Gå till innehåll

Högsta tvåpar på flopp, raise-reraise... Jagged?

Recommended Posts

Postad

Den här handen utspelar sig på CC i Göteborg. 20-20 NLTH.

Jag sitter på pos 6 (bb räknas som pos 2), och har ca 4200. FI sitter på pos 4och har va 2900. Hittills har han verkat lite mer Loose Aggressive än medel, men inte överdrivet.UTG lägger sig, Fi höjer till 100 (vilket är under standard, som är 140-160) och jag tittar ner på Ar Kh. Väljer att bara syna då reraise blivit mött av re-raise all in väldigt mycket. Dessuto vet jag inte riktigt varför han bara raisar så lite och varför han gör det ur tidig position. Tre till synar, inkl BB. Floppen kommer Ah 2h 2r.

BB satsar 200

FI höjer till 600 ganska snabbt

Jagged..... vad göra?

A A och 2 2 är ju uteslutet, varför höja med nöten med fyra spelare bakom. Det var ju ändå ett färgdrag ute också.

Vad återstår då? Ett ganska svagt ess? A J, A 10? Kanske A Q och rädd för färgen. I bästa (värsta) fall har han AK känns det som.

Han kan satsa på färgchansen också. Eller? Hur ska man fortsätta den här handen?

Postad

Exakt samma sak såg jag på CC i sundsvall i helgen. Kan ju tillägga att då synade en fi typ 2-3 hundra pre. floppen A22 synar sen hela vägen när AK betar och vinner på Q2off.. Mycket stabilt spel...

Med det i bagaget och andra "stabila" spel jag såg under helgen så känns 2:an inte alltför avlägsen.. ;)

Postad
Exakt samma sak såg jag på CC i sundsvall i helgen. Kan ju tillägga att då synade en fi typ 2-3 hundra pre. floppen A22 synar sen hela vägen när AK betar och vinner på Q2off.. Mycket stabilt spel...

Med det i bagaget och andra "stabila" spel jag såg under helgen så känns 2:an inte alltför avlägsen.. ;)

Alla andra gånger får vi värde av sämre A, och det är majoriteten.

I denna hand är det väl bara en 2a som FI bör sitta med om han är fisk, eller en råbluff. Annars är tendensen oftast att syna. Med readen, dock, så är ju en syn given för att försöka snappa upp någon strength tell på turnen, eller dra in ett A... ;).