

Rullen ligger just nu på 8535 kr och spelar 2,5 / 5.

Känns som att jag inte behöver börja med någon stor rulle, tycker det flyter så pass bra.

+4533

BR : 8535

Postad
jadu, ber om ursäkt för en tids frånvaro från skrivandet i forumet , men inte lirat så mycket.

tog ut allt från betway $4200.

Sen satt jag in 4000 kr på svenska spel, efter 3 dar på svenska spel.

Rullen ligger just nu på 8535 kr och spelar 2,5 / 5.

Känns som att jag inte behöver börja med någon stor rulle, tycker det flyter så pass bra.

+4533

BR : 8535

Fy fan nu får man se upp när båda lirar på Svenska Spel:-D. Vad nickar du?

Postad

Kommer inte att bli nå mer lir idag, ska iväg på hockey match. Har som ni ser inte spelat allt för mycket på Svenska Spel men jag har hunnit med nästan FEM timmar & 2 200 händer, jag gissar på att den största delen spelades under den 7/2.

Idag fick någon utav er kanske? eller någon annan Svenska Spel lirare ett utbrott på mig. Jag sitter på knappen och alla på bordet har synat ~20 flrutom jag, jag tittar ned KQ och givet måste jag raisa den handen så det får bli upp till ~80, nu hoppas jag ju att alla lägger sig eller en kanon flopp!

Som tänkt foldar alla förutom en lite lowstack? hade han bara synat mig med AA, KK, QQ? eller är han lite rädd med sitt medel par? floppen visar xxQ och jag betar ut nästan pott, han trycker All-in och där på synar jag. Han visar JJ och min KQ står!

I chatten blir han galen! hur kan du höja upp med KQ? Mitt spel kanske inte var optimalt, men det kommer att bli fler sånna händer. Men ditt spel är väl inte det bästa heller? Om du ändå ska trycka varför gör du det inte pre? då hade du säkerligen vunnit handen.

Svenska Spel - Februari

1/2 -

2/2 -

3/2 -

4/2 -

5/2 -

6/2 -

7/2 + 4098 kr

8/2 + 2102 kr

9/2 -

10/2 + 762 kr

11/2 + 1078 kr

Postad

Ingen hand jag är nöjd över, syna/folda turn?

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit )

Diana 21 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: engmanovic (1237.29)

Plats 2: highr0llah (1173.48)

Plats 3: yesz (995.00)

Plats 4: Matia! (1048.72)

Plats 5: Gräslöken (979.17)

yesz lägg LM 2.50

Matia! lägg SM 5.00

** Giv **

engmanovic [N/A, N/A]

highr0llah [N/A, N/A]

yesz [Ak, Ah]

Matia! [N/A, N/A]

Gräslöken [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Gräslöken Syna 5.00

engmanovic Lägg

highr0llah Höj till 20.00

yesz Höj till 70.00

Matia! Lägg

Gräslöken Lägg

highr0llah Syna 70.00

*** Flop(Board): *** : [7k, 3s, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

yesz Satsa 85.00

highr0llah Höj till 205.00

yesz Syna 205.00

*** Turn(Board): *** : [7k, 3s, 2s, Dh]

*** Bet Runda 3 ***

yesz Passa

highr0llah Satsa 250.00

yesz Höj till 700.00

highr0llah All-in 898.48

yesz All-in 720.00

*** River(Board): *** : [7k, 3s, 2s, Dh, 4h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1985.00

engmanovic Lägger mig Vinst: 0.00

highr0llah [3r, 3k] Triss i treor Vinst: 1985.00

yesz Lägger mig Vinst: 0.00

Matia! Lägger mig Vinst: 0.00

Gräslöken Lägger mig Vinst: 0.00

Har en del liknande händer, men han frågar mig om jag hade AA och skriver att han kastade KK. Men nog vet jag att inte han satt på någon KK, men vad kan han ha kastat?

JJ, njaaa.. Men AK? så jag är nöjd!

***** Hand 599529375 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, February 12, 2008 12:56:00 AM

Diana 51 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Sn0bb (1383.87)

Plats 2: SavanTas (267.80)

Plats 3: 2Easy- (924.13)

Plats 4: knazlisa (1032.08)

Plats 5: yesz (973.29)

Sn0bb lägg LM 2.50

SavanTas lägg SM 5.00

** Giv **

Sn0bb [N/A, N/A]

SavanTas [N/A, N/A]

2Easy- [N/A, N/A]

knazlisa [N/A, N/A]

yesz [8s, Ks]

*** Bet Runda 1 ***

2Easy- Lägg

knazlisa Lägg

yesz Höj till 20.00

Sn0bb Höj till 70.00

SavanTas Lägg

yesz Syna 70.00

*** Flop(Board): *** : [4s, 4k, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

Sn0bb Satsa 120.00

yesz Syna 120.00

*** Turn(Board): *** : [4s, 4k, 9k, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

Sn0bb Satsa 210.00

yesz Höj till 505.00

Sn0bb Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 790.00

Sn0bb Lägger mig Vinst: 0.00

SavanTas Lägger mig Vinst: 0.00

2Easy- Lägger mig Vinst: 0.00

knazlisa Lägger mig Vinst: 0.00

yesz Vinner potten Vinst: 790.00

Postad

Grattis te körkortet! uppkörningen = peace of cake?

Hade spelat hand 1 exakt som du, speciellt när det var highrolla du lirade mot, tkr det är helt rätt att ställa turn där...har uppfattningen att highrolla kan ha ganska stor range av händer där...

+1