Gå till innehåll

Äta och spela poker samtidigt?


Joeduck

Recommended Posts

jag skulle beställa en pizza senare, men så hade jag registrerat mig för en turnering på Pstars. Är lite fundersam över om det verkligen är så bra att kombinera då jag inte gjort det förut.

Ska jag beställa en Cola eller Sprite? colan innehåller ju koffein

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört Hasse Eskilsson eller vad han heter säga att när maten smälts används en del av hjärnan och man spelar inte 100% bra poker?

Bullshit eller inte?

 

rofl :) kan inte vara många procent som används för att smälta maten.

jag käkar ofta framför datorn, lite vad som bjuds, men en sjyst biff med bea som jerico sa är riktigt nötigt. fast då med cola, sen dessert redbull och cashewnötter alt. lite lösviktsgodis later on. Nej jag e inte fet å otränad. Gillar dock goda saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört Hasse Eskilsson eller vad han heter säga att när maten smälts används en del av hjärnan och man spelar inte 100% bra poker?

Bullshit eller inte?

 

BS, däremot används energin som du har i kroppen till att smälta maten.

 

Sen om de påverkar dig mentalt är säkert både från person till person och från tidigare energinivå. Om du är skithungrig och sen äter ska du mest troligen inte spelat innan du känner dig pigg igen (blodsocker ftw).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört Hasse Eskilsson eller vad han heter säga att när maten smälts används en del av hjärnan och man spelar inte 100% bra poker?

Bullshit eller inte?

 

Jag föreställer mig att hjärnan (även Eskilssons) gör en hel del mer än att spela poker även om man inte äter. Är man hungrig är det väl en bra idé att äta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle beställa en pizza senare, men så hade jag registrerat mig för en turnering på Pstars. Är lite fundersam över om det verkligen är så bra att kombinera då jag inte gjort det förut.

Ska jag beställa en Cola eller Sprite? colan innehåller ju koffein

 

Dagens I-landsproblem? :lol: Närå det är chill bara du inte planerar att ha typ 4-5 bord uppe och inte vill ha fett på tagenterna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rejäl sk Dagobertmacka är inte fel. Ätes dock med fördel med båda händerna så är inte att rekommendera att ha alltför många bord uppe samtidigt som man äter den. Då riskerar den nämligen att aldrig bli uppäten.

 

Vad gäller pizza så är det en god idé att slica upp en i 8-10 bitar som sen ätes ihoprullade med ena handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...