Gå till innehåll

Är du smart?


DinJävlaKyckling

Jag är smartare än X% av sveriges befolkning:  

235 medlemmar har röstat

  1. 1. Jag är smartare än X% av sveriges befolkning:

    • 10%
      11
    • 25%
      5
    • 50%
      28
    • 75%
      67
    • 90%
      104
    • Förstår inte frågan...
      20


Recommended Posts

Och du verkar ha riktat in dig på att inte rikta in dig på kändis skvaller, men ändå inte göra så mycket annat än att skriva om tidningar som skriver om kändis skvaller.. Wp!

 

Varför jag började skriva om Aftonbladet varför att vi snackade om samhället i Sverige på jobbet nyss och just Kicki Danielsson nyheten som verkade vara viktigare än kritiska saker som tex mord på flicka bla bla som ist fick en liten ruta i högra hörnet. Det visade hur beklagligt (och korkat?) samhället är, som tycker att det är viktigare att veta om Kicki bryter mot sitt bantningschema än om något helt klart viktigare. Därav tyckte jag att jag var smartare än medel-svensson, men det hade nog inte med detta och göra, det bara föll mig in att skriva det. Skriva av sig helt enkelt.

 

Den lilla 8-) var inte menat som sarkasm utan det var menat att lätta upp stämmningen. Det kändes som att det jag skrev missförstods en aning. Sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är smart nog att inte betala för att läsa kändisskvaller (läs svensk mainstream-kultur) typ Aftonbladet Plus.

 

När jag ändå nämner en kvällstidning, så kan jag säga att jag är smart nog för att tycka att typ "Kicki Danielsson smygäter korv bakom bensinmack" är det mest idiotiska man kan använda som första sida.

 

Over and out.

 

Men då är du (menar inte illa här!) dum nog att inte inse att du har fel. Det svenska folket är nämligen dumma nog att hellre köpa den rubriken än något vettigt. Kvällstidningarna är - till skillnad från vad du tror - inte dumma. De väljer de rubriker som säljer. Så simpelt är det.

 

Att löpsedeln är dum säger inte att rubriksättaren är dum utan snarare att köparen är det.

 

Därför är det sällan dumt att använda "Kicki Danielsson smygäter korv bakom bensinmack" som rubrik, det säljer ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då är du (menar inte illa här!) dum nog att inte inse att du har fel. Det svenska folket är nämligen dumma nog att hellre köpa den rubriken än något vettigt. Kvällstidningarna är - till skillnad från vad du tror - inte dumma. De väljer de rubriker som säljer. Så simpelt är det.

 

Att löpsedeln är dum säger inte att rubriksättaren är dum utan snarare att köparen är det.

 

Därför är det sällan dumt att använda "Kicki Danielsson smygäter korv bakom bensinmack" som rubrik, det säljer ju!

 

Det jag menade var att det är idiotiskt att sådant säljer, skrev nog inte det så men det var så jag ville ha det sagt. Ja, svenskarna är dumma, inte tidningarna. De utnyttjar ju bara stackars dumma svenskar :-) (liksom det lätt händer för oss i pokervärlden också ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...