xlars Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Ok, glöm preflopspelet. Jag har varit allmänt lös och raisat mkt och synat lätt. Fi har trebetat mig konstant, riverpushen verkar lite skum. Värde i att syna? Seat 1: CO ($618.58 in chips) Seat 3: FI ($1,691.03 in chips) DEALER Seat 5: SB ($190.00 in chips) Seat 6: BB ($1,201.00 in chips) Seat 8: Hero ($1,654.99 in chips) Seat 10: MP ($1,749.25 in chips) Dealt to Hero Hero: Raise $30.00 MP: Fold CO: Fold FI: Raise $110.00 SB: Fold BB: Fold Hero: Call $80.00 *** FLOP *** 3 of ClubsJack of Spades5 of Diamonds Hero: Check FI: Bet $185.00 Hero: Call $185.00 *** TURN *** Hero: Check FI: Check *** RIVER *** Hero: Bet $350.00 FI: Raise $1,396.03 Citera
xlars Postad 7 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2008 Verkar som den enda handen han skule checka turn med och pusha rivern vore en T:a. Klart skulle han checkat med AA,KK,QQ,AJ, så vore kanske en riverpush lönsam men inte så troligt att han checkar turn med dessa händer. Kåk utesluter jag helt. T:a eller bluff tycker jag det verkar som. Det var en instapush om man kan få ut någon timingtell från det. Citera
spinky Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 preflop fold? river - du har värde i din J. Vad synar han din bet med? Tror de finns mer värde i att check syna river i sådana fall. Citera
xlars Postad 10 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2008 Blev inte mycket svar på den här, var faktiskt jag som var fi i handen och hade Q9s. Visste med rätt stor säkerhet att han hade en dålig knekt och trodde inte han kunde syna . När han nu väl gjorde det så undrade jag om det kanske var svårt att reppa en hand här och att bluffen var dålig. Vet fortfarande inte riktigt. Tror även att jag instapushade var ett stort misstag, han tolkade nog det som svaghet. Måste jobba på min timing. Lärde mig iaf att värdebeta sönder den här spelaren så jag förlorade inte så mycket på bluffen som det verkar eftersom han inte släppte en hand efter det. Citera
Wejer Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Att höja med J-7 i färg verkar onödigt. Du vill ha så många som möjligt med dig i potten då så att dina pottodds samt vinstchans blir större. Eftersom du inte sitter på knappen kommer du ha problem med att stjäla mörkarna. När knappen höjde borde du ha slängt dig direkt och end of story. Citera
Recommended Posts