Gå till innehåll

SvS, 0.5/1, bottenset i 3-betad pott


Recommended Posts

Hej igen!

 

Kommer posta resultatet i den här handanalysen, och jag vill påpeka att det här inte är någon wine-tråd, och jag tänker aldrig vika ett set för 100xBB. Men i alla fall, så här såg handen jag spelade ut:

 

***** Hand 565840428 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 januari 2008 17:00:56

Adam 17 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: koftan7 (39.70)

Plats 2: halle20 (99.64)

Plats 3: classic1 (200.71)

Plats 4: Paschendal (98.27)

Plats 5: bigmary (199.27)

Plats 6: BingoJonas (79.50)

Plats 7: Qaztro (354.26)

Plats 8: Be789 (196.65)

Plats 9: Daino (250.50)

Plats 10: Wildman121 (98.02)

Qaztro lägg LM 0.50

Be789 lägg SM 1.00

** Giv **

halle20 [N/A, N/A]

classic1 [N/A, N/A]

Paschendal [Knk, Knh]

bigmary [N/A, N/A]

BingoJonas [N/A, N/A]

Qaztro [N/A, N/A]

Be789 [N/A, N/A]

Daino [N/A, N/A]

Wildman121 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Daino Lägg

Wildman121 Höj till 6.00

halle20 Lägg

classic1 Lägg

Paschendal Höj till 21.00 Brukar re-raisa TT och uppåt, antar att det måste vara standard? Vet ingenting om Fi.

bigmary Lägg

BingoJonas Lägg

Qaztro Lägg

Be789 Lägg

Wildman121 Syna 21.00 Vad har han egentligen för HD här?

*** Flop(Board): *** : [Ks, Er, Knr] Tycker om floppen förstås

*** Bet Runda 2 ***

Wildman121 Passa

Paschendal Satsa 33.00

Wildman121 All-in 77.02

Paschendal Syna 77.02

*** Turn(Board): *** : [Ks, Er, Knr, 6r]

*** River(Board): *** : [Ks, Er, Knr, 6r, 10k]

*** Showdown *** : Rake: 4.93 Totalpott: 192.61

Paschendal Lägger mig Vinst: 0.00

Wildman121 [Kh, Kk] Triss i kungar Vinst: 192.61

 

Mina funderingar rör sig alltså kring hans HD när han synar min re-raise. Nu såhär i efterhand tänker jag att man inte kan sätta honom på så jättemånga händer jag slår. Är det för tight att sätta honom på AA, KK och AK? QQ är ju också en hand, men jag tror inte han skulle CRAI med den handen. Har han någon av AA, KK och AK så leder jag ju inte mot hans range. Jag antar att man kanske måste sätta han lite bredare, han kan ju vara en lös spelare också och då kan man ju ta med kanske 88+ samt AJ och AQ också.

 

Det här här lite lösa funderingar alltså, påstår inte att något är rätt eller fel, men jag blev lite fundersam. Blev inte ens arg eller så när jag såg hans kort eftersom jag visste att det fanns en chans att jag var slagen. Men som sagt, floppat set ger jag inte upp för 100xBB (standard?). Vore intressant att höra era funderingar om handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det läge när frågan blir aktuell, dvs när han går all in, så har du lagt in mer än halva din stack. Inte en chans att jag skulle lägga mig då. Förutom det du nämner kan han ju ha ett färgdrag också KQ ruter möjligen. I alla fall på den nivån.

 

Det hade varit läskigare om det inte varit en stor pott eller om stackarna varit djupare. Då hade han kunnat ha QT, men det bör han inte ha i det här läget.

 

Såklart du gjorde rätt. Jag hade i alla fall gjort exakt likadant hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju bara AK du slår här och det har han knappast. Vad tror han att du har? Du har reraisat pre. Ändå går han all in efter flopp. Förnuftet säger fold men jag hade inte klarat det heller.

 

"Det har han knappast". Tycker det är lika sannolikt som AA eller KK. Saken är den att jag, ärligt talat, inte tänkte så jättenoga vad han hade. Jag tänkte att "Jaha se där, triss. I och för sig kan den där floppen ha träffat honom bättre än den träffade mig. Men jag lägger inte en triss i det här läget". Det var lite så jag tänkte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det läge när frågan blir aktuell, dvs när han går all in, så har du lagt in mer än halva din stack. Inte en chans att jag skulle lägga mig då. Förutom det du nämner kan han ju ha ett färgdrag också KQ ruter möjligen. I alla fall på den nivån.

 

Det hade varit läskigare om det inte varit en stor pott eller om stackarna varit djupare. Då hade han kunnat ha QT, men det bör han inte ha i det här läget.

 

Såklart du gjorde rätt. Jag hade i alla fall gjort exakt likadant hela vägen.

 

Ja precis, jag är djupt inne. Och jag tycker att man måste beta floppen.

 

Japp, med lite djupare stackare (och om man visste lite mer om motståndarnas kompetens) så hade man kanske kunnat lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du "bara" ska syna pre pga att han ändå raisar 6bb pre från utg+1 med 100bbstackar. Jag ser inget värde i att 3beta här mot okänd fi.

 

Ja det kan du faktiskt ha rätt i. Jag tänker inte på att 6kr är 6 big blinds eftersom jag själv alltid höjer 6kr, och fått för mig att det är standard :)

 

Fast å andra sidan, så är ju vår hand då sämre definierad, vilket gör att vi i en ännu större utsträckning måste stacka av. Då är det bara QT vi är rädda för. Tänker jag rätt nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju mycket att göra med vad du vet om fi. Hur ofta han raisar pre. Ofta har han dock nått ganska bra här. Bredaste rangen jag kan tänka mej är TT+, AK-T, KQ. Med den breda HD:en är det antagligen bäst att raisa pre imo.

 

Är du uppe mot en fi som är mer åt nit-hållet skulle jag tro att syn är att föredra för att sedan utvärdera floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju bara AK du slår här och det har han knappast. Vad tror han att du har? Du har reraisat pre. Ändå går han all in efter flopp. Förnuftet säger fold men jag hade inte klarat det heller.

 

Varför är inte AK trolig? Jag tycker det skulle passa in perfekt här.

 

Så länge han kan ha något annat än AA och KK så är det här en solklar syn.

Du leder marginelt mot AA, KK och AK och du får strålande odds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns 3-bettknappen på 05-1?! :shock:

 

Först var det en kommentar utan att ha läst vad du skrivit utan endast läst rubriken.

 

Eftersom jag är smått chockad över att det finns personer på 05-1sek som analyserar och faktiskt har en tanke bakom vad de gör så ska jag svara seriöst på din fråga.

 

Hans HD pre är bredare än den du skriver, jag skulle säga de flesta pockets för att inte säga alla + AJ-AK + KQ, KJ, QT, KJ. Om korten dessutom är soooted så är de givna i HD'n. Man ska inte underskatta dumma spelares resonemang kring vilka händer som de väljer att spela. "Synar jag med mina pockets och får set dåååå jävlar får jag pengar." Det resonemanget är vanligt på den här nivån. Kommer ihåg det från när jag spelaed på liknande nivåer.

 

Hursom, du degar precis som du säger här Alla dagar i veckan. En random noob på den här nivån degar TPTK och TP + SD. Sen kan du lägga in lite andra donkmoves så ser du snabbt hur självklart ställ är.

 

Dock kan man säga att rent generellt så ska du försöka spela mer postflopp spel mot dessa spelare och mindre preflop spel, dvs bygg hellre potter med marginella händer postflopp. Eftersom du tänker och de flesta inte gör det, eller försöker men det inte går bra, så kommer du vinna i längden på att spela postflopp spel mot dem.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock kan man säga att rent generellt så ska du försöka spela mer postflopp spel mot dessa spelare och mindre preflop spel, dvs bygg hellre potter med marginella händer postflopp. Eftersom du tänker och de flesta inte gör det, eller försöker men det inte går bra, så kommer du vinna i längden på att spela postflopp spel mot dem.

 

Mvh

 

Låter intressant! Kan du utveckla lite?

 

Skall detta påverka vårat prefloppspel oxå på något sätt menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Varför tycker du om den här floppen? Visst du har floppat ett set, grattis, men du kan ändå inte gilla den här floppen IMO! :rolleyes:

 

Varför e inte floppen bra? För att den är dragig?

 

Här går det ju att få betalt och vi drar ut mot dragen.

 

Jag vill då inte hålla nere nån pott här...jag vill ha in stålarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...