Gå till innehåll

Tomtes Inferno - Omaha Commedia 08


tomtetomte

Recommended Posts

...we’re still waiting: Sansrom, när kommer PM med schackparti?

Oh, the shame. :(

 

Spelade ett par partier på ICC strax efter min förfrågan, men att låta dig analysera ett parti där jag sätter damen eller gör misstag av liknande paritet känns som att låta Federer ge tennislektioner till en duva.

 

Har fortfarande kvar medlemskapet på ICC, så jag ska se om jag kan få till ett parti som är gott nog att skicka. Kan ta lite tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 358
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

årssammanfattning :-D

sluta blogga :-(

 

There, there.

 

Det här dagbokshelvetet är som Hotel California ungefär. You can check out any time you like, but you can never leave.

 

Jag hade det lite på känn, men tack för en oerhört läsvärd dagbok i alla fall! Häng kvar här och skriv lite slumpmässiga inlägg här och där tills vi kör igång med Omaha Commedia 09.

 

Tillbaka med besked i Mars?

 

Ty. Slumpmässiga inlägg, det vore något. Jag ska regga fjorton nya användare och sen bara posta ”lol”, ”fold preflop”, ”levlar du?” eller en bild på en katt i första bästa tråd jag hittar (eller alla trådar). Gärna med flera alias i samma tråd så jag säger emot mig själv också. Eller vänta lite, allt det där är gjort redan va?

 

Sen så är det rent allmänt ingen vits med att boka in en comeback innan man lagt ner. Allt har sin tid. Hur skulle Rolling Stones ha kunnat köra sjutton farewell tours annars?

 

Har fortfarande kvar medlemskapet på ICC, så jag ska se om jag kan få till ett parti som är gott nog att skicka. Kan ta lite tid.

 

Jag låter bli att hålla andan medan jag väntar om det är ok. Kanske skickar en påminnelse om ett halvår eller så. ;)

 

haha du är sannerligen en tomte ifall du väntade dig nåt annat! :lol:

 

Hej och välkommen! Det finns säkert ett antal utmärkta tells på att jag sannerligen är en tomte, men att jag råkade tro att Farha skulle kunna skriva en bok om Omaha är väl ändå knappast ett av de tydligaste? Människan vinner uppenbarligen på ganska höga stakes när han spelar Omaha, varför skulle han inte kunna skriva en bok om det?

 

Menar du verkligen att alla icke-tomtar var helt på det klara med att Farhas bok duger bäst till att tända grillen med?

 

**

 

In other news. Jag kan fortfarande spela lite poker. Synd att det inte är nyårsdan lite oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det bara jag som är övertrött efter för mycket jobb, men det hade varit sjukt kul om första posten efter den där bestått av till exempel

 

lol. levlar du? [pic of cat]

 

 

Stryk förmodligen. Jag är övertrött. Behöver lite tung fransk-kanadensisk rap att vakna upp till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...homegame:....... Kan man be om lite bättre framförhållning (jävla studenter som inte behöver planera sina liv) så är jag gärna med fler gånger. ;)

 

Uppfattat, ska jobba seriöst på framförhållningen nästa gång. Börjar med att säga att det högst troligt blir en tisdag kväll kl 18-24, håll dem rena året ut, sambon förstår nog :)

 

 

 

 

 

...motivationscoach: MrTight. ”min polare i Guatemala som inte kan svenska klarar det här på en kvart...” Jojo. ;)

 

Anar "viss bitterhet" i en kommentar som också antyder att du fortfarande inte skaffat HH Converter+PT till SvS? ;)

 

 

 

...sista inlägg från min sida: Detta.

 

:-( :-( :-( Hoppas du ångrar dig, denna DB är/var klart mest underhållande på PF.

 

 

Edit: Håller med dig om Fahras bok.... Bortkastad tid men kanske visst skönlitterärt värde och roliga kommentarer i stil med: "Här raisar jag ofta all-in men du bör folda eftersom du ska spela bra/solid omaha"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för utmärkelsen, den tar jag med mig in i 2009....

 

Priset består av karma motsvarande en ordentlig utdragning när du som bäst behöver det. Jag tänker mig på bubblan i en ganska stor turnering. Du har mellanpar mot överpar och lyckas köpa in en stege på river.

 

Nånstans i bakgrunden hör du soundtracket till Prinsen av Egypten.

 

Väl bekomme.

 

Uppfattat, ska jobba seriöst på framförhållningen nästa gång. Börjar med att säga att det högst troligt blir en tisdag kväll kl 18-24, håll dem rena året ut, sambon förstår nog :)

 

Bara varje tisdag? Jag tänkte hålla fritt måndag, tisdag och torsdag och varannan fredag (udda veckor) för att vara på säkra sidan. För oss som jobbar och måste upp tidigt på vardagar skulle det faktiskt inte vara så dumt med nån dag när det är ledigt dan efter. Just a thought.

 

 

Anar "viss bitterhet" i en kommentar som också antyder att du fortfarande inte skaffat HH Converter+PT till SvS? ;)

 

Haha, nä, så illa var det inte, om du bläddrar tillbaka så ser du att jag faktiskt lyckades. Men det tog betydligt längre tid än 15 minuter.

 

 

 

:-( :-( :-( Hoppas du ångrar dig, denna DB är/var klart mest underhållande på PF.

 

 

Tyvärr går det inte att ångra. Det där var verkligen förra årets sista inlägg. Än har jag dock inte slängt in handduken helt, men att det kommer bli ett uppehåll, därom råder inga tvivel. Vad det blir sen har jag inte riktigt funderat ut.

 

Jag kanske kommer vara en free agent som signar upp med den blogg som betalar mig mest (seems likely). Eller så kör jag dagbokslöst ett tag och delar med mig av dryga oneliners lite här och där. Fast oneliners känns lite 2008. Jag tror att nya trenden kommer att bli haiku. Jag känner det på mig. Hädanefter blir det bara haiku, och således, until next time:

 

Dags att åka hem

Jag har jobbat länge nog

Familjen väntar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under tiden alla andra haft en lång, skön ledighet så har jag grindat övertidstimmar. Och fyllt år. Och jobbat ännu mer. Just nu ligger jag på trettiotvå timmar övertid åtta dagar in på året. Lite tröttsamt, men nu är det över. Snart är det dags för semester också. Vilket ska bli fruktansvärt skönt.

 

På grund av ovanstående omständigheter har det blivit begränsat med poker. Det går dessutom ganska segt. Jag får väl vara nöjd med endast ett marginellt plus eftersom jag egentligen varit för trött för att spela på topp. Troligen mer (och bättre?) spel ikväll när frugan är ute och roar sig, men sen blir det utcashning av större delen av rullen och ett långt pokeruppehåll. Också fruktansvärt skönt.

 

Idag avslutar vi med lite kultur:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...