Gå till innehåll

Ulaf Tar Avsked


Dead-Inside

Recommended Posts

  • Svars 702
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ikväll har jag TILTAT, mina vänner. Jag spelade 1600fo på sps vilket gick rätt bra tills avg-stacken var 10 bb och jag torska tre 60/40 på rad. Gick hem, spelar lite online och lirar en sån där 100-chip-satellit till ftops (pga redan innehavd semitilt) med en plats. Kommer heads upp med 2-1 i marker nån jääääävla tomte som inte fattar nånting om shortstackspel. Lyckas bubbla den, $1000 liksom. Vann dock ett säte i en annan satellit, men i all min tilt använde jag dom för att köra fler satelliter. Lyckades bubbla en till nu.

 

Tur att jag inte har så mycket på kontot. Lyckades även busta ur $35k med AA mot QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senare dag har jag fått förmågan att glädjas åt andra pokerspelares framgångar. Det beror sannolikt på att jag inte tar poker lika seriöst längre så att tävlingssinnet försvinner på den biten. Jag ser det som ett mycket gott tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nu avtiltad och klar! Har tagit igen backen, delvis tack vare en Åländsk donator på PLO100. Upphämtningen har även involverat $110 hu sng och $2-4 PLO.

 

Full Tilt Poker Game #6394699971: Table Young (deep hu) - $2/$4 - Pot Limit Omaha Hi - 0:11:17 ET - 2008/05/13

Seat 1: audifan ($1,200.50)

Seat 2: 54nTA_Cl4u5 ($290.60)

audifan posts the small blind of $2

54nTA_Cl4u5 posts the big blind of $4

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 54nTA_Cl4u5 Jack of Hearts4 of DiamondsKing of Clubs9 of Spades

audifan raises to $8

54nTA_Cl4u5 calls $4

*** FLOP *** King of Diamonds5 of Hearts9 of Hearts

54nTA_Cl4u5 checks

audifan bets $16

54nTA_Cl4u5 calls $16

*** TURN *** King of Diamonds5 of Hearts9 of Hearts2 of Spades

54nTA_Cl4u5 checks

audifan bets $48

54nTA_Cl4u5 raises to $192

audifan raises to $336

54nTA_Cl4u5 calls $74.60, and is all in

audifan shows 4 of SpadesAce of ClubsKing of Spades9 of Diamonds

54nTA_Cl4u5 shows Jack of Hearts4 of DiamondsKing of Clubs9 of Spades

Uncalled bet of $69.40 returned to audifan

*** RIVER *** King of Diamonds5 of Hearts9 of Hearts2 of SpadesJack of Clubs

audifan shows two pair, Kings and Nines

54nTA_Cl4u5 shows two pair, Kings and Jacks

54nTA_Cl4u5 wins the pot ($580.70) with two pair, Kings and Jacks

*** SUMMARY ***

Total pot $581.20 | Rake $0.50

Board: King of Diamonds5 of Hearts9 of Hearts2 of SpadesJack of Clubs

Seat 1: audifan (small blind) showed 4 of SpadesAce of ClubsKing of Spades9 of Diamonds and lost with two pair, Kings and Nines

Seat 2: 54nTA_Cl4u5 (big blind) showed Jack of Hearts4 of DiamondsKing of Clubs9 of Spades and won ($580.70) with two pair, Kings and Jacks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skottade FTOPS Main idag. Fick QQ tidigt men 22 floppa set och jag betala av 3,5k. Stoppa in sista 1500 på 25/50 när jag floppade öppetstegdrag och överkort. I Million spelade jag handen nedan. Frågan är om jag valde det sämsta av tre alternativ pre? Och om jag ska checkfolda floppen?

 

PokerStars Game #17526416810: Tournament #87745495, $200+$15 Hold'em No Limit - Level IX (500/1000) - 2008/05/18 - 18:55:59 (ET)

Table '87745495 140' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: Mr.Arkan (29743 in chips)

Seat 2: kiwipro7 (20700 in chips)

Seat 3: Huma (92425 in chips)

Seat 4: RIVER WIDE (29925 in chips)

Seat 5: Doggie_Fire (18984 in chips)

Seat 6: Ggod (15200 in chips)

Seat 7: liljkinley (17422 in chips)

Seat 8: adi-g21 (40295 in chips)

Seat 9: valarino7 (24275 in chips)

Mr.Arkan: posts the ante 75

kiwipro7: posts the ante 75

Huma: posts the ante 75

RIVER WIDE: posts the ante 75

Doggie_Fire: posts the ante 75

Ggod: posts the ante 75

liljkinley: posts the ante 75

adi-g21: posts the ante 75

valarino7: posts the ante 75

Doggie_Fire: posts small blind 500

Ggod: posts big blind 1000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ggod 8 of HeartsAce of Spades

liljkinley: folds

adi-g21: folds

valarino7: raises 1000 to 2000

Mr.Arkan: folds

kiwipro7: folds

Huma: folds

RIVER WIDE: calls 2000

Doggie_Fire: calls 1500

Ggod: calls 1000

*** FLOP *** 9 of SpadesAce of Clubs6 of Hearts

Doggie_Fire: checks

Ggod: checks

valarino7: checks

RIVER WIDE: bets 5000

Doggie_Fire: folds

Ggod: raises 8125 to 13125 and is all-in

valarino7: folds

RIVER WIDE: calls 8125

*** TURN *** 9 of SpadesAce of Clubs6 of HeartsQueen of Clubs

*** RIVER *** 9 of SpadesAce of Clubs6 of HeartsQueen of Clubs4 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Ggod: shows 8 of HeartsAce of Spades (a pair of Aces)

RIVER WIDE: shows Jack of ClubsAce of Diamonds (a pair of Aces - Queen+Jack kicker)

RIVER WIDE collected 34925 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 34925 | Rake 0

Board 9 of SpadesAce of Clubs6 of HeartsQueen of Clubs4 of Hearts

Seat 1: Mr.Arkan folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: kiwipro7 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Huma folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: RIVER WIDE (button) showed Jack of ClubsAce of Diamonds and won (34925) with a pair of Aces

Seat 5: Doggie_Fire (small blind) folded on the Flop

Seat 6: Ggod (big blind) showed 8 of HeartsAce of Spades and lost with a pair of Aces

Seat 7: liljkinley folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: adi-g21 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: valarino7 folded on the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Ville bara skriva lite här, har legat och tänkt lite under natten och kan inte sova riktigt bra.

 

Jag har bestämt mig för att inom en överskådlig framtid inte lägga en krona till på poker. Jag har alltid haft svårt att ta förluster, och snöbollseffekten har varit stor, ibland även cashgame-effekten :roll: . Med den senaste tidens streak med som mest runt 60 turneringar utan cash har jag tvingats se sparkapitalet minska med inte längre tolererbar hastighet.

 

Mina prispengar online+live överstiger med okänd marginal en miljon kronor, och däribland har jag åkt ut med två bord kvar i två turneringar med förstapris på miljonbelopp. Jag känner dock att jag snart håller på att förlora nästan lika mycket då jag inte längre har någon vidare kontinuitet i mitt spel och det blir dyra ströskott i turneringar med tusentals deltagare som är ohållbart. Som tur är har jag redan hunnit spendera mycket av mina vinster.

 

Det enda situationen tillåter just nu är att börja grinda smått igen vilket jag inte känner motivation till eftersom jag inte längre har någon tid till att komma upp på en intressant nivå.

 

Jag har fortfarande ett intresse för spelet som garanterat kommer att hålla i sig och mitt A-game håller en klart hyfsad nivå. Jag kommer att fortsätta hänga på pf eftersom det trots allt kan vara underhållande och trevligt.

 

 

Ett mer eller mindre värdigt slut på den här länge sovande dagboken blev det.

 

FRED OCH KÄRLEK! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara skriva lite här, har legat och tänkt lite under natten och kan inte sova riktigt bra.

 

Jag har bestämt mig för att inom en överskådlig framtid inte lägga en krona till på poker. Jag har alltid haft svårt att ta förluster, och snöbollseffekten har varit stor, ibland även cashgame-effekten :roll: . Med den senaste tidens streak med som mest runt 60 turneringar utan cash har jag tvingats se sparkapitalet minska med inte längre tolererbar hastighet.

 

Mina prispengar online+live överstiger med okänd marginal en miljon kronor, och däribland har jag åkt ut med två bord kvar i två turneringar med förstapris på miljonbelopp. Jag känner dock att jag snart håller på att förlora nästan lika mycket då jag inte längre har någon vidare kontinuitet i mitt spel och det blir dyra ströskott i turneringar med tusentals deltagare som är ohållbart. Som tur är har jag redan hunnit spendera mycket av mina vinster.

 

Det enda situationen tillåter just nu är att börja grinda smått igen vilket jag inte känner motivation till eftersom jag inte längre har någon tid till att komma upp på en intressant nivå.

 

Jag har fortfarande ett intresse för spelet som garanterat kommer att hålla i sig och mitt A-game håller en klart hyfsad nivå. Jag kommer att fortsätta hänga på pf eftersom det trots allt kan vara underhållande och trevligt.

 

 

Ett mer eller mindre värdigt slut på den här länge sovande dagboken blev det.

 

FRED OCH KÄRLEK! :h:

 

OK, gl whatever du gör framöver. Har själv varit i din sits ett par ggr och min räddning var att sluta spela de stora turneringarna med tusentals deltagare. Istället körde jag typ 200 st och så kom man på banan igen.

 

PEACE

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, gl whatever du gör framöver. Har själv varit i din sits ett par ggr och min räddning var att sluta spela de stora turneringarna med tusentals deltagare. Istället körde jag typ 200 st och så kom man på banan igen.

 

PEACE

8-)

 

Tackar! Håller med, det håller såklart inte. Satte in ett par dollar på ipoker nyligen av precis den anledningen, lite mindre turneringar. Men fan samma sak och snabbt som fan går det :D. Eftersom jag har en inkomst numera så har jag sett vissa pengar som skottpengar, men det blev lite mer än jag hade tänkt mig. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig endel i det där. Jag kan själv knappt kontrollera mitt spel alls om jag lirar för egna pengar. Låter bra som du gör med hel brytning, men då ska du inte lira nått. Inte ett game inte ens playmoney. Efter ett tag kommer suget motivationen och viljan att spela bra tillbaka.

 

Att en stake i det tillfället är perfekt imo. Du kan fokusera på ditt spel och inte hur det går. Börja med en rejäl break nu bara, så kommer du tillbaka när du är taggad.

 

GL så ses vi på SPS eller SSC sen när du är tillbaka på fötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig endel i det där. Jag kan själv knappt kontrollera mitt spel alls om jag lirar för egna pengar. Låter bra som du gör med hel brytning, men då ska du inte lira nått. Inte ett game inte ens playmoney. Efter ett tag kommer suget motivationen och viljan att spela bra tillbaka.

 

Att en stake i det tillfället är perfekt imo. Du kan fokusera på ditt spel och inte hur det går. Börja med en rejäl break nu bara, så kommer du tillbaka när du är taggad.

 

GL så ses vi på SPS eller SSC sen när du är tillbaka på fötterna.

 

Lätt.

 

Om du känner att du mår dåligt av pokern, så sluta ofc, men är det "bara" så att du känner att det resultatmässigt gått trögt och du har haft svårt med disciplinen så tar du ett par månaders paus, blir sjuuukt sugen på att lira igen (tyvärr kommer du bli det oavsett vad du bestämmer dig för tror jag) och plockar stejk.

 

Du är ju stabil i ditt A-game och vet vad du ska göra och varför i de flesta situationer. Det svåra brukar vara att hålla A-game när man kommer in i perioder som din, iaf för mig.

 

GL oavsett!

 

:heart:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt. Jag har ju varnat för de där monsterturneringarna;-) Har en kompis som är lite i samma sits att han bara spelar på PS och FTP. Blir ju lite av att bara hoppas på klonk. De suveräna strukturerna gör ju att man utvecklar sitt spel inför t.ex större live-events, men det finns ju onekligen nackdelar.

 

Kul med recension av Hard Eight i PM. Mitt första nick (2003) är taget från filmen och jag är STORT fan av P.T Andersons filmer. Hade faktiskt planer på att starta en sorts motsvarighet till "Star Wars tältningarna", men för kvalitetsfilm istället för skräpfilm med start "Punch-Drunk Love".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt. Jag har ju varnat för de där monsterturneringarna;-) Har en kompis som är lite i samma sits att han bara spelar på PS och FTP. Blir ju lite av att bara hoppas på klonk. De suveräna strukturerna gör ju att man utvecklar sitt spel inför t.ex större live-events, men det finns ju onekligen nackdelar.

 

Kul med recension av Hard Eight i PM. Mitt första nick (2003) är taget från filmen och jag är STORT fan av P.T Andersons filmer. Hade faktiskt planer på att starta en sorts motsvarighet till "Star Wars tältningarna", men för kvalitetsfilm istället för skräpfilm med start "Punch-Drunk Love".

 

nä du gillar marijuana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig endel i det där. Jag kan själv knappt kontrollera mitt spel alls om jag lirar för egna pengar. Låter bra som du gör med hel brytning, men då ska du inte lira nått. Inte ett game inte ens playmoney. Efter ett tag kommer suget motivationen och viljan att spela bra tillbaka.

 

Att en stake i det tillfället är perfekt imo. Du kan fokusera på ditt spel och inte hur det går. Börja med en rejäl break nu bara, så kommer du tillbaka när du är taggad.

 

GL så ses vi på SPS eller SSC sen när du är tillbaka på fötterna.

 

Lätt.

 

Om du känner att du mår dåligt av pokern, så sluta ofc, men är det "bara" så att du känner att det resultatmässigt gått trögt och du har haft svårt med disciplinen så tar du ett par månaders paus, blir sjuuukt sugen på att lira igen (tyvärr kommer du bli det oavsett vad du bestämmer dig för tror jag) och plockar stejk.

 

Du är ju stabil i ditt A-game och vet vad du ska göra och varför i de flesta situationer. Det svåra brukar vara att hålla A-game när man kommer in i perioder som din, iaf för mig.

 

GL oavsett!

 

:heart:

 

/SK

 

Tackar båda. Ja, mitt sug kommer att vara stort emellanåt, det är till och med ganska möjligt att jag lyckas bryta nattens löfte snart, men jag ska verkligen försöka. Problemet med det andra ni nämner är att jag inte har balls att fråga, och att man ändå inte får göra det på det här jädra forumet! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt. Jag har ju varnat för de där monsterturneringarna;-) Har en kompis som är lite i samma sits att han bara spelar på PS och FTP. Blir ju lite av att bara hoppas på klonk. De suveräna strukturerna gör ju att man utvecklar sitt spel inför t.ex större live-events, men det finns ju onekligen nackdelar.

 

Precis.

 

Och tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...