Gå till innehåll

Kees - SvS 5/10 SH - Analyserar 2008


Kees123

Recommended Posts

  • Svars 843
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Suttit på min loveboat ikväll och fått in några händer. Plussat typ 1600:-

 

Några händer:

 

När man 3-bettar spekulativa händer hamnar man ofta i sådana här obehagligheter. Vare sig man vill det eller ej.

 

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, January 21, 21:37:53 ET 2008

Table Eva 47 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Fiskaflask ( $335.56 )

Seat 2: Rokko ( $155 )

Seat 3: Aukustisk ( $1024.38 )

Seat 4: Kees ( $2256.26 )

Seat 5: sorcerer ( $502.52 )

Kees posts small blind [$5].

sorcerer posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 8s 9s ]

Fiskaflask folds.

Rokko folds.

Aukustisk raises [$30].

Kees raises [$95].

sorcerer calls [$90].

Aukustisk folds.

** Dealing Flop ** [ Kd, Jc, Th ]

Kees bets [$150].

sorcerer calls [$150].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

Kees checks.

sorcerer is all-In.

Kees calls [$252.52].

 

 

 

 

Inget pokerbokskolespel direkt. Frågan är om jag spelade uselt precis hela vägen eller om jag iaf gjorde rätt som inte foldade hans höjning på flopp?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, January 21, 21:08:10 ET 2008

Table Eva 39 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Kees ( $1815.76 )

Seat 2: qwerty18 ( $1838.13 )

Seat 3: Eken123 ( $2669.6 )

Seat 4: DocGonzo ( $2464 )

Eken123 posts small blind [$5].

DocGonzo posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 8h 8c ]

Kees raises [$40].

qwerty18 calls [$40].

Eken123 folds.

DocGonzo folds.

** Dealing Flop ** [ 4h, Jc, 7s ]

Kees bets [$50].

qwerty18 raises [$150].

Kees calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Kees bets [$250].

qwerty18 calls [$250].

** Dealing River ** [ Ad ]

Kees checks.

qwerty18 checks.

Kees shows [ 8h, 8c ] two pairs, eights and fours.

qwerty18 shows [ Jh, Qd ] two pairs, jacks and fours.

qwerty18 wins $880 from the main pot with two pairs, jacks and fours.

 

 

 

 

Vad gör man i dessa lägen preflop, plz? Notera stackstorlekarna. Vad är Best Practice?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, January 21, 21:30:26 ET 2008

Table Eva 39 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Kees ( $1765.36 )

Seat 2: qwerty18 ( $2387.53 )

Seat 3: larry_666 ( $198.58 )

Seat 4: MR.Dejv ( $771.43 )

Seat 5: Dirrsyn ( $1437.46 )

qwerty18 posts small blind [$5].

larry_666 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 5d 4d ]

MR.Dejv calls [$10].

Dirrsyn folds.

Kees raises [$50].

qwerty18 folds.

larry_666 is all-In.

MR.Dejv calls [$188.58].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad gör man i dessa lägen preflop, plz? Notera stackstorlekarna. Vad är Best Practice?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, January 21, 21:30:26 ET 2008

Table Eva 39 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Kees ( $1765.36 )

Seat 2: qwerty18 ( $2387.53 )

Seat 3: larry_666 ( $198.58 )

Seat 4: MR.Dejv ( $771.43 )

Seat 5: Dirrsyn ( $1437.46 )

qwerty18 posts small blind [$5].

larry_666 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 5d 4d ]

MR.Dejv calls [$10].

Dirrsyn folds.

Kees raises [$50].

qwerty18 folds.

larry_666 is all-In.

MR.Dejv calls [$188.58].

 

Bara att folda tkr jag.. Finns för lite implicita eftersom han som synar är shortstack. Sitter han med 2k är det självklar syn imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det känns rätt kallt att spela 89-handen som du gör oop. Antingen måste du reppa nått här hela linjen, annars blir ditt spel väldigt exploaterbart i dessa lägen. Vet inte riktigt hur vanligt det är att folk floatar floppen på 5/10 på svs, men ditt relativt svaga bet på flop och din check på turn är ju öppet mål för fi. Men kan du balansera med nöt-händer som du spelar så här så blir det ju bättre förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra och osminkade kommentarer på händerna. Det är vad jag vill ha.

 

Min syn i 98-handen var en ren frustrationssyn. Fi visde QQ

 

88-handen: qwerty18 är kompetent och jag hade höjt bort honom flera gånger från hans blinds, förmodligen med hans goda minne. När han höjde efter flopp fick jag för mig att han var relativt svag (vilket han ju också var). Mitt stora fel i handen är att jag inte vågade lita på denna känsla helt ut, utan att det blev ett hemskt mellanting. Räddhågsat semibluffande i combo med fancy-play-syndrome .. det kan inte bli värre/sämre.

 

54-handen: Håller med om att jag gjorde rätt som foldade. Finns matematisk beräkning som visar detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54-handen: Håller med om att jag gjorde rätt som foldade. Finns matematisk beräkning som visar detta?

 

Har ingen korrekt uträkning, men tycker inte det behövs. Du ska syna ~25% av potten och ~13% av spelbar stack. Du får alldeles för dåliga odds på syn imo. Du floppar exempelvis 2par ~2% av gångerna, får färg (om du ser alla kort) ~6% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T ditt relativt svaga bet på flop och din check på turn är ju öppet mål för fi.

 

Visst är det så. Mitt 3-bet kombinerat med avstannande bettning och sedan all-in syn med hand där jag ligger efter är inte bra alls i ett holistiskt synsätt. Mycket bra kommentar.

 

Det floatas betydligt mer på 5/10-nivån än på 2.5/5. En av de mer påtagliga skillnaderna mellan nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt! Äntligen riktlinjer att hålla sig till i dessa situationer. Jag antar att de båda kriterierna gäller var och en för sig och oberoende av varandra?

 

Vet inte om du missförstod mig, men det jag menade var att du i den givna situationen lägger ~25% av potten, och ~13% av vad du totalt kan vinna, om du synar - vilket är alldeles för mycket med tanke på hur dåliga odds du har med en sån hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du missförstod mig, men det jag menade var att du i den givna situationen lägger ~25% av potten, och ~13% av vad du totalt kan vinna, om du synar - vilket är alldeles för mycket med tanke på hur dåliga odds du har med en sån hand.

 

ooh. jag som trodde jag hade fått generella riktlinjer... Jag kanske provar att köra dina värden så som jag först misstolkade dem som. Känner doften av succé redan nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, menar du seriöst att du inte har koll på odds och sånt...? Eller blir jag levlad?

 

Nejdå, här levlas inte. Jag saknar rätt ofta access till dom matematiska modellerna för att veta om en syn är korrekt oddsmässigt eller inte. Men jag lär mig. Därför få ni gärna kritisera upplagda händer från mig ur ett rent matematiskt/oddsmässigt perspektiv (där så är relevant).

 

Hehe, om ni tycker jag är fiskig nu .. så beware of the day när jag exponerar min kunskapsrenons gällande positionspel och spel på Rivern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en riktig "goodstreak" med AA för tillfället. Kollade nyss i pt. På 12400 händer har jag haft dom 54 ggr, vunnit 52 :mrgreen:

De två jag loosat har varit minimala... Tänk om det alltid vore så med våra raketer :lol:

 

yes .. AA är en riktig nöthand. Kollar jag in min databas ser jag att AA står för ~95 % av min totala vinst över ~200k händer. Med ett snitt på 7.13 PTBB/per AA.

 

Detta får en ju att fråga vad som egentligen skiljer en från en ultratight microFR-grindern som foldar sig blå och ENBART spelar AA...

 

Ni andra 2.5/5 - 10/20 spelare på svs berätta gärna hur många PTBB ni lyckas krama ur era AA över ett större sample

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...