Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic

Supertequila

Recommended Posts

Lider med dig och dina kompisar, ST (särskilt Y). Vidrigt att göra något sånt.

Håller med, hade oxå gjort samma sak ST. Och vem bryr sig om livstid då ? Inte jag iaf.

Att det ens finns idioter som tkr det är okej att våldta tjejer är helt otroligt för mig.

Har du sett Ross Kemps dokumentärserie om gäng runtom i världen? Återkom efter du sett avsnittet om Syd-Afrika. Livstid i SA... menlöst liv i lidande och våld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, hade oxå gjort samma sak ST. Och vem bryr sig om livstid då ? Inte jag iaf.

Tycker ni tänker helt fel.

Hypotetiskt: Din flickvän blir våldtagen, du vet vem våldtäktsmannen är.

Alt 1: Du dödar honom, hamnar i fängelset resten av livet. Får framtänderna utslagna, blir någons bitch och får suga kuk resten av livet.

Alt 2: Du låter rättssystemet ta hand om honom. Så klart vill du se honom död eftersom han våldtagit din flickvän men inser att det inte kommer något gott ur det. Nu kan du stanna hemma och ta hand om tjejen, vara där för henne när hon är ledsen osv.

Vilket tror du är bäst för henne? Hon har varit med om en hemsk sak men har en pojkvän som är där och ställer upp för henne eller att hon varit med om en hemsk sak men pojkvännen är inte hemma för han suger kuk i fängelset

Länk till kommentar

Skulle du göra det även om du visste att du skulle åka dit på livstid i SA?

Man åker inte dit om de inte hittar kroppen. Jag planerar att göra köttfärs av köttet, mata sälarna med den, och mala ner benen till stoft.

Helst ska han vara levande så länge som möjligt medan processen pågår.

Kan inte va alltför svårt att hyra ett lagerhus nånstans ute i vischan i ett par veckor under processens gång.

Går säkert mycket enkelt att köpa in den tjänsten i SA. Fast ST kanske själv skulle ta tag i det med egna händer.?

Köper man tjänsten lämnar man ju en lös tråd. Han kan ju åka dit o tjalla. Bäst o ta saken i egna händer imo.

Imo så var förra säsongen tråkigaste hittills nästan.

Pratar vi om amerikanska? Tyckte den var riktigt nice.

Länk till kommentar

Har du sett Ross Kemps dokumentärserie om gäng runtom i världen? Återkom efter du sett avsnittet om Syd-Afrika. Livstid i SA... menlöst liv i lidande och våld.

Har sett den. Skönast :shock: är när chefen för nummergängen säger att han gillar och knulla missionärstyle för han vill se offret i ansiktet under tiden.... Fick fan rysningar i kroppen när han sa så.

Tycker ni tänker helt fel.

Hypotetiskt: Din flickvän blir våldtagen, du vet vem våldtäktsmannen är.

Alt 1: Du dödar honom, hamnar i fängelset resten av livet. Får framtänderna utslagna, blir någons bitch och får suga kuk resten av livet.

Alt 2: Du låter rättssystemet ta hand om honom. Så klart vill du se honom död eftersom han våldtagit din flickvän men inser att det inte kommer något gott ur det. Nu kan du stanna hemma och ta hand om tjejen, vara där för henne när hon är ledsen osv.

Vilket tror du är bäst för henne? Hon har varit med om en hemsk sak men har en pojkvän som är där och ställer upp för henne eller att hon varit med om en hemsk sak men pojkvännen är inte hemma för han suger kuk i fängelset

Well... det finns nåt som heter heder och stolthet. Åker jag mot förmodan dit så föredrar jag det före ett liv i frihet men utan stolthet.

Klart man kan låta rättssystemet ta hand om sånt, men jag tror att i mitt fall skulle reptilhjärnan slå till och ta saken i egna händer.

Länk till kommentar

Pratar vi om amerikanska? Tyckte den var riktigt nice.

Slökollade iofs mest på den men har för mig att jag tyckte att det var brist på intressanta karaktärer. Bra dansare men.. Säsong 3 tror jag det var som var sjukt nötig :)

Men nog om det, finns ett betydligt intressantare/värdigare topic här i dbn atm.

Länk till kommentar

Riktigt illa det där.

Fast jag vet inte om det speglar förhållandena i CT och Jo-burg. Studien har ju gjorts i KwaZulu-Natal och Eastern Cape som är typ landsbygden, även om de har städer där. Tror att folket i de områdena är mer "primitiva" till skillnad mot Jo-burg och CT där folk har ett högre medvetandenivå.

Länk till kommentar

En sak som jag däremot undrar över är att de inte ska meddela snubben att han är anmäld förrän i sista sekund för att minska risken att han flyr landet.

Som gammal juridikstudent så känns ju rättssäkerheten minimal när man som misstänkt inte får chansen att förbereda sitt försvar på adekvat sätt.

Killen hade fräckheten att dagen efter ringa Y.s telefon flera gånger. Till slut svarade Saf och undrade va han ville. Han sa att han ville prata med Y. Y bröt ihop när hon hörde hans röst, och började gråta och bad Saf att lägga på.

Saf sa till honom att aldrig mer höra av sig för Y var inte intresserad av att prata med honom.

Länk till kommentar

Seriously S T , när du tröttnat på sällskapsspel borde du lägga lite tid på olika varianter av skrivande verksamhet!

Har inte följt dig här på PF, därav nyhetens behag för mig.

Biggups, du har helt klart talang, de e fan inte lätt o skriva utan att läsaren tappar intresset.

Fuck poker, make books, man...

Länk till kommentar

Det finns ngt som heter torpeder om man ej vill mörda själv. Mindre chans att åka fast dvs.

Det betyder inte bara för man dödat någon att man åker fast.

Jag har emot brott öhv men hade kommit till hands vid ett sådant tillfälle.

AccessGranted, Dom hade nog oxå fått ett liv till helvete isf. Sen när folk vet om att du dödat en person för att han våldtagit en tjej så kmr du direkt inte bli nedvärderad utan mer hyllad av sådana.

Alla suger inte kuk i ett fängelse och brukar speciellt inte vara dom som mördat någon eller torterat någon till döds. Då är nog även den mest tuffaste gangstern lite rädd för en. Dom brukar t.ex bli rekryterade till större grupper.

Sen kan man ansöka om att bli flyttad till Sverige som Blanka Plavsic blev t.ex.

Om det till slut krävs att man blir dödad så får man ta det..

Länk till kommentar

Well... det finns nåt som heter heder och stolthet.

Så heder och stolthet går före din flickväns välbefinnande?

Har haft denna diskussion ett flertal gånger eftersom min bror tänker i samma banor som er men imo är det bara dig det gynnar. Du får tillbaka din "stolthet" men tjejen blir av med sin pojkvän.

Vad får din flickvän ut av det?

9tablar atm men tror jag fick fram vad jag ville säga

Länk till kommentar

Har haft denna diskussion ett flertal gånger eftersom min bror tänker i samma banor som er men imo är det bara dig det gynnar. Du får tillbaka din "stolthet" men tjejen blir av med sin pojkvän.

Känsla vs förnuft osv...

Länk till kommentar

Seriously S T , när du tröttnat på sällskapsspel borde du lägga lite tid på olika varianter av skrivande verksamhet!

Biggups, du har helt klart talang, de e fan inte lätt o skriva utan att läsaren tappar intresset.

+1 på att skriva intressant

Länk till kommentar

Det finns ngt som heter torpeder om man ej vill mörda själv. Mindre chans att åka fast dvs.

Det betyder inte bara för man dödat någon att man åker fast.

Jag har emot brott öhv men hade kommit till hands vid ett sådant tillfälle.

AccessGranted, Dom hade nog oxå fått ett liv till helvete isf. Sen när folk vet om att du dödat en person för att han våldtagit en tjej så kmr du direkt inte bli nedvärderad utan mer hyllad av sådana.

Alla suger inte kuk i ett fängelse och brukar speciellt inte vara dom som mördat någon eller torterat någon till döds. Då är nog även den mest tuffaste gangstern lite rädd för en. Dom brukar t.ex bli rekryterade till större grupper.

Sen kan man ansöka om att bli flyttad till Sverige som Blanka Plavsic blev t.ex.

Antagligen har alla de där idioter till invandrare du snacka om i en annan tråd inte så stabilt känsloliv heller. Visst kanske man kan få lust att döda någon för en sån sak men det kommer inte så mycket bra av det.

Länk till kommentar

Jag hade tur i gymnasiet och hade en väldigt duktig svensklärare, Lars Skoglund. Han var gammal journalist och uppmuntrade oss konstant att skriva artiklar, essäer, referat, o dyl.

Jag hade redan innan ganska lätt för att skriva uppsatser, men man kan nog säga att han förfinade den förmågan hos mig.

Ganska konstigt hur en duktig lärare kan forma en och väcka intresse för ett ämne. Och hur man 18 år senare fortfarande kommer ihåg vissa lärares namn medan andra helt försvunnit i dimman.

Av alla lärare jag har haft i mitt liv kommer jag ihåg namnen på 4:

* Lars Skoglund. Gjorde lektionerna i svenska på gymnasiet till en ren fröjd.

* Olof Greek. Gymnasielärare i matte och fysik. En kuf. Påminde mig om Einstein. Superintelligent nörd, lite så där gulligt lost i livet. Jag kände jämt att jag ville ta hand om gamla farbrorn för det kändes som världen kunde krossa hans delikata genialitet.

*Olof Braide. Lärare i historia i gymnasiet. En sjuk person på ett bra sätt.

Den lärare som gav mig min första 5a redan första terminen i ettan (ja, jag tillhör sista generationen som hade betygsystemet 1-5 i gymnasiet).

Första dagen i skolan. Jag sitter längst bak och halvligger i min stol, så där som bara coola elever kan, eller så trodde jag i vart fall.

Olof kommer in och presenterar sig. Sen tittar han på mig. Kliver rakt igenom klassrummet och ställer sig framför mig. Tänk då att det här är typ 1992 i Alingsås, ett litet samhälle utanför Göteborg. De har inte hunnit se många iranier där än.

Jag tittar upp och undrar vad han vill.

Han säger högt och tydligt, väldigt långsamt och uttalar varje vokal långt:

-Taaalaaaar duuuu sveeenskaaaaa?

Jag: -Ja.

Han: Bra.

Så vänder han på klacken och går tillbaks till svarta tavlan.

Vilken idiot, tänkte jag. Ändrade helt uppfattning senare när det visade sig att mannen totalt saknar fördomar (att få en femma hjälpte förstås till att ändra uppfattning). Han var bara väldigt pragmatisk. Han ser en utlänning i klassen. Självklart undrar han om jag förstår svenska så jag kan följa med i hans undervisning. Bästa sättet att få reda på det är ju att fråga mig. Sen när jag hade svarat var han nöjd med svaret, och tog aldrig upp frågan igen.

Bästa sättet att lösa en fråga faktiskt. Lärde mig en hel del av just det ögonblicket. Raka vägen är alltid den kortaste.

En annan gång berättar han att nazisterna dödade flera miljoner judar. Stannar upp. Hånler. Fortsätter. Va fan betydde det liksom?

En gång var vi på Öland på "historieresa". Vi åkte till Borgholm från campingen för att äta. Olof körde en skåpbil och några av tjejerna åkte in till Borgholm med honom. Vi andra tog bussen.

Väl där så sätter Olof sig ner med busschauffören och håvar in öl efter öl. När han ska köra tillbaks, med tjejerna i bilen, börjar han med att backa rakt in i bilen bakom. Sen smiter han från olycksplatsen och kör tjejerna till campingen i typ 180 km/h.

När vi kom fram med bussen satt tjejerna i sin stuga och skakade, hahahaha...

*Christina Hultmark. Lektor i mellanmansrätt vid handelshögskolan i Göteborg. Så där klassisk vacker blondin med långa ben. Jag var kär i henne. Hon tyckte om mig också, vill jag gärna tro.

Hittade den här bilden på henne nu. Hon är äldre. Mina minnen är från 1995-96 nån gång.

Ramberg,-Christina.jpg

Länk till kommentar

du verkar ta för givet att man tar ett monopolkort direkt till fängelset.

funkar inte så dödar man någon på ett korrekt sätt så är risken minimal att man åker dit, se maffian för IRL exempel på detta.

personligen hade jag bangat på ett mord. däremot hoppas jag att jag hade haft mod till en grundlig misshandel för det känns som det är på sin plats.

vem fan bryr sig vad som är "rätt" eller "fel" om någon skadar min familj så är det väl naturligt att man utmäter straff. känns nog bättre efteråt än att göra ingenting.

Länk till kommentar

Hon behöver inte få ngt utav det utan mer att jag ska tycka att jag gjort mitt och att den personen som gjort ngt sånt ska inte leva längre.

Antagligen har alla de där idioter till invandrare du snacka om i en annan tråd inte så stabilt känsloliv heller. Visst kanske man kan få lust att döda någon för en sån sak men det kommer inte så mycket bra av det.

Ne de gör de kanske inte, Men sätt dig i den situationen där du har flickvän/syster/mamma blivit våldtagen finns ingen chans i mitt liv att jag kunnat ta det lungt. Jag hade blivit galen.. Psykiskt sjuk och inte klarat av att se henne lida och veta att personen som gjorde det får inget för det förutom kanske en livstids dom. Men bara ett kanske på domen då ett antal inte ens åker fast..

Länk till kommentar

Det är som greywolf säger, det är väldigt svårt att åka dit för mord, om man vet vad man gör och har mental styrka att hålla käft.

Överlag, den bästa bevisningen åklagaren har, förutom faktisk bevisning, är det man säger i förhören, särskilt de första timmarna när man är förvirrad och inte har fått samla sig.

Man har ingen skyldighet att tala i ett förhör. Men polisen ser till att genom tortyr få dig att öppna dig.

Tortyr säger ni. Det existerar väl inte i Sverige? Jodå. Häktet är ett sätt för polisen att bryta ner dig så du snackar. Tror ni mig inte så testa att sitta i ett rum, utan någon som helst stimulans och se hur länge ni orkar innan ni blir galna. Inte länge kan jag lova.

Efter 4-5 dagar så är man beredd att prata ut bara man slipper sitta i det jävla rummet.

Jag har suttit i häkte några gånger. Efter bara några timmar vill man klättra på väggarna. Då är det svårt att i förhöret bara säga: Ingen kommentar.

Men jag har personligen klarat mig genom en hel del genom att hålla mig till "ingen kommentar" på alla frågor de ställer, även när de frågade va jag hette. Visst blir de griniga och "hotar" och sånt. Men det är deras jobb att hitta bevisning för att du är skyldig och du behöver inte hjälpa dem med det.

Jag tror på fullaste allvar att jag skulle ha hög sannolikhet att klara mig om jag ville mörda nån. Visst kan man ha otur, typ att en polisbil stoppar en när man har liket i bagaget lr sånt, men annars tror jag man kan klara sig långt.

Länk till kommentar

Hon behöver inte få ngt utav det utan mer att jag ska tycka att jag gjort mitt och att den personen som gjort ngt sånt ska inte leva längre.

Ne de gör de kanske inte, Men sätt dig i den situationen där du har flickvän/syster/mamma blivit våldtagen finns ingen chans i mitt liv att jag kunnat ta det lungt. Jag hade blivit galen.. Psykiskt sjuk och inte klarat av att se henne lida och veta att personen som gjorde det får inget för det förutom kanske en livstids dom. Men bara ett kanske på domen då ett antal inte ens åker fast..

Så personen förtjänar inte att leva för att han har våldtagit, och nu ska du mörda honom som straff. Vad gör det då dig till?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...