Gå till innehåll

19/6-LIVE, posta ditt resultat här!

Recommended Posts

Postad
Åkte någonstans runt plats 60-70? Blindsen var på 300/600 i alla fall

Samma här.

Satt som SB och fick 77 på handen. Första handen på hundra år som jag

fick något som kan liknas bra kort ;)

En kille (som precis kom till bordet) går all-in (2900), jag har 2500 kvar efter de 300 i small blind. Jag funderar länge och väl på om jag skall syna, jag kommer, felaktigt skulle det visa sig, fram till att han försöker säkert "skrämma" oss med ett aggressivt spel. Jag synar och han vänder upp 88.

Jag blev ganska lättad när du visade upp 77 där calm. Handen efter går jag all-in med 99 och slår ut en AQo. Det var en hyfsad början på det bordet. Från 2900 till >11000 på två händer. 8)

/Stefan

Postad

Till att börja med måste jag ju instämma i vad alla tidigare sagt. "Klubben" var helt kanon, turneringen flöt på och var hur rolig som helst. Den lilla oro jag kände innan för att spela live för första gången i mitt liv försvann lika fort som första korten delades.

Början på tuneringen gick för min del bra och jag var vid första pausen i top, svårt att veta exakt hur jag låg till. Därefter kom det ett riktigt ras för mig och jag var nere i enbart 1000 när mörkarna var 1000/2000.

Fick AK precis innan mörkarna och ställde in och vann, uppe i 3000.

När borden slogs ihop till två dealerbord hade jag runt 10-12000 och blindsen var väl 2/4k eller 3/6? Lyckades hålla mig kvar till finalbordet där jag var shortstacked och vid ett tillfälle nere på 4500 med blinds på 3/6k.

När det kom till de 3 sista spelarna satt jag med ca 20k och de två andra tog jag mig upp till ca 70k när de stora stackarna bestämde sig, till min stora glädje, för att försöka slå ut varandra. Tibos gick all-in preflop med KT och Aktas synade med K8 och så var jag heads-up efter att en 8a föll på floppen.

Heads-up spelet finns det egentligen inte så mycket att säga om. Jag kommer inte ihåg första handen jag dubblade med, men jag fick i varje fall QQ två gånger och synade bara från lilla i försök att få omslag från Aktas, vilket jag fick båda gångerna vilket gav mig segern mot hans K8o.

Överlag vart det ju pga min ständigt lilla stack all-in varje hand jag ville spela, och det känns mycket kul att det kunde hålla hela vägen.

Än en gång ett stort tack till arrangörerna för en mycket väl arrangerad turnering. Vi ses på nästa!!!

Postad
Jag blev ganska lättad när du visade upp 77 där calm. Handen efter går jag all-in med 99 och slår ut en AQo. Det var en hyfsad början på det bordet. Från 2900 till >11000 på två händer. 8)

hehe, det förstår jag :)

Jag var väl inte helt nöjd förståss, men kände ändå att det var rätt...

2900-> 11000?

Nice där, kul att man kunde starta en trend ;-)

Postad

Jag slutade på en 7:e plats....mycket nöjd med det resultatet.

Skitkul att spela live coh fantastiskt roligt att träffa folket från forumet.

Hoppas på en repris på denna turnering i höst, och nog ska man kunna släpa sig till klubben och spela nån annan turnering.

//Hickmott

Postad
Jag slutade på en 7:e eller 8:e plats (samma pengar iaf :))....mycket nöjd med det resultatet.

Vem vann gratisbiran??

:)

//Telle

:D Feting-bountyn menar du :D

Lite osäker på vad han hette. Tror att det var Aktas. Han med kavaj som rivrade in en hålstege vid finalbordet :)

Aktas, låt höra...

Var det du som fick gratisbiran??

//Hickmott