Gå till innehåll

Framtidsplaner för pokerproffs, hur lägger ni upp ett ev. CV?


Gavve

Recommended Posts

For de forsta sa far ni ha lite overseende med texten, sitter inte med ett svenskt tangentbord.

 

 

Sjalv hade jag inte tankt att spela poker for evigt, utan siktar pa ett jobb.

 

Men nu har man ju en liten tid i livet da man inte har gjort alltfor mycket, ca 2 ar dar man bara spelat poker. Hur lagger man upp det lite fint i ett CV? Ar val inget man angrar att man lagt ut tid pa pokern, valbetalt som de kan vara, men fragan ar hur en arbetsgivare ser pa saken? Att man varit lite girig och spelat i natt ar istallet for att jobba, det ar val inte det mesta sociala heller man kan gora for den delen.

 

Sa, hur gor ni? Drar en vals att man backpackat i 2 ar eller ska man skriva in att mellan 2006-2008 sa lirade man poker pa heltid?

 

(Har jobbat forut bara som en liten notis, aven skrivit CV med sa det ar ingen fara. Mera det att man uppenbarligen sa upp sig fran ett jobb for att syssla med poker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For de forsta sa far ni ha lite overseende med texten, sitter inte med ett svenskt tangentbord.

 

 

Sjalv hade jag inte tankt att spela poker for evigt, utan siktar pa ett jobb.

 

Men nu har man ju en liten tid i livet da man inte har gjort alltfor mycket, ca 2 ar dar man bara spelat poker. Hur lagger man upp det lite fint i ett CV? Ar val inget man angrar att man lagt ut tid pa pokern, valbetalt som de kan vara, men fragan ar hur en arbetsgivare ser pa saken? Att man varit lite girig och spelat i natt ar istallet for att jobba, det ar val inte det mesta sociala heller man kan gora for den delen.

 

Sa, hur gor ni? Drar en vals att man backpackat i 2 ar eller ska man skriva in att mellan 2006-2008 sa lirade man poker pa heltid?

 

(Har jobbat forut bara som en liten notis, aven skrivit CV med sa det ar ingen fara. Mera det att man uppenbarligen sa upp sig fran ett jobb for att syssla med poker)

 

Vad för slags jobb har du tänkt söka? Vissa arbeten skiter fullständigt i vad man gjort tidigare. Medan andra jobb får du inte ens komma på intervju till om du inte har ett felfritt CV. Något som förutsätter att du haft en plan sen du slutade på gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du varit proffs så har du allt redan. Du är förmodligen miljonär i mängder och kan leva hur du vill, köp ett jobb om du så gärna vill jobba? Eller är du en i mängden av myttomaner här som ska mytta ihop ett cv. Ledsen att jag är taskig, men jag tror jag skrev denna raden för ett flertal..:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du varit proffs så har du allt redan. Du är förmodligen miljonär i mängder och kan leva hur du vill, köp ett jobb om du så gärna vill jobba? Eller är du en i mängden av myttomaner här som ska mytta ihop ett cv. Ledsen att jag är taskig, men jag tror jag skrev denna raden för ett flertal..:roll:

 

exakt, jag förstår inte denna hysterin om vad man ska göra sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur du bör lägga upp det i CV anser jag beror på din "måltavla".

Om vi antar att det är en arbetsgivare som du riktar dig till så är det väsentliga att poängtera erfarenheter i pokerspelandet som du kan ha användning för i tjänsten. Finns ju en uppsjö olika fokusvinklar som du kan använda dig av. Målmedveten, resultatinriktad, analytisk osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att vara poker proffs betyder inte nödvändigtvist att man har råd att köpa Rumänien...

 

Har du varit proffs en tid lär du haglat in pengar ett par år och lär således ha ett X antal miljoner. Det beror också på hur man definerar proffs, har man dragit in 50k i månaden kallar inte jag honom proffs utan snarare semielite. Proffs drar in sjuka stålar, men det va troligtvis en wannabe som jag trodde. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit proffs en tid lär du haglat in pengar ett par år och lär således ha ett X antal miljoner. Det beror också på hur man definerar proffs, har man dragit in 50k i månaden kallar inte jag honom proffs utan snarare semielite. Proffs drar in sjuka stålar, men det va troligtvis en wannabe som jag trodde. :mrgreen:

 

vad fan snackar du om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit proffs en tid lär du haglat in pengar ett par år och lär således ha ett X antal miljoner. Det beror också på hur man definerar proffs, har man dragit in 50k i månaden kallar inte jag honom proffs utan snarare semielite. Proffs drar in sjuka stålar, men det va troligtvis en wannabe som jag trodde. :mrgreen:

 

Snyggt att definera om ett ord så det betyder nått helt annat. Man kan va proffs och ändå bara tjäna 15000 kr i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit proffs en tid lär du haglat in pengar ett par år och lär således ha ett X antal miljoner. Det beror också på hur man definerar proffs, har man dragit in 50k i månaden kallar inte jag honom proffs utan snarare semielite. Proffs drar in sjuka stålar, men det va troligtvis en wannabe som jag trodde. :mrgreen:

 

 

Professionalism är en term som mest används inom sporten för den som utövar sport mot betalning. Dessa kallas proffs. Om de har jobb vid sidan om är de halvproffs, men har de sin sport som yrke kallas de helproffs. [/Quote]

 

Tilt, hann inte heller först

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit proffs en tid lär du haglat in pengar ett par år och lär således ha ett X antal miljoner. Det beror också på hur man definerar proffs, har man dragit in 50k i månaden kallar inte jag honom proffs utan snarare semielite. Proffs drar in sjuka stålar, men det va troligtvis en wannabe som jag trodde. :mrgreen:

Om man är semielite lär man inte ha några stålar alls. Att vara semielite är att ha en tvångsmässig böjelse för att gräva i jord och att man lägger ner minst 80 h/vecka på detta, det är i alla fall min definition av semielite.

 

Dessutom kan han inte vara en wannabe eftersom han är en människa. Det beror ju lite på hur man definierar wannabe, men enligt mig är en wannabe en hårig larv som lever i tropikerna och då tycker jag inte man kan kalla OP wannabe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, dumt av mig att inte skriva ut min exakta manadslon...

 

 

Med proffs menar jag inte 200/400 hu mastare, utan en vanlig 5/10-10/20 spelare som helt enkelt inte jobbar, utan spelar poker och lever pa detta. Vi kan redigera om topicen och skriva pokerjobbare istallet sa slipper vi alla spekulationer om proffs, for det blev lite val mycket for vissa att hantera. Definationen av ett pokerproffs ar vall ganska los antar jag. En 1/2 spelare som lever pa att spela poker ar vall ocksa pa satt och vis proffs, aven om han/hon inte kan leva precis hur man vill efter ett ar vid borden.

 

Djens

Aven OM man nu har X antal miljoner (sag 10), sa kanske man vill ha ett jobb senare i livet anda? Man kan givetvis sitta o rakna pengarna tills man dor o trivas bra med de, eller investera dom o pyssla med dylikt. Men bara for att man har pengar sa behover det inte betyda att man har noll vilja att ha ett vanligt jobb.

 

henk1s

Propps till dig for ett helt vardelost inlagg, men kul att du aven sanna som du far gora sin asikt hord. Om du nu tror att jag ska fejka ett CV sa lat mig gora det, men varfor skulle jag lagga ut de pa ett pokerforum? De har vall noll relevans till ett fake CV. Tycker inte du att det vore smartare av mig att fejka ett jobb under 2 ars tid i mitt CV an att jag har spelat poker?

Som en liten notis kan vi ju slanga in att om man nu har en manadslon pa 50k kr sa ar val det ganska ok? Eller har du manga i din narhet som tjanar det skattefritt varje manad?... Bor man dra in 1m/manad for att vara proffs i din varld?

 

Incitatus

Bra infallsvinklar dar, inte riktigt sett sa pa de hela forut.

 

Tottyville

Inom journalistisk, som jag ska borja studera till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit proffs en tid lär du haglat in pengar ett par år och lär således ha ett X antal miljoner. Det beror också på hur man definerar proffs, har man dragit in 50k i månaden kallar inte jag honom proffs utan snarare semielite. Proffs drar in sjuka stålar, men det va troligtvis en wannabe som jag trodde. :mrgreen:

 

Jaja, hitta på dina egna definitioner för "proffs".

Men förvänta dig inte få bifall på dina inlägg.

 

TS kan mycket väl vara proffs utan att för den sakens skull vara miljonär (eller ens i närheten av det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte heller med henk1s, men kan väl förstå honom lite grann. Jämför med t.ex hockeyspelare. Alla elitseriespelare och säkert väldigt många allsvenska (förutom Hammarbys då lol) lever ju på hockeyn men man är ju inte "proffs" så länge man spelar som svensk i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämför med t.ex hockeyspelare. Alla elitseriespelare och säkert väldigt många allsvenska (förutom Hammarbys då lol) lever ju på hockeyn men man är ju inte "proffs" så länge man spelar som svensk i Sverige.

Hur kan du inte kalla dom för proffs? Deras yrke är att spela ishockey. Visst finns det spelare i både elitserien och allsvenskan som inte är proffs, utan som enbart delvis får sin ersättning från idrottsklubbarna. Men det finns en massa spelare som har en väldigt bra lön.

 

Om man ser till en del kända "pokerproffs" så verkar det inte vara det lättaste för någon att leva enbart på sitt spelande. "Pokerproffs" verkar ju kunna gå med på all möjligt sponsring. Så många är nog också i behov av sina sidoinkomster.

 

Min definition av proffs är att man kan leva på det man gör. Sen finns det så klart en lägre gräns. Om någon tjänar 1000 SEK per månad på det man gör och kan leva på det genom att man bor i en kartong och äter mat folk slänger... ja, då är man kanske inget proffs. Så visst finns det en inkomstgräns.

Låt säga att man ska ha en stadig inkomst över en längre tid (alltså inte någon som lyckats klonka en månad eller två).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du inte kalla dom för proffs? Deras yrke är att spela ishockey.

 

Jo, dom är proffs...

 

Lol. Jag är bra på att uttrycka mig. Klart jag tycker de är proffs. Men det är inte "proffs". Om vi ska ta ett lokalt exempel, Nickefik, så snackade jag med en kompis för inte så länge sen om ex-löven-junnisarna Sundström och Hellström.

 

"Ja Hellström blev ju proffs och Sundström hamnade i Brynäs"

 

Fast antagligen så tjänar Sundström bra mycket bättre än Hellström.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...