Gå till innehåll

Tomtes Inferno - Omaha Commedia 08


tomtetomte

Recommended Posts

Varning: Långt inlägg. Om du inte gillar fotboll och dessutom lite matematik/statistik så kan du nog sluta läsa ungefär här och vara precis lika lycklig ändå.

 

En av mina gamla favoritsajter allsvenskan.just.nu har tyvärr gått i graven. Vad som gjorde den sajten speciell var att de hade ett system som räknade ut en alternativ allsvensk tabell baserat på det motstånd lagen mött, och även med hänsyn tagen till hemma- och bortamatcher.

 

Det vill säga ett lag som kryssat borta mot ett antal topplag kan ha gjort en lika bra insats som ett lag som slagit några bottenlag hemma även om poängen i tabellen just för tillfället inte är densamma. Ganska logiskt, eller hur?

 

Anyway, exakt hur de räknade ut denna alternativa tabell vet jag inte, men jag tror/hoppas att jag snappat upp tillräckligt för att kunna göra min egen uträkning.

 

 

 

Grundtanken som jag lånat är iallafall att för att vinna allsvenskan så brukar det räcka med att snitta 2 poäng per match, det vill säga 60 poäng denna säsong. Sen görs en uppdelning hur dessa poäng ska uppnås. Att vinna hemma och kryssa borta är lite för simpelt.

 

Istället delar man upp ett lags motståndare i tre skikt med fem lag i varje, (topp, mitten och botten) och därefter hur många poäng som behövs mot varje grupp med lag.

 

Eftersom Kalmar leder får de utgöra exempel.

 

Kalmars toppmotståndare är alltså: Djurgården, Göteborg, Elfsborg, Malmö och Helsingborg.

Mot dessa lag måste Kalmar i snitt ta 2 poäng hemma och 1 poäng borta.

 

I mittfållan hamnar Halmstad, AIK, Hammarby, GAIS och Trelleborg.

Mot dessa lag måste de snitta 2,5 p hemma och 1,5 p borta.

 

Bottenlagen blir således Örebro, Ljungskile, Gefle, Sundsvall och Norrköping. Och här behövs 3 p hemma och 2 p borta.

 

Efter ett visst antal omgångar ser man lite tydligare vilka lag som hör hemma i toppen respektive botten, och kan då justera indelningen. För tillfället kör vi på den vanliga tabellen.

 

 

 

Moving on, vi fortsätter med Kalmar som exempel. I första matchen mötte de AIK borta och ’borde’ ta 1,5 poäng i den matchen (ja, det är omöjligt i en enskild match, men skit i det). Verkligt utfall blev 1 poäng. Då får de -0,5 för den matchen.

 

Match två vann de hemma mot Ljungskile. De ’borde’ ta 3 poäng, vilket var just vad de gjorde. 0 poäng för den matchen.

 

Match tre, vinst borta mot Örebro. Där skulle de ta 2 poäng, men tog 3, och får då +1 för den matchen.

 

Och så vidare.

 

Sammantaget hamnar Kalmar på +2,5 poäng efter åtta spelade matcher. Vilket innebär att deras prestationer hittills motsvarar 18,5 poäng (8 matcher * 2 poäng +2,5). Glasklart eller hur?

 

Sen upprepar man detta för de andra 15 lagen.

 

Och nu kommer hela slutklämmen. Nämligen att så här ser den allsvenska tabellen ut om man tar hänsyn till lagens motstånd hittills.

 

Kalmar	     18,5
Djurgården    14,5
Malmö	     14
Göteborg	     13,5
AIK	     13
Elfsborg	     12,5
Halmstad	     12
GAIS	     11,5
Helsingborg   11
Hammarby      11
Ljungskile    10,5
Örebro	      9,5
Trelleborg     7,5
Gefle	      5
Sundsvall	      4
Norrköping     3,5

 

Slutsatsen man kan dra är att GAIS och Ljungskile har haft det svåraste motståndet hittills och Djurgården och Göteborg det lättaste.

 

Bäst jag slutar där så länge, eventuellt återkommer jag till detta nån gång framöver om inte EM ger mig en fotbollsöverdos (inte så troligt). Till dig tappre läsare som orkade ta dig igenom allt detta: Tack för visat intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 358
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Även april blev ett hyggligt plus. Lite mindre spel än tidigare under året och jag kände inte att det flöt riktigt, så det blev faktiskt inte ett enda försök på en högre nivå. Ytterst begränsat med Hi-lo också eftersom jag backar rakt ut där för tillfället. Antar att det är bra med disciplin även om det känns lite tråkigt. Ibland tror jag att jag har för bra money management. Dagens i-landsproblem.

 


          [u]Apr[/u]	[u]2008[/u]	

PLO (2.5/5, $1)	1680	5490	

PLO (5/10, $2)	   0	 180	

PLO8 (2.5/5, $1)	-280	2160

PLO8 (5/10, $2)	   0	 100

Bonus/Other	 220	1050	

Totalt	         1620	8980	


Sv Spel	          33%	 64%	

Ongame	          30%	 21%	

Other	          37%	 15%	 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, då var långhelgen över och deklarationen är klar, om än inte inlämnad. Långhelg med modifikation dock, eftersom jag var tvungen att jobba i fredags när alla andra tog ledigt (vadå, jag bitter?).

 

Valborg/sista april var förmodligen den lugnaste i mannaminne med tanke på att ballongköp (rosa enhörning med vingar) och allmän trängsel var det mest spännande som hände.

 

Första maj var jag ute och demonstrerade lika mycket som tidigare år, det vill säga inte alls. Viss tid spenderades dock i en närbelägen lekplats med dottern. Eventuella paralleller lämnar vi därhän.

 

Helgen (den riktiga) medförde också en rejäl dos frisk luft, med cykeltur och fika på dagis för att fira att det äntligen är färdigrenoverat där.

 

Söndagen avslutades självklart med Lakers – Jazz. Jag har sett min beskärda del av NBA matcher genom åren och den här är ingen som kommer stanna länge i minnet. Det jag inte fattar är hur Lakers kan se ut som ett sånt brödgäng och ändå vinner de väldigt enkelt. Det hjälper med ligans bästa offensiva spelare och en bra bänk förstås.

 

Och emellan alla andra aktiviteter en del poker. Hyggligt resultat, och mer viktigt, riktigt bra spel från min sida. Har helt enkelt gett mig fan på att minimera tveksamma spel med rätt bra resultat. Möjligen blir jag checkraisad ur potter lite för ofta, men å andra sidan har jag undvikit att ge bort hela stacken i möjligaste mån. Den enda gången det hände var följande och jag vet inte om jag kan hitta lägg här på turn.

 

Sitter med KdQd9x på knappen i höjd pott, ca 100bb (fi har ungefär lika mycket). Floppen kommer JTx med två ruter. Alla checkar till mig, jag betar 2/3 pott och får en syn. Turn är liten ruter, check till mig och jag betar ca 2/3-pott. Pottomslag tillbaka till mig. Har väl investerat i runda slängar 35bb hittills och har 65 kvar. Kan fi ha något annat än Adxd; Borde man lägga här som standard? Jag orkade inte det och visst hade han nötfärgen. Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt oinspirerad poker igår där jag började sessionen på B2B med att få in pengarna med set mot färdig stege och AA+nfd mot bottentvå och inte köpte ut någon av dem. Mot samma motspelare, som jag blev lite för fokuserad på. Är egentligen ganska prestigelös och har oftast inga preferenser vem jag förlorar pengar till, men ibland så händer det att jag snöar in på att försöka ta tillbaka pengar av en specifik fi, och det brukar såklart aldrig funka.

 

Hittade lägsta formen av tilt, den där när man synar för ofta preflop och sen lägger sig för minsta c-bet, långsam stackdöd genom förblödning. Öppnade även ett bord på Svenska spel, där jag fortsatte i samma anda (för att snabbare få slut på lidandet?).

 

Därefter lyckas jag med kvällens bästa move. Jag spiller ut en ljummen halvt urdrucken kopp te i soffan och tvingas ta den paus jag borde tagit långt tidigare. Och när jag tog paus så passade fi på att försvinna så gissningsvis tyckte han att jag var bra värde. Det får han gärna tycka (han har ju till viss del rätt..). Tror han var regular, så vi lär mötas igen, men då passar jag på att ta position på honom.

 

Lyckas nästan kämpa mig tillbaka till break even innan jag hittar JJxx på QJ5-floppen. Jag betar ut och en förutsägbar fi bakom synar. Turn är en till femma. Jag betar ut igen, fi höjer. QQ har han inte och har han hittat fyrtalet är det bara att gratulera. Jag får för mig att han kanske lägger om jag återhöjer så jag synar bara. River är en Q. Resterande pengar åker in och självklart har han hittat treoutaren eftersom han sitter på Q5xx. Det var en sån dag helt enkelt.

 

Men det gör inget.

 

På grund av bra resultat tidigare under året ska lite folk från min avdelning, inklusive undertecknad, åka till Salzburg 10-11 juni och kolla på Sverige – Grekland. Jag tror minsann att ett högt och ljudligt KLONK är på sin plats. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[svordomar och djupa suckar om vartannat]

 

Gårdagens sittning var brutal. Dels för att jag donerade hej vilt, och dels för att jag numera tvivlar en aning på min förmåga att kunna spela vinnande poker. Upp på hästen igen antar jag, men det känns inte helt lysande att sätta sig med sargat självförtroende. Blir väl färre bord, lägre nivå, och kanske ett helt annat spel ett tag.

 

För att lätta upp stämningen åtminstone en aning så blir det lite länkar

 

Den här killen, som inte spelar basket, har reggat sig för att vara med i NBA draften. Det vore något att ha i sitt CV.

 

Malcolm Gladwell är i princip alltid läsvärd.

 

Undrar vilket pr-geni som kom på

idén?

 

Det är ett hårt jobb att vara idiot.

 

Trevlig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska be att få återta mitt tidigare påstående om att april är en uschlig månad. Självklart är det maj som är värst. Åtminstone om det är mina pokerresultat som är måttstocken. Maken till motflyt vetefasen om jag varit med om.

 

Det började bra med ungefär sex inköp plus de första dagarna, men därefter gick det utför och inte förrän efter sexton tappade inköp fick jag stopp på raset och lyckades ta tillbaka tre. Och där är vi för tillfället. I maj så betalar jag för nöjet att få spela poker.

 

Att det sammanfaller med att jag återigen börjat spela på B2B kan knappast avskrivas som en tillfällighet. Det är något seriöst fel på den sajten.

 

Precis som årets fotbollsallsvenska. Jag trodde aldrig att jag skulle längta efter ett två månaders uppehåll i allsvenskan, men just nu är det så riggat att det är skönt med ett avbrott.

 

I övrigt så var helgen i paritet med vädret. Grillning, uteaktiviteter, barnkalas, dop, besök hos svärföräldrar, handling till dagis. You name it, I did it. Det enda som inte hanns med var Jazz-Lakers eftersom NBA ska sändas så jämrans sent varje söndag. Men det råder jag bot på i afton.

 

Avslutar med en hand som eventuellt är spännande. UTG har betat på allt som rör sig senaste tiden och trycker floppen ganska så snabbt. Vad göra? Och varför?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (5 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($38.20)

BB ($159.05)

UTG ($55.55)

MP ($98.50)

Hero ($154.90)

 

Preflop: Hero is Button with Kclub.gif, 7club.gif, 4diamond.gif, Kdiamond.gif.

UTG raises to $3.5, MP calls $3.50, Hero raises to $15.5, 2 folds, UTG calls $12, MP calls $12.

 

Flop: ($48) Aclub.gif, Aspade.gif, Aheart.gif(3 players)

UTG bets $40.05 (All-In), MP folds, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som pappa till en numera fyraårig dotter får man sin beskärda del av prinsess-exponering. Allting ska vara med prinsessor för tillfället. Vi snackar sparkcykel med prinsessmotiv. Cykelhjälm. Knäskydd. Reflexer. Allt ska vara med prinsessor på. Och inte vilka prinsessor som helst, utan det ska vara Disney-prinsessor.

 

Missförstå mig rätt, det kunde såklart vara värre, och jag misstänker att det kommer att bli det. Jag väntar bara på att fyraåringen ersätts av en obstinat tonåring som lämnat prinsessorna långt därhän och istället tycker att death metal är det bästa som hänt sedan skivat bröd och rakar av sig halva håret på huvudet som ackompanjemang. Brr. Låt oss återgå till prinsessorna.

 

Jag har för mig att jag har nämnt detta tidigare, men det är något fel på Disneys kärnfamiljer. Det finns sex stycken prinsessor, och inte en enda av dessa växer upp i en ’normal’ familj (med båda sina biologiska föräldrar).

 

Snövit – mamman dör och ersätts av en elak styvmor.

Askungen – dito

Törnrosa – har förvisso båda föräldrarna i livet, men tas ifrån dem som spädbarn och får växa upp mitt i skogen med tre tanter.

Ariel – har bara sin pappa, havets konung. Någon mamma syns inte till.

Belle – bor med sin pappa, en tokig uppfinnare. Ingen mamma så långt ögat når.

Jasmin – ingen mamma, endast pappa sultanen.

 

Är det en slump att mammorna saknas, eller kan det bero på att prinsarna ska slippa att få en jobbig svärmor på köpet när de räddar prinsessorna? ;)

 

Snart kommer även en sjunde (Tiana, den första färgade prinsessan) respektive åttonde (Rapunzel, från den klassiska sagan) prinsessa på film så att man kan kräma ut lite mer pengar i försäljning av prinsessprylar. Hmm, det där med death metal kanske inte är så dumt ändå...

 

Det har förmodligen en väldigt marginell påverkan, men som ett alternativ till de utseendefixerade Disneyprinsessorna så kunde jag inte låta bli att köpa den här boken. För en gångs skull får prinsessan, i tovigt hår och klädd i papperspåse, rädda prinsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halva maj har gått och framgångarna lyser med sin frånvaro.

 


        [u]Maj 15[/u]	[u]2008[/u]	

PLO (2.5/5, $1)	-830	4660	

PLO (5/10, $2)	 -30	 150	

PLO8 (2.5/5, $1)	 120	2280

PLO8 (5/10, $2)	   0	 100

Bonus/Other	   0	1050	

Totalt	         -740	8250	


Sv Spel	          51%	 74%	

Ongame	         -36%	 20%	

Other	        -115%	  6%	 

 

 

Det där blir för dystert, så vi kör lite länkar istället. Mest basket-relaterat.

 

 

LeBron James…with no regard for human life?

 

Japansk skoreklam eh, tror jag iallafall.

 

Högläsning med Sir Charles

 

En ansvarslös brevbärare Den som vill fortsätta tycka att Karl Malone är världens bästa power forward och en alltigenom hyvens prick borde nog låta bli att läsa.

 

 

Den här killen, som inte spelar basket, har reggat sig för att vara med i NBA draften. Det vore något att ha i sitt CV.

 

 

En uppföljning. Intervju med samma kille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

maskerad på dagis= alla flickor utom en kom som prinsessor

 

min favoritföä i sagovärlden e annars Hans å Gretas pappa. Först gå med på att sätta ut ungarna i skogen å sen va värsta underbara snällpappan när de väl kommer hem. Själv hade ja kanske haft lite småsvårt å förlåta sådär på en gång.

 

De pratar om att kidsen ser för mkt våld på TV nuförtiden. Vi har ett sagoband (ska man säga sago-Cd?) med massa gamla sagor i typ original som jämt går när vi åker långresor. De va bra mkt brutalare förr kan man konstatera. Man slår ihjäl varandra för ingenting, skiter i sina ungar, å makt, rikedom och skönhet e allt som betyder något.

 

 

Kul länkar som vanligt. Man kan ju dock undra hur du har tid att leta upp dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

maskerad på dagis= alla flickor utom en kom som prinsessor

Jag kontrar med maskerad på dagis med Astrid Lindgren-tema. 90% av ungarna var antingen Pippi eller Emil.

 

Tre stycken föräldrar var också utklädda. Inklusive undertecknad som var Starke Arvid (mkt passande om jag får säga det själv, ingen annan lär göra det). Förhoppningsvis är dock alla bildbevis förstörda.

 

min favoritföä i sagovärlden e annars Hans å Gretas pappa. Först gå med på att sätta ut ungarna i skogen å sen va värsta underbara snällpappan när de väl kommer hem. Själv hade ja kanske haft lite småsvårt å förlåta sådär på en gång.

 

De pratar om att kidsen ser för mkt våld på TV nuförtiden. Vi har ett sagoband (ska man säga sago-Cd?) med massa gamla sagor i typ original som jämt går när vi åker långresor. De va bra mkt brutalare förr kan man konstatera. Man slår ihjäl varandra för ingenting, skiter i sina ungar, å makt, rikedom och skönhet e allt som betyder något.

 

Whoa, starta mig inte om gamla sagor. De är helt uppåt väggarna hela bunten.

 

Hans och Greta är som sagt helt ologisk.

 

Snövit dör (åtminstone tror alla det, kanske läge att kolla lite noggrannare?) och blir placerad i en kista av glas. Varpå en prins oförhappandes rider förbi och kommer fram till att det vore jättemysigt att kyssa den där döda bruden som ligger där i glaskistan??!! Wtf, liksom.

 

Och vad är det för fel i huvudet på vargen i rödluvan? Om han nu nödvändigtvis måste käka mormor före rödluvan vilket är helt ologiskt i sig, varför inte bara käka mormor och sen ställa sig på lur bakom dörren när rödluvan kommer? Nä, han är nån sorts transvestitvarg som klär ut sig i nattlinne innan han käkar upp henne.

 

Törnrosastoryn är också urbota dum. Varenda jävel vet att hon ska sticka sig på en spinnrock på sin femtonde födelsedag, så naturligtvis får hon vandra omkring fritt just den dan. Punktmarkering som på dagis kanske, anyone? Och när hon sen slaggat in ett bra tag så är det ändå en massa prinsar som riskerar livet för en brud som uppenbarligen är korkad och dessutom hundra år äldre än de själva.

 

Rapunzelstoryn är också så jämrans korkad. Prinspuckot som vill rymma med henne tar med sig lite silkestrådar varje gång han kommer på besök så hon kan tillverka rep att fly med. Varför inte ta med ett rep på en gång, case closed?

 

Och sådär håller det på.

 

Kul länkar som vanligt. Man kan ju dock undra hur du har tid att leta upp dem.

 

Länkarna stjäl jag helt enkelt från andra ställen som publicerar diverse länkar och sen väljer jag ut dem jag tycker är roligast och/eller intressantast. Inte så värst tidskrävande faktiskt. But don’t tell anyone. Officiellt så är det en mycket komplicerad process. Som självklart inte äger rum under arbetstid.

 

**

 

I princip hela den gångna helgen gick åt till att fika med diverse släktingar och vänner som inte behagade komma samtidigt.

 

Trots detta hann jag med att få in lite poker och bränna ytterligare ett par inköp. Nu är det inte skoj längre. Får jag inte lite medrigg snart så blir jag ledsen i ögat.

 

Men istället för att grina tror jag att jag ska försöka mig på något nytt för att vända den här trenden. Helt utan skam ska jag be folk om lite hjälp. Nånting är det som är trasigt, så jag behöver lite expertutlåtanden. Återkommer om resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart kommer även en sjunde (Tiana, den första färgade prinsessan) respektive åttonde (Rapunzel, från den klassiska sagan) prinsessa på film så att man kan kräma ut lite mer pengar i försäljning av prinsessprylar.

 

Rapunzel finns redan som Barbie-film. Jag vet, jag har haft den som bakgrundsbrus fyra gånger under helgen.

 

I filmen Törnrosa blir hon lite halvt hypnotiserad och följer något ljus, men du har helt klart rätt i att säkerheten är lite för avslappnad kring jäntan.

 

Du bor ju hyfsat i närheten av Stockholm i alla fall, du kanske borde göra en road trip under hösten och närvara vid pokercoachträffen som vi diskuterat på annat ställe på forumet? Nästa officiella sammankomst blir i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kanske borde göra en road trip under hösten och närvara vid pokercoachträffen som vi diskuterat på annat ställe på forumet? Nästa officiella sammankomst blir i höst.

 

Mjo, ingen dum idé. Väntar på att lite mer info ska sippra ut så att man kan få ett hum om upplägg och sånt. Vill inte köpa coachen i säcken, lixom.

 

**

 

Vem är starke Arvid?

 

Starke Arvid var en pionjär inom svensk kraftsport (åtminstone enligt den här länken), och stod troligtvis som förebild till Starke Adolf som har en biroll när Pippi Långstrump går på cirkus. Och naturligtvis var det nämnde Adolf som jag var utklädd till. Arvid, Adolf, tomejto, tomaaato.

 

Självklart ska man inte ta det jag skriver bokstavligt utan man ska läsa det jag menar. :)

 

**

 

du som nickar '' tomtefan '' `?

 

Nix.

 

**

 

 

Den berömde dansken från inlägg #156 har slagit till igen. Denna gång via mail. Alltihop är visserligen nobelprismaterial, men jag valde ut den allra bästa biten.

 

“…you need to work a waterfall* with increased quality, since this is evident when we make our decisions of forecasting.

 

Above means that you should take a top down view based on bottom up, of all your detailed data.”

 

Jag har frågat runt lite för att få några kollegors input på vad detta kan betyda om man översätter det till något av världens begripliga språk, men hittills har alla gått bet.

 

 

Min egen tolkning blir så här:

 

Vi ska alltså öka kvaliteten på vår vattenfallsmodell eftersom detta är uppenbart när vi tar beslut på våra beräkningar. Ovanstående betyder att vi ska titta på totalen i mindre och mindre delar, baserat på våra små delar som vi sätter ihop till en total, för all vår detaljerade data.

 

 

I fri översättning så tror jag att det betyder att det är bra att ”ha koll på grejerna”. Men fan vet.

 

 

*modell som estimerar kortsiktiga intäkter från nya affärer (ungefär)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kräftgången fortsätter. Nånting måste göras, och varför inte börja med det som inte har med specifika händer att göra. Game selection, money management, etc. Jag har lite idéer:

 

 

 

Fler korta sessioner. Jag har märkt att jag tappar fokus efter en viss tid och att jag då börjar tänka på annat, börjar surfa runt eller kolla på TV samtidigt som jag spelar, osv. Vilket naturligtvis påverkar resultatet. Bättre då att spela en timme, ta en paus på en kvart, halvtimme nånting, och sen spela en timme till.

Inte spela efter 23.00 på kvällen på vardagar. Kan inte minnas när det gick bra sist, plus att jag gärna låter bli att sitta och gäspa hela dan på jobbet (påverkar mitt surfande negativt ;) ).

 

Inga full-ring bord. Uppenbarligen har jag inte tålamod till att sitta och nöta, så det är lika bra att låta bli. Max sex spelare, annars får det vara.

Aldrig mer B2B. Jag har sagt det förr, men nånting är seriöst fel med den sajten. Jag hugger mig själv i låret med en trubbig sax hellre än att jag sätter in mer pengar där.

 

Casha ut en del av rullen. Brukar hjälpa, om inte annat känns det bättre att ha ’säkrat’ pengarna, även om jag såklart egentligen kan sätta in dem igen vid behov.

 

Sluta med dagbok på PF. Den stjäl för mycket fokus från spelet. Äsch, jag skojar bara, vill bara se till att ni håller er vakna. Förresten så är det väl på sin plats att tacka den förvirrade läsare som gett ut ett femstjärnigt betyg (thx, pengarna kommer på posten).

 

Hålla mig till två eller max tre sajter. Det känns som att det gick bättre tidigare i år när jag bara spelade på SvS och Ongame.

 

Byta sajt. Kanske dags att prova på någonting nytt i kombination med nån hygglig bonus. Jag har till exempel inget Full Tilt-konto ännu.

 

 

 

Kommentarer, tankar, åsikter? Vad brukar ni göra när spelet går i baklås?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo,

 

Vet inte om det är tillfällighet men den senaste tidens två största förlust-sessioner har kommit när jag spelat hungrig. Alltså, försöka att bara spela när man är utvilad och mätt och belåten. Det är ju inte alltid lätt att hålla men tror det är viktigare än man (jag) tror.

 

När det gäller korta sessioner är det lite individuellt tror jag. Beror lite på dagsformen hur länge man håller på, det viktiga är att lyssna på signalerna om att det är dags att sluta. Jag märker rätt väl när det kommer, mitt spel blir mer synande bland annat.

 

Inte sluta med dagboken, det är inte ens kul att skämta om!

 

Byta sajt kan du ju göra om du inte trivs, men vet inte om det hjälper bara för bytandets skull. Men kom gärna till FTP, är gott utbud och lagom med dåliga spelare.

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak du inte skrivit är hur många händer detta utspelat sig över. Så, hur många händer har det här utspelat sig över?

 

Hmm, vet faktiskt inte, får inte kläm på hur man sparar Svs-händerna till exempel, och PTO strular sådär i största allmänhet, men gissningsvis åtta-tiotusen händer. Och jag vet att det är ett extremt litet urval och att variansen slår osv.

 

Det vore ju kalas om alltsammans beror på varians och jag är helt oskyldig i sammanhanget, men tyvärr är det inte helt otroligt att jag inte spelar på topp. Frågan är bara vad jag borde ändra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...