jigsaw Postad 10 Januari , 2008 Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Jag och poker Hej jag heter Jigsaw, är 17 år och går nu andra året på gymnasiumet. Mesta tiden av min fritid spelar jag hockey. Jag började spela poker för ungefär ett år sedan. Vann lite pengar i en freeroll och har därefter försökt att bygga en stabil rulle. Har främst spelat SnG's, men även lite cashgame och några mtt's. Ska fortsätta att spela SnG's, då det är det jag är bäst på. Har hoppas runt på en del siter, men ska nu försöka att bosätta mig på Pokerstars. Har lagt in hela min rulle där, som just nu består av $400. Kommer till en början bara spela $11 sng's och några få mtt's. Jag ska lära mig pokeroffice för att kunna analysera mitt spel och utvecklas till max. Kommer också posta lite händer som jag är osäker på här i dagboken. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Regler * Hålla 30x inköps regeln * Spela mer aktivt (brukar ofta spela och slösurfa samtidigt) * Lära mig Pokeroffice * Undvika cashgame - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Månadsmål * Januari: Ta steget upp till $22-nivån. [x] * Februari: Ta steget upp till $22-nivån. [ ] - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Let the game begin.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 10 Januari , 2008 Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Zodiac_ Postad 10 Januari , 2008 Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Zodiac önskar unge herrn lycka till men kom ihåg: Du är bara ung en gång i livet och när man är ung bör man leva fritt och spontant, inte bindas ner av en massa regler och restriktioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maruzi Postad 10 Januari , 2008 Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Zodiac önskar unge herrn lycka till men kom ihåg: Du är bara ung en gång i livet och när man är ung bör man leva fritt och spontant, inte bindas ner av en massa regler och restriktioner. regler är bra för att styra lycka till ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 10 Januari , 2008 Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Jag heter Jigsaw och är 17 år. ) Hur kom dina föräldrar på det namnet för 17år sedan ?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 10 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Tack för alla lyckoönskningar! Som Zodiac nämnde så är man ju bara ung en gång, mycket sant! Det är inte meningen att jag ska leva efter stenhårda regler, utan mest bara komma in i bättre rutiner. 4-5h sömn som det nu på senaste tiden ofta har blivit räcker inte om jag ska träna hårt o.s.v. Men jag förstår helt vad du menar Zodiac! Hur kom dina föräldrar på det namnet för 17år sedan ?!? Mina föräldrar är båda svenska mästare i puzzle-läggning och tyckte därför att Jigsaw passade bra. 17 år och spelar poker? Går inte riktigt ihop.... njaeaeaaeaeaaeaeaa - - - - - - - - - - - Dagen började f.ö inte alls bra, då jag försovde mig och missade första lektionen. Kunde undvikit en extra cola till lunchen, men annars inte mycket att klaga på idag. Drar nu igång dagbokens första sessions! Som sagt sng's på Stars! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Zodiac_ Postad 10 Januari , 2008 Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Tack för alla lyckoönskningar! Som Zodiac nämnde så är man ju bara ung en gång, mycket sant! Det är inte meningen att jag ska leva efter stenhårda regler, utan mest bara komma in i bättre rutiner. 4-5h sömn som det nu på senaste tiden ofta har blivit räcker inte om jag ska träna hårt o.s.v. Men jag förstår helt vad du menar Zodiac! Mina föräldrar är båda svenska mästare i puzzle-läggning och tyckte därför att Jigsaw passade bra. njaeaeaaeaeaaeaeaa - - - - - - - - - - - Dagen började f.ö inte alls bra, då jag försovde mig och missade första lektionen. Kunde undvikit en extra cola till lunchen, men annars inte mycket att klaga på idag. Drar nu igång dagbokens första sessions! Som sagt sng's på Stars! Jaså, det är bra själv har jag ingen aning vad jag svamlar om.....sätt i gång med liret för satanas perkele! Cola eller inte kan väl kvitta......så länge du inte sniffar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 10 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Det blev tio spelade sng's. Märks att det var ett tag sen jag spelade just sng's, har nämligen ägnat mig åt bara cashgame i ett par månader. Men det blev bättre och bättre. Det var endast i de tre sista jag nådde pengarna. En första plats, och två tredje. Jag slutade spela ca 3 inköp back, men det tar vi igen. Var tycker ni om det här spelet? Har ingen direkt read på FI förutom att PO visar Loose/Aggresiv. Min tanke är att han försöker stjäla mörkarna och jag anser att min hand är stark nog att slå tillbaka med. Är det rätt av mig att syna hans AI? Seat 1: pka2006 (915 in chips) Seat 2: HRJENSEN (4215 in chips) Seat 5: Voodoo_08 (1815 in chips) Seat 6: shiiiipit23 (2360 in chips) Seat 7: wfreitaspq (2225 in chips) Seat 9: Hero (1970 in chips) wfreitaspq: posts small blind 50 Hero: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero pka2006: folds HRJENSEN: folds Voodoo_08: folds shiiiipit23: raises 200 to 300 wfreitaspq: folds Hero: raises 600 to 900 shiiiipit23: raises 1460 to 2360 and is all-in Hero: calls 1070 and is all-in Kommer förmodligen inte bli någon poker nu förän på söndag, då jag ska på 18-års firande imorgonkväll och iväg med hockeylaget under lördag & söndag. Lyckades inte komma i säng innan 12-slaget ikväll heller. Odiciplinerat! Vi hörs! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 tj00 I helgen drog junior-allsvenskan igång och vi startade serien med två borta möten. Tidigt på lördag morgon samlades vi i Solna för bussresa mot Västerås. Jag sov hela vägen så resan gick riktigt fort! När vi kom fram käkade vi lite och kl 12.00 var det nedsläpp. Vi spelade riktigt dåligt i inledningen men ryckte upp oss och vann tillslut med 3-1. Efter matchen käkade vi igen och satt oss sedan på bussen för resa till Karlstad. Vid 18.00 var vi framme Karlstad. Vi checkade in på hotellet och gick sedan ned till resturangen för att stoppa i oss ytterligare lite käk! Efter vi ätit, då klockan var runt 19.00 gick vi upp på rummen och tog det lugnt ett tag. Runt 22.00 var vi några stycken som tog en promenad till Donken. Väl inne på Donken träffar jag och en till kille i laget två brudar som vi sätter oss och snackar med. Riktig söta och trevliga. Tycker att de flesta Stockholmsbrudarna är riktigt tråkiga faktiskt, så det var kul att träffa lite Karlstachicks! Vi satt och pratade med dom till 23:30 ungefär, för att sedan bege oss till hotellet igen. Var på hotellet 23:45 och däckade runt 00:30. 07:30 Söndag morgon var det frukost. 10:30 avresa från hotellet till ishallen där Färjestad väntade oss. Matchen startades 12.00. Vi gjorde en riktigt bra match men lyckades ändå förlora med 5-1. Orättvisa siffror. Matchen var jämnare än så. Efter matchen tog vi bussen hem och var i Solna igen runt 20.30. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - Efter helgens äventyr var jag ganska trött, men bestämde mig ändå för att dra igång ett set sng's. Så jag drog igång sex st sng's och lyckas med det smått otroliga att komma ITM i samtliga! Fyra 2:a platser och två 1:a första platser lyckades jag med. Är inte van att spela sex bord samtidigt, utan brukar oftast spela fyra bord. Så det var lite stressigt där i slutet, hehe. Är helt klart nöjd med den här sessionen som slutar ca 13 inköp upp! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jgottfrid Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Du har skrivit fyra inlägg i dagboken var av tre stycken är efter 00.00, kanske borde fimpa den regeln? Antar att du svarar imorn? Lycka till med spelet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Du har skrivit fyra inlägg i dagboken var av tre stycken är efter 00.00, kanske borde fimpa den regeln? Antar att du svarar imorn? Lycka till med spelet! Haha, jo det har inte gått allt för bra med den regeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Får man fråga varför du sitter på NL10 med $2 och ställer in på allt möjligt? Verkar inte så smart, gå ner nån nivå och lira med max istället. Nu har du nog kommit fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Drar nu igång ett set bestående av sex sng's! Hoppas på lika bra flyt som igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JolleElezra Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 tj00 I helgen drog junior-allsvenskan igång och vi startade serien med två borta möten. Tidigt på lördag morgon samlades vi i Solna för bussresa mot Västerås. Jag sov hela vägen så resan gick riktigt fort! När vi kom fram käkade vi lite och kl 12.00 var det nedsläpp. Vi spelade riktigt dåligt i inledningen men ryckte upp oss och vann tillslut med 3-1. Efter matchen käkade vi igen och satt oss sedan på bussen för resa till Karlstad. Vid 18.00 var vi framme Karlstad. Vi checkade in på hotellet och gick sedan ned till resturangen för att stoppa i oss ytterligare lite käk! Efter vi ätit, då klockan var runt 19.00 gick vi upp på rummen och tog det lugnt ett tag. Runt 22.00 var vi några stycken som tog en promenad till Donken. Väl inne på Donken träffar jag och en till kille i laget två brudar som vi sätter oss och snackar med. Riktig söta och trevliga. Tycker att de flesta Stockholmsbrudarna är riktigt tråkiga faktiskt, så det var kul att träffa lite Karlstachicks! Vi satt och pratade med dom till 23:30 ungefär, för att sedan bege oss till hotellet igen. Var på hotellet 23:45 och däckade runt 00:30. 07:30 Söndag morgon var det frukost. 10:30 avresa från hotellet till ishallen där Färjestad väntade oss. Matchen startades 12.00. Vi gjorde en riktigt bra match men lyckades ändå förlora med 5-1. Orättvisa siffror. Matchen var jämnare än så. Efter matchen tog vi bussen hem och var i Solna igen runt 20.30. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - Efter helgens äventyr var jag ganska trött, men bestämde mig ändå för att dra igång ett set sng's. Så jag drog igång sex st sng's och lyckas med det smått otroliga att komma ITM i samtliga! Fyra 2:a platser och två 1:a första platser lyckades jag med. Är inte van att spela sex bord samtidigt, utan brukar oftast spela fyra bord. Så det var lite stressigt där i slutet, hehe. Är helt klart nöjd med den här sessionen som slutar ca 13 inköp upp! Trodde jag var den enda här som lirade allsvenskan kul att se någon annan, vi kommer ju mötas så småningom. GL. p.s känner du Sebbe Pålsson? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Trodde jag var den enda här som lirade allsvenskan kul att se någon annan, vi kommer ju mötas så småningom. GL. p.s känner du Sebbe Pålsson? Jahaja! Antar att du spelar i Malmö? Då möts vi ju snart ja! Japp, Pålsson och jag är goda vänner Spelade inte så mycket tillsammans, då han spelade i AJ förra året och jag i BJ men vi gick i samma klass och har många roliga minnen tillsammans haha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Även detta set gick riktigt bra. Lyckades inte vinna någon tyvärr, men kom 2:a i tre och 3:a i två. Itm i 11 av 12 spelade nu, känns riktigt bra. Måste skärpa mig HU bara. Har spelat 22st nu sen dagboken startade och plussat $160. Superhot säger Sharkscope! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 14 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Vad heter du på pokerstars? Inget relaterat till mitt nick här på pf.nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Blev ytterligare ett set ikväll. Av sex spelade blev det två 3:e platster och två 1:a platser Missade alltså pengarna i två sng's. Märkte att i båda dom började jag att spela marginella händer för tidigt, då blindsen fortf. var för låga. Jag brukar spela extremt tight de två-tre första nivåerna, för att sedan öppna upp mer och mer. Men slarvade som sagt med det, och det straffade sig. Jag var betydligt mer noggrann och mer koncentrerad under HU-spelet denna session vilket resulterade i två vinster! Har nu nått pengarna i 15 av det 18 senast spelade sng'sen. Running good? Förmodligen. Reglerna jag försöker att följa funkar inte så bra, haha. Får bli skärpning. godnatt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Halloj! Avslutade nyss ett set sng's och det resulterade i en 1:a plats, två 2:a platser och en 3:e plats. Fyra av sex itm alltså. Tycker återigen att jag slarvar på tok för mycket i HU. Koncentrerar mig inte alls, så det får jag bättra mig på. Rullen ligger nu på $675 (Startade dagboken på $400) och jag börjar bli lite sugen på att testa på några $22 sng's. Har rulle för det nu, men undrar om jag verkligen håller måttet. Går ju som sagt väldigt bra på $11 nu, så kanske inte är någon idée att skynda upp i nivå. Finns väl bara en sak att göra för att ta reda på om jag klarar nivån eller inte, och det är ju att prova. Är skillnaden mellan $11 och $22 stor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SuckItOrMuckIt Postad 15 Januari , 2008 Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Halloj! Avslutade nyss ett set sng's och det resulterade i en 1:a plats, två 2:a platser och en 3:e plats. Fyra av sex itm alltså. Tycker återigen att jag slarvar på tok för mycket i HU. Koncentrerar mig inte alls, så det får jag bättra mig på. Rullen ligger nu på $675 (Startade dagboken på $400) och jag börjar bli lite sugen på att testa på några $22 sng's. Har rulle för det nu, men undrar om jag verkligen håller måttet. Går ju som sagt väldigt bra på $11 nu, så kanske inte är någon idée att skynda upp i nivå. Finns väl bara en sak att göra för att ta reda på om jag klarar nivån eller inte, och det är ju att prova. Är skillnaden mellan $11 och $22 stor? Skillnaden på $11 och $22 är inte jätte stor. Det är såklart en liten skillnad men är man vinnande på $11 är man de förmodligen på $22 också. Trotts detta är mitt tips att hålla dig på $11 ett tag till. Det är dumt att gå upp för snabbt och få hybris (har själv gjort misstaget flera ggr). Vänj dig vid nivån och spela iaf några 100st innan du kliver upp. Variansen är stor i SnG (särskillt i turbo om de är de du spelar?) och med lite oflyt så backar du snabbt i förrhållande till din bankrulle. Stanna kvar ett tag och gör dig bekväm innan du går upp. Man blir så jävla tiltad om man går upp i nivå med en halvknaper rulle och backar direkt, så de är inte värt de. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 15 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2008 Skillnaden på $11 och $22 är inte jätte stor. Det är såklart en liten skillnad men är man vinnande på $11 är man de förmodligen på $22 också. Trotts detta är mitt tips att hålla dig på $11 ett tag till. Det är dumt att gå upp för snabbt och få hybris (har själv gjort misstaget flera ggr). Vänj dig vid nivån och spela iaf några 100st innan du kliver upp. Variansen är stor i SnG (särskillt i turbo om de är de du spelar?) och med lite oflyt så backar du snabbt i förrhållande till din bankrulle. Stanna kvar ett tag och gör dig bekväm innan du går upp. Man blir så jävla tiltad om man går upp i nivå med en halvknaper rulle och backar direkt, så de är inte värt de. Som du nämner är det lätt att gå upp för tidigt och bli tiltad om det inte går riktigt som man tänkt sig. Jag kommer därför att försöka bygga rullen lite till innan jag tar steget upp. 50 inköp hade känts bra, så vid ungefär $1100 då. Skulle väl uppskatta att jag spelat runt 100 stycken på $10-nivån nu. Borde väl spela minst det dubbla antar jag. Jag fortsätter alltså spela på $10-nivån ett tag till, men kommer nog ändå att prova någon på $22-nivån lite då och då för att känna på. Jag spelar bara regulars. Men även där kan variansen vara jävlig. Tack för ett seriöst svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jgottfrid Postad 17 Januari , 2008 Rapport Share Postad 17 Januari , 2008 Tack för ett seriöst svar! Det är lugnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Ja, vad tänkte jag på när jag startade 6st $16 turbo sng's? Kunde väl inte sluta med annat än katastrof? Turbo är verkligen inte min grej, och det visste jag sedan tidigare. Väldigt odiciplinerat av mig. Är riktigt förbannad på mig själv just nu. Av sex spelade slutade jag ITM i en. Det var en andra plats, där jag HU ledde stort men tappade. Spel: Sit & go FR Turbo Antal: Sex ITM: En gång (2:a plats) Resultat: -$60 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 19 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2008 Spel: SnG FR Nivå: $11 Antal: 10st ITM: Två ggr (3:a, 3:a) - - - - - - - - - - - - - - - - - - Resultat: -$75 Riktigt dåligt spelad session. Var slarvig och ofokuserad under hela sessionen, spelade skitdåligt rentutsagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LAMM1 Postad 19 Januari , 2008 Rapport Share Postad 19 Januari , 2008 Spelar ni i högsta juniorserien? Isåfall har AIK avancerat på ungdomssidan, på min tid var det alltid 3 lätta pinnar i Ritorp som gällde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts