Gå till innehåll

NLT - SnG, hur spela 99 mot en höjning preflop?


Hristo

Recommended Posts

-- Seat 1 is the button

 

Total number of players : 7

 

Blinds 50/100

 

badandy lirar många händer, likaså gör ckw604...de andra har inte utmärkt sig så mycket...

 

Seat 1: nyone (1319)

Seat 2: Seitse (706)

Seat 4: badandy78 (1680)

Seat 6: ckw604 (1490)

Seat 8: THEBAR26 (1160)

Seat 9: hristo77 (1045) JAG!!!

Seat 10: Arnoldo_ (600)

 

Seitse posts small blind (50)

badandy78 posts big blind (100)

 

** Dealing down cards **

Dealt to hristo77 [ 9s, 9h ]

 

Ganska hyfsad hand, fast min position mindre bra...

 

ckw604 raises (200) to 200

THEBAR26 folds.

hristo77 folds.

 

Potten är här 350...ckw kan ha vilken hand som helst eftersom han lirar väldigt många. Vad hade ni gjort i detta läge? Jag funderade ett tag på all-in...men la ner handen till slut.

 

Arnoldo_ folds.

nyone folds.

Seitse folds.

badandy78 calls (100)

** Dealing Flop ** : [ 5h, 6h, 6c ]

badandy78 checks.

ckw604 bets (250)

badandy78 folds.

** Summary **

Main Pot: 700

Board: [ 5h 6h 6c ]

nyone balance 1319, didn't bet (folded)

Seitse balance 656, lost 50 (folded)

badandy78 balance 1480, lost 200 (folded)

ckw604 balance 1740, bet 450, collected 700, net +250

THEBAR26 balance 1160, didn't bet (folded)

hristo77 balance 1045, didn't bet (folded)

Arnoldo_ balance 600, didn't bet (folded)

 

Tyvärr fick jag aldrig reda på vad han hade...

 

* Lite rubrikpilla - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade stoppat in allt om jag hade sett att UTG spelar många händer. Har du tur slipper du syn, får du syn kan du ha allt mellan 20 och 80% med 50% som klar favorit. (När du får möta två överkort)

 

Om däremot en tight spelare som inte har mycket marker höjjer utg så slänger jag nog två nior. Verkar ju vara en enbordsturnering och då lutar jag åt att spela de få händer man faktiskt hinner med att få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som den tomte jag är hade jag nog bara synat för att bli mycket mer aggresiv postflop (givet då att floppen ser ut som den gör). så länge floppen inte träffar överkort är chansen överhängande att du har bästa handen.

 

99 är svårspelad men det är ingen kass hand. den är bättre än snittparet ;)

 

jag tycker hur som helst att du gjorde fel som foldade handen. antingen syn och se hur floppen träffar eller ställa in som ector föreslog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som den tomte jag är hade jag nog bara synat för att bli mycket mer aggresiv postflop (givet då att floppen ser ut som den gör). så länge floppen inte träffar överkort är chansen överhängande att du har bästa handen.

Det är faktiskt inget dåligt spel att syna och sen ställa in, om nu inte motståndaren är väldigt lös, i så fall så ska han ha 0% chans att träffa floppen gratis. Om det kommer överkort så ska man faktiskt ändå fundera på att beta ut om man tror att det finns en hyffsad chans att fi gör sig av med än bättre hand. Jag vet inte riktigt om den här situationen är riktigt rätt för det, men det är inget ovanligt spel och jag har för mig att Gregory Raymer beskrev det någon gång (fast då var förutsättningarna rätt annorlunda bland annat lite högre mörkar och 55 i fickan).

 

Ett relaterat koncept är att när en aggressiv spelare synar stora mörken och ställer in på floppen så ska man väldigt ofta syna, även om man bara har färgdrag.

 

Hristo om det var en SnG så kan du skriva det i rubriken istället för en turnering. Vi har ju trots allt separata koder för dessa trots att de är en form av turnering, vilket beror på att de har rätt udda struktur jämfört med en flerbords.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...