Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur ser ni på steals på SNGs.

Jag tror jag åker på dessa över 60% av gångerna jag missar ITM. Sällan man blir synad o vinner heller. Känns rent spontant som ett på sin höjd plus minus noll spel.

Men när stjäl ni och när väljer ni att inte göra det?

Postad
opensteals eller resteals?

Jag kapar tråden ett tag och frågar Conspiracy en fråga; spelat några (inte många) SNG:s när jag haft dåliga cg sessioner och känns som att man har mycke ev+ i att vara cg-spelare med att ta potter.

Är du i grunden en cg-spelare?

Och finns det någon litteratur för en cg-spelare till att bli en bra sng spelare?

...ngt som inte handlar om odds/psykologi utan mer strategi?

Postad
Du är väl restealarnas okrönte konung;-)

hihi. Har vi spelat mot varandra? :)

resteals i en sng, med <10bb?

Nej precis det går ju inte. Antog att han menade opensteals men det verkade för dumt för att vara sant att säga att det suger i SnGs :roll:.

Jag kapar tråden ett tag och frågar Conspiracy en fråga; spelat några (inte många) SNG:s när jag haft dåliga cg sessioner och känns som att man har mycke ev+ i att vara cg-spelare med att ta potter.

Är du i grunden en cg-spelare?

Och finns det någon litteratur för en cg-spelare till att bli en bra sng spelare?

...ngt som inte handlar om odds/psykologi utan mer strategi?

Jag har inte spelat 9-manna SnGs på jättelänge och var/är inte jätteduktig på det. Jag är inte CG-spelare på något sätt heller :).

Vet inte om det finns någon litteratur, men om du är en duktig CG-spelare så ser jag ingen anledning att vilja lära sig SnGs, rätt döende spelform tror jag. Om du ändå vill lära dig så är nog 2p2 STT-forum att rekomendera.