TheMooSe Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 GAME #789198281: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-01-08 03:30:51 Table Stevens Point Seat 3: Lisa28 ($1,108.60 in chips) Seat 5: MarwanChaaya ($417.70 in chips) Seat 6: clarkatroid ($1,085.30 in chips) DEALER Seat 8: nozaking ($406.00 in chips) Seat 10: knugge ($383.50 in chips) nozaking: Post SB $2.00 knugge: Post BB $4.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Lisa28 Dealt to clarkatroid [x x] Lisa28: Raise $16.00 MarwanChaaya: Fold clarkatroid: Raise $52.00 nozaking: Fold knugge: Fold Lisa28: Call $36.00 *** FLOP *** 8 of DiamondsKing of Diamonds2 of Spades Lisa28: Check clarkatroid: Bet $84.00 Lisa28: Raise $168.00 clarkatroid: Call $84.00 *** TURN *** Lisa28: Check clarkatroid: Check *** RIVER *** Lisa28: Check clarkatroid: Bet $356.00 Vi har båda 1k stacks på 2/4 bordet. FI har 24/16 på rätt många händer, hur tycker ni man skall göra på denna river? Han synar ju min reraise på floppen och han höjde ju upp ganska rejält pre, så sätter han på AK möjligen QQ eller annat pockets (möjligen AA,KK), känns för mig som färgdraget är uteslutet. Skulle ni syna eller ställa på river, folda känns ju uteslutet? Jag vet att ja inte ska checka på turn men av någon anledning så ville ja inte bygga en monsterpott när han mycket väl kan sitta på KK AA. ps. avslöjar resultatet efter ett par svar om nu någon vill veta. Citera
zebra73 Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Blir ju väldigt svårt o sätta styrkan på hans hand efter flopp när du bara dubblar hans bet potten e hyfsat stor och han kommer ju syna med nästan anything där. Du synar en reraise preflop med AK och träffar precis vad man vill träffa när man tar den synen. Visst kan han sitta på AA KK, men genom att bara miniraisa får du knappast några svar på dina frågor. Du borde defenitivt betta ut igen på turn. Tror ni sitter på samma hand, eller möjligtvis han har nån suited conectors som han gjort ett spel med preflop och sen floppat färgdraget med Kanske till och med Q10 ough nasty nasty. Har faktiskt inget vettigt svar åh ge efter spelet på flopp.. Känns som toptvå bör va bra han kan ju till och med ha JJ inte omöjligt han syna en minibet på flop, inte många som lägger sig med någon form av hand för en minireraise. Stackarna gör det lite jobbigt åh syna men jag hade nog fan steksynat och skällt på mig själv om jag loosa för att jag spelat så passivt 2 gator innan. Att han ställer missat färgdrag e ju ingen omöjlighet, brukar va så med dessa äckel all ins antingen nuts eller tom .. Citera
TheMooSe Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2008 Blir ju väldigt svårt o sätta styrkan på hans hand efter flopp när du bara dubblar hans bet potten e hyfsat stor och han kommer ju syna med nästan anything där. Du synar en reraise preflop med AK och träffar precis vad man vill träffa när man tar den synen. Visst kan han sitta på AA KK, men genom att bara miniraisa får du knappast några svar på dina frågor. Du borde defenitivt betta ut igen på turn. Tror ni sitter på samma hand, eller möjligtvis han har nån suited conectors som han gjort ett spel med preflop och sen floppat färgdraget med Kanske till och med Q10 ough nasty nasty. Har faktiskt inget vettigt svar åh ge efter spelet på flopp.. Känns som toptvå bör va bra han kan ju till och med ha JJ inte omöjligt han syna en minibet på flop, inte många som lägger sig med någon form av hand för en minireraise. Stackarna gör det lite jobbigt åh syna men jag hade nog fan steksynat och skällt på mig själv om jag loosa för att jag spelat så passivt 2 gator innan. Att han ställer missat färgdrag e ju ingen omöjlighet, brukar va så med dessa äckel all ins antingen nuts eller tom .. Jag movade upp på 2/4 precis i dagarna är inte så van med så stora stackar, nu när vi dessutom har 2.5k buyin gör det ju inte roligare Men visst gjorde minireraisen för att se om han skulle göra en stor push, Vilket jag tror han skulle göra med KK AA där. Men du har rätt i att jag skulle bettat lite mer på flopp och definitivt på turn. Citera
FiSherman63 Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 How to become a poka playa, snabbkurs: 1. Spela. 2. Lär dig förstå betydelsen av avancerade begrepp såsom raise och reraise. 3. Gå upp i nivå från playmoney till $0.01/$0.02. Någonting med den här tråden känns bakvänt... Citera
TheMooSe Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2008 How to become a poka playa, snabbkurs:1. Spela. 2. Lär dig förstå betydelsen av avancerade begrepp såsom raise och reraise. 3. Gå upp i nivå från playmoney till $0.01/$0.02. Någonting med den här tråden känns bakvänt... öhhm? Citera
HerrGringo Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Av vilken anledning betar du inte turn? Citera
bossbaver Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Jag vet att ja inte ska checka på turn men av någon anledning så ville ja inte bygga en monsterpott när han mycket väl kan sitta på KK AA. Av vilken anledning betar du inte turn? . Citera
Dead-Inside Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Syna, då vi oftast splittar mot samma hand. Älskar den fiskiga minraisen på flop btw. Citera
TheMooSe Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2008 GAME #789198281: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-01-08 03:30:51 Table Stevens Point Seat 3: Lisa28 ($1,108.60 in chips) Seat 5: MarwanChaaya ($417.70 in chips) Seat 6: clarkatroid ($1,085.30 in chips) DEALER Seat 8: nozaking ($406.00 in chips) Seat 10: knugge ($383.50 in chips) nozaking: Post SB $2.00 knugge: Post BB $4.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Lisa28 Dealt to clarkatroid Lisa28: Raise $16.00 MarwanChaaya: Fold clarkatroid: Raise $52.00 nozaking: Fold knugge: Fold Lisa28: Call $36.00 *** FLOP *** 8 of DiamondsKing of Diamonds2 of Spades Lisa28: Check clarkatroid: Bet $84.00 Lisa28: Raise $168.00 clarkatroid: Call $84.00 *** TURN *** Lisa28: Check clarkatroid: Check *** RIVER *** Lisa28: Check clarkatroid: Bet $356.00 Lisa28: Call $356.00 *** SUMMARY *** Total pot $1,155.00 Rake $3.00 Lisa28: wins $1,155.00 så slutade den iaf Citera
pwned Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 gick ju bra denna gången men äckligt dåligt spelat.varför miniraise?varför checka turn?checka riveR? jag mår dåligt när ja ser sånt här. Citera
zebra73 Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Oh missförstod första gången, fick för mig han ställde på river. Men men blixtsyn då istället för stek o jämmersyn. Tycker fortfarande att handen var knepigt spelad, vilket du själv nog också tyckte med tanke på att du inte visste var du hade röven .... Citera
Recommended Posts