Gå till innehåll

"Staahla och Rooney i Nice" av Marcel/Baresi


Bluwajt

Recommended Posts

Fick den via pm och kunde tydligen lägga upp så ni andra här får läsa den.

 

Staahla och Rooney i Nice

 

Del 1: Poseidon och chimpansen

 

Plötsligt märker Rooney hur strandens kvinnor sträcker på sina halsar och nyfiket blickar ner mot stranden. Rooney börjar kisa energiskt mot den punkt som verkar vara föremål för intresset. En mäktig gestalt verkar trotsigt krossa vågorna. Med bestämda steg närmar sig den fascinerande gestalten land.

- Han har Poseidons kraftfullhet och prins Paris vackra anletsdrag, mumlar Rooney hänfört för sig själv.

Havsdropparna glittrar vackert över den muskulösa överkroppen och den blöta, lätt lockiga svarta kalufsen ligger slarvigt bakåtdragen.

- Det måste vara Gud, stammar Rooney

Några småflickor visslar högt och fnittrar sedan ikapp. Den okände skönheten ler artigt flirtigt tillbaka och fortsätter mot sin plats. Rooney studerar mannen ivrigt även fast han finner det en aning genant att han visar en okänd man ett sånt oförblommerat intresse.

 

- Staahla! ropar en kvinna högt och glatt och Prins Paris vänder sig snabbt mot rösten.

- Nämen hej Cissi! utropar Staahla

- Åååh... så kul att träffa på dig här... det trodde jag aldrig! kvittrar Cissi glatt medan hon varmt omfamnar Staahla

- Lika förtjusande och löjligt vacker som alltid ser jag, svarar Staahla charmant och belevat upp

- Du vet allt vad en kvinna vill höra, säger Cissi och ler med hela ansiktet.

- Jag och några kompisar ska ha ett stort party ikväll... kan du inte dyka upp Staahla.. snälla..., vädjar Cissi samtidigt som hon försöker uppbåda hela sin kvinnliga charm

- Jo, självklart. Hur skulle man kunna neka en så underbar liten tingest någonting.. jag kommer. Svarar Staahla och lyckas som vanligt med konsstycket att inte låta sliskig utan bara älskvärd och charmerande med sina komplimanger.

- Härligt! Kl 19 på Ritz då.. du får ta med en kompis om du vill.. ses sen då gullet, säger Cissi och ler utmanande flirtigt.

- You bet.. ciao Bella!

 

Rooney som hade hört konversationen i sin helhet satt nu på sin handduk och samlade mod inför att approachera denne man som såg ut att ha kvinnorna som vax i sina händer. Denne man som får sägas symbolisera manlighet och fulländad skönhet. Denne man vars vackra former och drag får valfri Michelango-skulptur att blekna i jämförelse.

Rooney hade aldrig brottats med dålig självfötroende. Han trivdes normalt med hur han såg ut och med den han var men just nu i denna stund, i jämförelse med något så praktfullt, kände han sig blek, tafatt och obekväm.

- Äh va fan... jag dör med den här handen, säger Rooney och reser sig på darrande ben och tar sats mot Staahla

 

Rooney kommer fram och knackar försiktigt Staahla på axeln där han står och torkar sig.

 

- Eeeeh.. ursäkta. Är det PF-Staahla? stammar han fram

- Hej.. ja, det stämmer.. är du också medlem där? frågar Staahla artigt men en aning förbryllat

- Mmm.. det är jag som är Rooney. Du vet jag som brukar skriva fräcka inlägg i CDS dagbok, svarar Rooney klart förvissad om att han är en forumlegend som alla känner till

- Ok... det kanske jag känner jag till, svarar Staahla artigt utan att ha en aning om vem denne spenslige unge man är

- Eh, eh... eh... jag foldar aldrig QQ pre-flop för under 200BB, säger Rooney klart stressad över situationen och hör själv hur förbannat dumt det låter.

- Jaha.. trevligt, svarar Staahla fortfarande korrekt men lätt besvärad av situationen.

- Eller nej, det blev fel.. eh eh.. eh eh... får jag komma kl 19 till Ritz med dig?, frågar Rooney och inser att han just nu passerat en klar gräns och i det närmaste bör betraktas av Staahla som ett fräckt och tjuvlyssnande fullblodigt psykfall

- Hahaha... klart du får! Kom till rum 119 en timme innan så kör vi sen, svarar Staahla hjärtligt som vid det här laget förstått att den unge mannen bara är oerhört nervös och helt oförarglig

- Yippiieeee!!!!, utropar Rooney och börjar dansa i sanden

- Eller.. cool menar jag, fortsätter Rooney lätt generad över sitt glädjefnatt och intar en pose som syftar till att se cool, calm och collected ut.

 

När Rooney sedan kontrollerat att Staahla är utom synhåll hoppar han upp från handduken och springer ner till vattenbrynet skrikandes; "Ole ole ole, we are the champs" samtidigt som han var tionde meter gör Brolinpiruetten tätt följd av Kennet Andersson-skottet.

 

Fortsättning följer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att förstå sammanhanget då den inte är skriven för PF och inte ens borde ligga uppe här.

 

Vet att den är skriven för PT, men fick den som sagt via pm där han sa att det var okej. Även om man säkerligen inte fattar allt så finns det ju trots allt en del här som säkert kan uppskatta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att den är skriven för PT, men fick den som sagt via pm där han sa att det var okej. Även om man säkerligen inte fattar allt så finns det ju trots allt en del här som säkert kan uppskatta den.

Ehm, Baresi är ju bannad? Hur vet du att det var han?

 

Tror de flesta reagerar som Jennez tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag såklart inte veta säkert. Men tog för givet att ni har tillräckligt seriösa användare på forumet som inte skulle sprida vidare den utan hans tillåtelse.

 

Tror baresi finns på forumet med nytt konto då det ju var inne någon i min well och frågade angående historien och det var dennes första inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...