Gå till innehåll

NLT svs 5/10 checka turn eller river


Recommended Posts

Gör jag rätt som checkar denna på river eller ska ja checka turn? Hur ska jag sedan agera på river om jag checkar turn.

Den lilla betten på turn är eftersom jag är orolig att han ska ha mig slagen och vill hålla potten nere.

Men är rädd att om jag checkar den så kommer han att betta ut river och då har jag svårt att syna den.

 

***** Hand History for Game 557407610 *****

$5/$10 NL Texas Hold'em - Thursday, January 3, 21:38:00 ET 2008

Table Eva Turbo 15 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: limton ( $2081.8 )

Seat 2: Hakkiki ( $1383.57 )

Seat 3: pozz ( $1732.77 )

Seat 4: MrBoint ( $1060.13 )

Seat 5: iownu ( $971.64 )

Hakkiki posts small blind [$5].

pozz posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to pozz [ :As::Ad: ]

MrBoint calls [$10].

iownu folds.

limton folds.

Hakkiki raises [$35].

pozz raises [$110].

MrBoint folds.

Hakkiki calls [$80].

** Dealing Flop ** [ :7s:, :Kc:, :Qs: ]

Hakkiki checks.

pozz bets [$200].

Hakkiki calls [$200].

** Dealing Turn ** [ :2c: ]

Hakkiki checks.

pozz bets [$295].

Hakkiki calls [$295].

** Dealing River ** [ :Tc: ]

Hakkiki checks.

pozz checks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog lagom för att få med sig AK-Kx, men sj hade jag valt att betta minst halvpott på river. Att han checkar betyder ju knappast att han har något bättre än par de flesta gångerna. Speciellt inte när du mjölkbettar och han kallsynar på tredje gatan. Beror ju oxå mycket på ifall FI är en sån som gärna vill se floppen med klädda kort eller hellre suited random skit. Dock så lär han ju betta river när han sätter isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt turnspel är dåligt. Du måste beta runt 450-500 här, med tanke på alla dragen som ligger ute. Check finns inte. Får du omslag så synar du. Checken på river är bra, som du själv säger så är det svårt att se att du får syn av en hand som du slår, förutom AK, men chansen att han har den bedömer jag som för liten. Jag hade kört samma linje, bara att jag hade fläskat på mer på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför?

Är jag slagen så förlorar ja bara mer pengar. Om inte så har jag varierat mitt spel med AA och inte bettat dom fullt hela vägen.

Eller?

 

Vad ska han ha som slår dig som han inte slår om turn med? Ne, detta är AK eller KJ. Alltså värdebeta.

 

Dessutom är 99% av spelarna på nivån inte beredda att C/R en värdebet utan nuts på river, så får du bara syn vinner du väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja givetvis ska du slå hårdare på turn. Fick för mig att det stod 395 och inte 295. Då hade det varit ok(men i minsta laget). Men faktum kvarstår iaf som spelat, du ska vb'a river. Ja, du får ofta syn av nått som du slår. Shiet, han kan tom ta en tiltsyn med JT och hoppas att du har trebarrelat honom tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok

Men betta mer på turn köper jag. Den va lite mesig.

 

Han visade upp KT för 2par på river.

Han gör ett fruktansvärt dåligt spel hela vägen o ja hade otur o åka denna gången bara.

 

Värdebetten på river sparade ja denna gången men får väl göra de i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va de?

Hur kan man checksyna me KT på den brädan. Vad slår han liksom?

Slå om på floppen me den hande isåfall o kolla var man står men att bara checksyna kan ju inte vara ett bra spel.

 

Preflop är ju självklart dåligt av honom.

Men post-flop skullle ju bara vara dåligt att göra som du säger.

 

Han kan ju inte folda iaf (flop och turn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va de?

Hur kan man checksyna me KT på den brädan. Vad slår han liksom?

Slå om på floppen me den hande isåfall o kolla var man står men att bara checksyna kan ju inte vara ett bra spel.

 

Han synar för att:

1. Fånga CB från TT JJ AQ osv ifall du skjuter sådana händer efter trebet på den där brädan.

2. Plan att sno potten på senare gator.

3. Få en så billig turn att man måste syna där med för att sedan dra ut.

 

Hade du bettat dubbelt eller iaf nästan dubbelt så mkt på turn så hade han inte följt med Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han synar för att:

1. Fånga CB från TT JJ AQ osv ifall du skjuter sådana händer efter trebet på den där brädan.

2. Plan att sno potten på senare gator.

3. Få en så billig turn att man måste syna där med för att sedan dra ut.

 

Hade du bettat dubbelt eller iaf nästan dubbelt så mkt på turn så hade han inte följt med Punkt.

Ok

Ja postar eftersom ja vill lära mig.

 

Men om han planerade att sno varför bara checksyna. Hade han ställt om på flop eller turn hade ja köpt de men inte när han bara checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du bettat dubbelt eller iaf nästan dubbelt så mkt på turn så hade han inte följt med Punkt.

 

Du har aldrig spelat på SvS 5/10? :lol:

 

Han tycker att hans toppar är nöten och synar troligen av alla gator med bara ett par.

 

Men självklart skall vi beta lite mer på turn och sedan värdebetar vi på alla riverkort utom K,Q eller J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är detta för snack om att "sno" potter med en tp? :P för att inte tala om c/r med tp på flopp i en re-raisad pott för "info", så man blir ledsen! preflop är ju rätt illa men sen har han ju en 100% bluffcatcher på en dragig bräda, knappast det sämsta spelet man sett...

 

värdebet river=måste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför?

Är jag slagen så förlorar ja bara mer pengar. Om inte så har jag varierat mitt spel med AA och inte bettat dom fullt hela vägen.

Eller?

 

1. Du värdebettar inte fullpot.

2. Om du värdebettar fullpot måste han raisa dig färre än 66% av gångerna, och syna resterande (samt att du har bäst hand) för att det ska vara EV+. Han synar antagligen runt 50% här oavsett hand, raisar 20-25 och foldar resten med bustat FD.

 

Att inte värdebetta är att ge upp värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du värdebettar inte fullpot.

2. Om du värdebettar fullpot måste han raisa dig färre än 66% av gångerna, och syna resterande (samt att du har bäst hand) för att det ska vara EV+. Han synar antagligen runt 50% här oavsett hand, raisar 20-25 och foldar resten med bustat FD.

 

Att inte värdebetta är att ge upp värde.

 

fi lär ju knappast slänga in en c/r på river i denna stora pott 20-25%, snarare 5-10% max mot total rdm fi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...