Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

CR ger väl bäst värde för slantarna, bortsett från att man kan få en gratisvecka på deucescracked.com

 

Om du testar DC så är det whitelime och krantz du ska leta efter.

 

have fun

 

Okej, tack för det - börjar nog bli dags att ta tag i det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller PLO är jag i bästa fall en duktig novis.

 

Fick tips av en regular på NL400 igår att David Williams var inne på PLO400 o slaskar som fan. Så jag köpte in mig till vänster om honom.

 

Snart såg han till att dubbla upp mig när jag hade AAKJ doublesuited o han hade nån randomhand med dålig träff.

 

Sedan drog jag ut en annan stackare när floppen kommer TTJ och han har JJXX och jag har TKQA. På turn träffar jag stege och river ger mig fyrtalet.

 

Sen drog Williams ut mig i en pott där jag har KK8x och han har A8xx och bordet kommer 8xxx där jag leder och river en 8a till och han tar hem det med sin Ess-kicker. Pengarna gick in på turn när han bara hade par i åtta och vad jag kommer ihåg inga drag.

 

Sen slutade han spela för han höll på med online-magic-game och hade inte tid o spela omaha samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand som jag spelade lite väl brant oop, men river var det perfekta bluffkortet.

 

 

Spelet är 6manna NL300.

 

Jag är i BB, Fi på knappen.

 

Jag har 300 i stack, Fi har 551.

 

Jag har :Jh::Qc:

 

Fold fram till Co som synar

Fi knappen raise till 9

SB call

BB Hero call

CO call

 

Pott: 36

 

Flop: :4c::Th::6c:

 

SB check

Hero check

CO check

Fi knappen bet 18

SB fold

Hero Call

CO fold

 

Pott: 72

 

Turn: :4h:

 

Hero bet 65

Fi call

 

Pott: 202

 

River: :Ac:

 

Hero bet all in 208

Fi fold

 

Hero vinner 199$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet är 4-manna NL300. Jag sitter på CO, Fi knappen.

 

Jag har 414 i stack, Fi har 652.

 

Jag har :Kd::Qd:

 

Hero höjer till 11

Fi call

SB fold

BB fold

 

Pott: 27

 

Flop: :Kc::4s::9c:

 

Hero bet 22

Fi raise till 44

Hero call

 

Pott: 115

 

Turn: :Td:

 

Hero check

Fi bet 100

Hero call

 

Pott: 315

 

River: :As:

 

Hero check

Fi bet 169

Hero call

 

Fi shows :7d::8d:

 

Hero vinner 651$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postar händer vanligen under pågående session och anledningen till att jag postat en del händer där jag vinner är helt enkelt för att jag vunnit mkt senaste veckan.

 

Dessutom postar jag händer som varit utanför standardlinjen o intressanta. En vanlig hand där jag skjuter pre, flop, turn, ibland river o fi viker någon gång under dessa gator är standardhanden och ger typ noll o lägga upp.

 

De händer där jag förlorat har typ som senaste stora pott på 200 BB, varit KK mot AJs där det kommer låg flop med två suited och vi hamnar all in och han träffar färgen på river. Jättekul o lägga upp en sån hand eller?

 

Och vad gäller resultatet har jag hela tiden postat det. Det här är ingen handanalyssektion på forumet utan en dagbok. Duktiga kritiker har lyckats kritisera spelet tidigare utan att bry sig om att resultatet varit med, och jag kan föra en diskussion utan att vara resultatorienterad.

Ni har nog aldrig nån gång i den här dagboken hört argumentet "Men jag vann ju, så jag spelade rätt" från mig utan diskussioner har ofta handlat om HD, risk/reward ratio, fold equity o sånt där både jag o de som kommit med åsikter totalt ignorerat själva resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du (precis som många andra) tänker fel. Även om standardsituationer inte är de mest intressanta så tror jag ofta de glöms bort att analyseras. Särskilt när man har spelat under en lång tid (vilket jag har fått för mig att du har) så blir väldigt mycket på autopilot och ibland vet man själv ens varför man spelar på ett visst sätt.

 

I ditt fall bör det nästan vara ännu mer intressant att få input på standardlinjer eftersom du (väl?) har en lite annorlunda spelstil.

 

Aja, bara en tanke :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja absolut. Du har rätt i att 90% av händerna går på autopilot.

 

Standardlinjerna ligger väl rätt nära varandra grinders emellan, med viss skillnad i handselektion och aggressivitet.

 

Kan väl försöka o lägga upp några "standardhänder" nästa session, både där jag har stål, TP, marginell hand, och semibluff och redovisa några ggr jag tar hem det o några ggr jag inte gör det.

 

Överlag kan jag väl säga att min spelstil omfattar mkt spel i sen position med väldigt bred HD, där jag 3bettar en del mot lösa spelare och synar mot tighta (på Bodog 3bettar jag i betydligt mindre omfattning än prima med tanke på att de flesta spelare här är tighta pre och inte gärna viker mot 3bet), samt att jag försvarar min BB med ganska bred HD.

 

Vidare CBar jag väldigt frekvent, men inte 100%, och har en väldigt hög turnaggression, och vad jag förstått ganska hög riveraggression också.

 

Mina uppenbara brister, till skillnad mot brister som jag inte är så medveten om och hoppas bli upplyst om, är nog att jag ibland är för aggressiv postflop, samt att jag istället för att helt koncentrera mig på spelet alltid har en film lr nåt annat på gång i bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du postat händer där du gjort såna här marginella syner (readberoende) och förlorat? För det måste ju också hända ganska frekvent om man synar ner som du gjort i de händer du postat.

Håller med om att du bara postar händer där du vunnit, men det kanske är som du säger, att du inte förlorat några såna... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt spel live måste skilja sig en del..

 

Tror jag lira mot dig på cosmo för ett tag sen, du köpte in för 50BB och spelade max två händer den tiden jag satt vid bordet (30-60min).

 

Kanske mycket advertising i de händer han postar. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt spel live måste skilja sig en del..

 

Tror jag lira mot dig på cosmo för ett tag sen, du köpte in för 50BB och spelade max två händer den tiden jag satt vid bordet (30-60min).

 

Live är fullring och särskilt på CC spelar jag FR snortight.

 

Om du läser dagboken så har jag rapporterat fr CC och skrivit att jag just spelar tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du postat händer där du gjort såna här marginella syner (readberoende) och förlorat? För det måste ju också hända ganska frekvent om man synar ner som du gjort i de händer du postat.

Håller med om att du bara postar händer där du vunnit, men det kanske är som du säger, att du inte förlorat några såna... ;-)

 

Inte mkt sen jag kom hem fr Egypten o återupptog DB.n, vad jag kommer ihåg i alla fall.

 

Det var särskilt en dag där alla mina riverbluffar gick hem, och alla marginella syner var korrekt... in the zone liksom :)

 

Fast jag har nog postat händer som jag förlorat i DB.n, men det mesta har nog vart vinnande händer.

 

Anledningen är nog ganska enkelt att de flesta pottar jag förlorar brukar jag släppa ganska tidigt, lr så är det tråkiga (för att posta) situationer som coinflips lr utdragningar.

 

Men självklart händer det att jag synar ner fel lr bluffar o blir synad. Ska försöka lägga upp lite mer sånt framöver.

 

Slutligen så lägger jag upp händer där jag kan känna att jag spelat för brant lr t o m fel, trots att jag vunnit, och vill ha lite kritik.

 

De händer där jag förlorat stora pottar, har jag nog en benägenhet att, ibland felaktigt, utgå fr att jag faktiskt spelade fel, i och med att Fi t ex inte var så svag som jag trodde, och därför inte ser nåt värde i att posta, för jag "vet" redan att jag spelade fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föresten varför spelar NL300?

Du spelade väl NL1k förut och plussade bra?

 

Tog variansen ner dig på jorden igen?

 

Variansen slog till i och för sig. Men främsta anledningen är att jag tog ut en stor del av rullen för att tvinga mig själv att spela disciplinerad o vinnande på lägre nivå för att sen gå upp igen.

 

Så jag har de facto rulle för nivån, men väljer att vänta.

 

Sen blir det NL300 för det mesta eftersom trafiken på NL400, Nl600 är ganska obefintlig på Bodog.

 

Så dom enda händer dom öppnar med tål en 3bet? Låter ju väldigt tight och väldigt olönsamt att spela...

 

Ja de är inte så bra. Fast du har en del åt andra hållet också som släpper direkt mot 3bet med annat än typ AQ-AK och JJ-AA så när jag har identifierat dessa så 3bettar jag rätt friskt mot dem, tills de ilsknar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en ganska tråkig session igår natt där det inte hände mkt förutom två stora händer.

 

Förlorade en 200BB pott med AA mot QQ där han floppade triss, och vann en 400BB pott med AA mot KK som höll.

 

Var för trött o seg för att lägga upp några händer alls. Ska försöka bättra mig idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lite si o så med uppdateringarna här, men har haft en tung period med många förlorade stora pottar där jag när pengarna åkt in varit stor favorit. Men men, varians ftw.

 

Den värsta var nog när jag har QQ o Fi TT och floppen kommer Q22 och sen TT.

 

Sen är det en aning jobbigt för lata mig att manuellt lägga över HH.s fr Bodog hit o hittar ingen bra converter.

 

Funderar på att byta fr Bodog för trafiken är så himla dålig att man tiltar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...