xBREEOLSONx Postad 10 Januari , 2008 Rapport Postad 10 Januari , 2008 HejHej! Försöker att lära mig att spela lite Texas CG efter att mestadels spelat PLO/PLO8 samt SnGs/MTT och vet inte riktigt hur man skall värdera lite olika händer. Kan ta några exempel: UTG MP CO B SB HERO BB Både jag och FI5 sitter med runt 200BB Fi är standard 30/3 normalfisk Jag har UTG Fold MP Call CO Fold B Call HERO Raises 5BB BB Call MP Fold B Fold Flop Hero Bets 2/3 pot BB Call Turn Hero Checks BB Bets Pot - Vad gör vi här? Om vi istället betar och FI raisar=Lätt vik!? Känns som att det ofta blir en checkfold, kanske får vi istället mer info genom ett bet (känns ganska givet?) Om handen istället utspelar sig såhär Turn Hero Bets/Check FI Call/Check Och river blankar betar vi för värde här antar jag? Ponera att river faller med ännu en spader vilken linje väljer vi då? Antar att det inte finns några enkla svar men det är situationer som ofta uppstår mot FIs som beskrivna ovan alltså löspassiva preflop med hyffsade stackar. De flesta som spelar dessa limits känner säkert igen sig eller så är det jag som är fisken här Någon PT-stat som kan underlätta lite? AF? Tack på förhand Citera
Recommended Posts