Gå till innehåll

Titan Poker skandal


A_X_R

Recommended Posts

Spelade en turnering på titan poker 7000 dollar granati och låg jättebra till på 3:e plats efter en halvtimme. Helt plöstigt kommer en ruta upp som säger att det är tekniskt fel och spelet bara stängs av medan allt annat på titan poker fungerar. Blir skitförbannad och skickar till supporten och kräver kompensation för förlorade 3:e plats. De har inte svarat nu på 3 dagar :mad: och har bara fått tillbaka startavgiften.. Bedrövligt!!!!!!!!!!!! jäkla fega...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en turnering på titan poker 7000 dollar granati och låg jättebra till på 3:e plats efter en halvtimme. Helt plöstigt kommer en ruta upp som säger att det är tekniskt fel och spelet bara stängs av medan allt annat på titan poker fungerar. Blir skitförbannad och skickar till supporten och kräver kompensation för förlorade 3:e plats. De har inte svarat nu på 3 dagar :mad: och har bara fått tillbaka startavgiften.. Bedrövligt!!!!!!!!!!!! jäkla fega...

 

Du vill ha betalt för en 3:e plats efter en halvtimmes spel i en turnering som iaf tar 4-5 timmar? Någon viss kompensation kan man ju tycka du skall få, men att få 3:e priset rakt av kan du nog glömma, och det vore inte rätt heller.

Väldigt många spelar avaktande första timmen för att sen lösa upp sitt spel, en 3:e plats efter en halvtimme säger igentligen ingenting, mer än att du har en bra utgångspunkt för resterande 80% av turneringen som återstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, vill du på allvar ha pengar för tredjeplatsen? Glöm det. Du har lagt in pengar på TitanPoker, du vet att deras server kan strula. Det kan allas nätverk göra. Dem kan inget annat göra än att sätta in buy in åt dig igen. Hade vart en annan sak ifall det var tre kvar i turneringen, då hade man kunnat göra det snyggare men 30 min in i en lottoturnering? Kan säta en tusenlapp på att du inte skulle komma trea..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, vill du på allvar ha pengar för tredjeplatsen? Glöm det. Du har lagt in pengar på TitanPoker, du vet att deras server kan strula. Det kan allas nätverk göra. Dem kan inget annat göra än att sätta in buy in åt dig igen. Hade vart en annan sak ifall det var tre kvar i turneringen, då hade man kunnat göra det snyggare men 30 min in i en lottoturnering? Kan säta en tusenlapp på att du inte skulle komma trea..

 

exakt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en turnering på titan poker 7000 dollar granati och låg jättebra till på 3:e plats efter en halvtimme. Helt plöstigt kommer en ruta upp som säger att det är tekniskt fel och spelet bara stängs av medan allt annat på titan poker fungerar. Blir skitförbannad och skickar till supporten och kräver kompensation för förlorade 3:e plats. De har inte svarat nu på 3 dagar :mad: och har bara fått tillbaka startavgiften.. Bedrövligt!!!!!!!!!!!! jäkla fega...

 

 

Det är ju tråkigt, men sånt som händer det är bara å köra vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det rimliga är att man får tillbaka sitt inköp, frågan är om alla samtliga deltagare skall få sitt inköp tillbaka. I så fall även de som har åkt ut, verkar inte riktigt fair kanske. Är inte heller fair att sajten skall få behålla överskottet från dem som åkt ut. Kanske rimligt att sajten fördelar pengarna på samtliga kvarvarande spelare. Har för mig att det brukar stå på respektive sajts regler hur de gör med avbrutna turneringar. Det brukar ha med tidsaspekten att göra om jag inte missminner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl trösta dig med alla tredjepriser du fått när turneringen inte blivit avbruten!

 

Själv har jag som 1-5:a efter vid 1- och/eller 2-timmarsvilan blivit som bäst 8:a, oftare i alltför lös/aggressiv (långt ifrån min självbild som tight...) ramlat ner i en ravin när jag närmar mig finalbordet (om jag nu inte snubblat långt tidigare förstås)

Om man (som även jag ibland men sällan) är trea efter en halvtimme så har man kanske inte hållt sig från allt vilt spel som sker då...... och klarat någon slantsingling. Hur många sådana klarar man på tre timmar?????

 

Att begära mer än insatsen tillbaka här går inte. OK är man trea efter tre timmar skulle sajten kanske lämna en ett par extra biljetter. Sker avbrott ofta så lämnar man sajten (jag lämnar helt när rake stiger -no Ladbrokes- eller upptäcker att avgiften är över 15% -adjö Party- , och tre turneringsavbrott skulle få mig att lämna för gott. Hittills på tio veckor inte ett enda på de strällen jag prövar mig fram på. Men har förstås inte prövat din sajt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför alla hackar på OP. Han skrev ju aldrig att han tyckte att han borde få tredjeplatspengarna. Han tyckte bara att han borde få mer än buy-in tillbaka, och det hade de flesta siter gett. Därför är Titan ruttna i detta fall (eller långsamma), oavsett om det står i deras avtal eller inte.

 

Jag tror till och med Party (som ju annars inte brukar vara så mycket att ha) har löst detta snyggt någon gång. Tror alla som är kvar får buy-in tillbaka samt att man delar upp resterande pengar enligt chipstackarna.

 

Det som är eventuellt lite intressant är väl ifall de som redan hade åkt ut också får sin entry fee tillbaka, annars är det ju dags att klaga lite.

 

Varför skulle de få tillbaka sin entry fee? Det förstår jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför alla hackar på OP. Han skrev ju aldrig att han tyckte att han borde få tredjeplatspengarna. Han tyckte bara att han borde få mer än buy-in tillbaka, och det hade de flesta siter gett. Därför är Titan ruttna i detta fall (eller långsamma), oavsett om det står i deras avtal eller inte.

 

Jag tror till och med Party (som ju annars inte brukar vara så mycket att ha) har löst detta snyggt någon gång. Tror alla som är kvar får buy-in tillbaka samt att man delar upp resterande pengar enligt chipstackarna.

 

 

 

Varför skulle de få tillbaka sin entry fee? Det förstår jag inte.

Det är ävl snarare så att vettiga sajter har en nedskriven guide som de följer då trns krashar. Exempelvis att de delar ut vinstpengar efter stackdjup då X antal spelare är utslagna.

 

Har man dock, som i detta fallet, bara spelat en halvtimme så är det väl självklart att man "bara" får sin buy-in tillbaka eftersom en eventuel tillfällig placering inte säger speciellt mkt om hur turneringen kommer att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är eventuellt lite intressant är väl ifall de som redan hade åkt ut också får sin entry fee tillbaka, annars är det ju dags att klaga lite.

 

Det vill jag gärna veta, det vore ju rimligt att fördela pengarna enligt värdet på stacken har du dubbla starstacken får du avgiften x2 osv.

Eller att alla som är kvar får dela på potten.

Det vore verkligen helt sjukt om siten ska behålla överskottet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ävl snarare så att vettiga sajter har en nedskriven guide som de följer då trns krashar. Exempelvis att de delar ut vinstpengar efter stackdjup då X antal spelare är utslagna.

 

Har man dock, som i detta fallet, bara spelat en halvtimme så är det väl självklart att man "bara" får sin buy-in tillbaka eftersom en eventuel tillfällig placering inte säger speciellt mkt om hur turneringen kommer att sluta.

 

Det säger en jävla massa. Är det svårt att förstå?

 

 

Det vill jag gärna veta, det vore ju rimligt att fördela pengarna enligt värdet på stacken har du dubbla starstacken får du avgiften x2 osv.

Eller att alla som är kvar får dela på potten.

Det vore verkligen helt sjukt om siten ska behålla överskottet.

 

Inte riktigt så enkelt eftersom dubbel startstack inte har dubbla värdet, men någon annan (växande) funktion av stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger en jävla massa. Är det svårt att förstå?
Om du refererar till "tredje plats efter en halvtimme" och menar att det ska säga något om personen ifråga kommer att hamna på ex FT så finner jag det skrattretande. Vem fan har inte vart rungood i början för att åka på ett par coinflips i mitten och åka ut långt innan pengarna?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...