ulaf Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Nu åkte jag ut ur FTOPS också, 605:a där för $412. Riktigt äckliga placeringar men lite pengar iaf. Jaja gn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Ikväll har jag TILTAT, mina vänner. Jag spelade 1600fo på sps vilket gick rätt bra tills avg-stacken var 10 bb och jag torska tre 60/40 på rad. Gick hem, spelar lite online och lirar en sån där 100-chip-satellit till ftops (pga redan innehavd semitilt) med en plats. Kommer heads upp med 2-1 i marker nån jääääävla tomte som inte fattar nånting om shortstackspel. Lyckas bubbla den, $1000 liksom. Vann dock ett säte i en annan satellit, men i all min tilt använde jag dom för att köra fler satelliter. Lyckades bubbla en till nu. Tur att jag inte har så mycket på kontot. Lyckades även busta ur $35k med AA mot QQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Skönt nu är jag ute ur allt, ska kolla lite seinfeld eller nåt. BLÄÄÄÄ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Tur att jag inte visste att du var på tilt, då skulle jag inte trebeta dig med 4-hög ^^ Kom igen bara! Det vänder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Tur att jag inte visste att du var på tilt, då skulle jag inte trebeta dig med 4-hög ^^ Kom igen bara! Det vänder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 På senare dag har jag fått förmågan att glädjas åt andra pokerspelares framgångar. Det beror sannolikt på att jag inte tar poker lika seriöst längre så att tävlingssinnet försvinner på den biten. Jag ser det som ett mycket gott tecken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Jag är nu avtiltad och klar! Har tagit igen backen, delvis tack vare en Åländsk donator på PLO100. Upphämtningen har även involverat $110 hu sng och $2-4 PLO. Full Tilt Poker Game #6394699971: Table Young (deep hu) - $2/$4 - Pot Limit Omaha Hi - 0:11:17 ET - 2008/05/13 Seat 1: audifan ($1,200.50) Seat 2: 54nTA_Cl4u5 ($290.60) audifan posts the small blind of $2 54nTA_Cl4u5 posts the big blind of $4 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to 54nTA_Cl4u5 audifan raises to $8 54nTA_Cl4u5 calls $4 *** FLOP *** 54nTA_Cl4u5 checks audifan bets $16 54nTA_Cl4u5 calls $16 *** TURN *** 54nTA_Cl4u5 checks audifan bets $48 54nTA_Cl4u5 raises to $192 audifan raises to $336 54nTA_Cl4u5 calls $74.60, and is all in audifan shows 54nTA_Cl4u5 shows Uncalled bet of $69.40 returned to audifan *** RIVER *** audifan shows two pair, Kings and Nines 54nTA_Cl4u5 shows two pair, Kings and Jacks 54nTA_Cl4u5 wins the pot ($580.70) with two pair, Kings and Jacks *** SUMMARY *** Total pot $581.20 | Rake $0.50 Board: Seat 1: audifan (small blind) showed and lost with two pair, Kings and Nines Seat 2: 54nTA_Cl4u5 (big blind) showed and won ($580.70) with two pair, Kings and Jacks Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Bubblade en till 100-chipsatellit nu. ARGH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 En snubbe på mitt bord i $20r heter SanntaClaus och är från sverige. Vem är bedragaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 14 Maj , 2008 Rapport Share Postad 14 Maj , 2008 Äntligen en värdig motståndare vid PLO-bordet! http://www.pokerhand.org/?2608056 http://www.pokerhand.org/?2608064 http://www.pokerhand.org/?2608086 http://www.pokerhand.org/?2608102 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 17 Maj , 2008 Rapport Share Postad 17 Maj , 2008 ----------- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 18 Maj , 2008 Rapport Share Postad 18 Maj , 2008 Skottade FTOPS Main idag. Fick QQ tidigt men 22 floppa set och jag betala av 3,5k. Stoppa in sista 1500 på 25/50 när jag floppade öppetstegdrag och överkort. I Million spelade jag handen nedan. Frågan är om jag valde det sämsta av tre alternativ pre? Och om jag ska checkfolda floppen? PokerStars Game #17526416810: Tournament #87745495, $200+$15 Hold'em No Limit - Level IX (500/1000) - 2008/05/18 - 18:55:59 (ET) Table '87745495 140' 9-max Seat #4 is the button Seat 1: Mr.Arkan (29743 in chips) Seat 2: kiwipro7 (20700 in chips) Seat 3: Huma (92425 in chips) Seat 4: RIVER WIDE (29925 in chips) Seat 5: Doggie_Fire (18984 in chips) Seat 6: Ggod (15200 in chips) Seat 7: liljkinley (17422 in chips) Seat 8: adi-g21 (40295 in chips) Seat 9: valarino7 (24275 in chips) Mr.Arkan: posts the ante 75 kiwipro7: posts the ante 75 Huma: posts the ante 75 RIVER WIDE: posts the ante 75 Doggie_Fire: posts the ante 75 Ggod: posts the ante 75 liljkinley: posts the ante 75 adi-g21: posts the ante 75 valarino7: posts the ante 75 Doggie_Fire: posts small blind 500 Ggod: posts big blind 1000 *** HOLE CARDS *** Dealt to Ggod liljkinley: folds adi-g21: folds valarino7: raises 1000 to 2000 Mr.Arkan: folds kiwipro7: folds Huma: folds RIVER WIDE: calls 2000 Doggie_Fire: calls 1500 Ggod: calls 1000 *** FLOP *** Doggie_Fire: checks Ggod: checks valarino7: checks RIVER WIDE: bets 5000 Doggie_Fire: folds Ggod: raises 8125 to 13125 and is all-in valarino7: folds RIVER WIDE: calls 8125 *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** Ggod: shows (a pair of Aces) RIVER WIDE: shows (a pair of Aces - Queen+Jack kicker) RIVER WIDE collected 34925 from pot *** SUMMARY *** Total pot 34925 | Rake 0 Board Seat 1: Mr.Arkan folded before Flop (didn't bet) Seat 2: kiwipro7 folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Huma folded before Flop (didn't bet) Seat 4: RIVER WIDE (button) showed and won (34925) with a pair of Aces Seat 5: Doggie_Fire (small blind) folded on the Flop Seat 6: Ggod (big blind) showed and lost with a pair of Aces Seat 7: liljkinley folded before Flop (didn't bet) Seat 8: adi-g21 folded before Flop (didn't bet) Seat 9: valarino7 folded on the Flop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 21 Maj , 2008 Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Är det någon som vet vem "ForzaVaxholm" är på stars? Den användaren har skickat $53 till mig Igår delade jag SPS-turneringen och fick 24 500 men idag tiltade jag lite på CC och torskade 8000 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Ville bara skriva lite här, har legat och tänkt lite under natten och kan inte sova riktigt bra. Jag har bestämt mig för att inom en överskådlig framtid inte lägga en krona till på poker. Jag har alltid haft svårt att ta förluster, och snöbollseffekten har varit stor, ibland även cashgame-effekten . Med den senaste tidens streak med som mest runt 60 turneringar utan cash har jag tvingats se sparkapitalet minska med inte längre tolererbar hastighet. Mina prispengar online+live överstiger med okänd marginal en miljon kronor, och däribland har jag åkt ut med två bord kvar i två turneringar med förstapris på miljonbelopp. Jag känner dock att jag snart håller på att förlora nästan lika mycket då jag inte längre har någon vidare kontinuitet i mitt spel och det blir dyra ströskott i turneringar med tusentals deltagare som är ohållbart. Som tur är har jag redan hunnit spendera mycket av mina vinster. Det enda situationen tillåter just nu är att börja grinda smått igen vilket jag inte känner motivation till eftersom jag inte längre har någon tid till att komma upp på en intressant nivå. Jag har fortfarande ett intresse för spelet som garanterat kommer att hålla i sig och mitt A-game håller en klart hyfsad nivå. Jag kommer att fortsätta hänga på pf eftersom det trots allt kan vara underhållande och trevligt. Ett mer eller mindre värdigt slut på den här länge sovande dagboken blev det. FRED OCH KÄRLEK! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Ville bara skriva lite här, har legat och tänkt lite under natten och kan inte sova riktigt bra. Jag har bestämt mig för att inom en överskådlig framtid inte lägga en krona till på poker. Jag har alltid haft svårt att ta förluster, och snöbollseffekten har varit stor, ibland även cashgame-effekten . Med den senaste tidens streak med som mest runt 60 turneringar utan cash har jag tvingats se sparkapitalet minska med inte längre tolererbar hastighet. Mina prispengar online+live överstiger med okänd marginal en miljon kronor, och däribland har jag åkt ut med två bord kvar i två turneringar med förstapris på miljonbelopp. Jag känner dock att jag snart håller på att förlora nästan lika mycket då jag inte längre har någon vidare kontinuitet i mitt spel och det blir dyra ströskott i turneringar med tusentals deltagare som är ohållbart. Som tur är har jag redan hunnit spendera mycket av mina vinster. Det enda situationen tillåter just nu är att börja grinda smått igen vilket jag inte känner motivation till eftersom jag inte längre har någon tid till att komma upp på en intressant nivå. Jag har fortfarande ett intresse för spelet som garanterat kommer att hålla i sig och mitt A-game håller en klart hyfsad nivå. Jag kommer att fortsätta hänga på pf eftersom det trots allt kan vara underhållande och trevligt. Ett mer eller mindre värdigt slut på den här länge sovande dagboken blev det. FRED OCH KÄRLEK! OK, gl whatever du gör framöver. Har själv varit i din sits ett par ggr och min räddning var att sluta spela de stora turneringarna med tusentals deltagare. Istället körde jag typ 200 st och så kom man på banan igen. PEACE Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 OK, gl whatever du gör framöver. Har själv varit i din sits ett par ggr och min räddning var att sluta spela de stora turneringarna med tusentals deltagare. Istället körde jag typ 200 st och så kom man på banan igen. PEACE Instämmer i allt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 OK, gl whatever du gör framöver. Har själv varit i din sits ett par ggr och min räddning var att sluta spela de stora turneringarna med tusentals deltagare. Istället körde jag typ 200 st och så kom man på banan igen. PEACE Tackar! Håller med, det håller såklart inte. Satte in ett par dollar på ipoker nyligen av precis den anledningen, lite mindre turneringar. Men fan samma sak och snabbt som fan går det . Eftersom jag har en inkomst numera så har jag sett vissa pengar som skottpengar, men det blev lite mer än jag hade tänkt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Känner igen mig endel i det där. Jag kan själv knappt kontrollera mitt spel alls om jag lirar för egna pengar. Låter bra som du gör med hel brytning, men då ska du inte lira nått. Inte ett game inte ens playmoney. Efter ett tag kommer suget motivationen och viljan att spela bra tillbaka. Att en stake i det tillfället är perfekt imo. Du kan fokusera på ditt spel och inte hur det går. Börja med en rejäl break nu bara, så kommer du tillbaka när du är taggad. GL så ses vi på SPS eller SSC sen när du är tillbaka på fötterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Känner igen mig endel i det där. Jag kan själv knappt kontrollera mitt spel alls om jag lirar för egna pengar. Låter bra som du gör med hel brytning, men då ska du inte lira nått. Inte ett game inte ens playmoney. Efter ett tag kommer suget motivationen och viljan att spela bra tillbaka. Att en stake i det tillfället är perfekt imo. Du kan fokusera på ditt spel och inte hur det går. Börja med en rejäl break nu bara, så kommer du tillbaka när du är taggad. GL så ses vi på SPS eller SSC sen när du är tillbaka på fötterna. Lätt. Om du känner att du mår dåligt av pokern, så sluta ofc, men är det "bara" så att du känner att det resultatmässigt gått trögt och du har haft svårt med disciplinen så tar du ett par månaders paus, blir sjuuukt sugen på att lira igen (tyvärr kommer du bli det oavsett vad du bestämmer dig för tror jag) och plockar stejk. Du är ju stabil i ditt A-game och vet vad du ska göra och varför i de flesta situationer. Det svåra brukar vara att hålla A-game när man kommer in i perioder som din, iaf för mig. GL oavsett! /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Tråkigt. Jag har ju varnat för de där monsterturneringarna;-) Har en kompis som är lite i samma sits att han bara spelar på PS och FTP. Blir ju lite av att bara hoppas på klonk. De suveräna strukturerna gör ju att man utvecklar sitt spel inför t.ex större live-events, men det finns ju onekligen nackdelar. Kul med recension av Hard Eight i PM. Mitt första nick (2003) är taget från filmen och jag är STORT fan av P.T Andersons filmer. Hade faktiskt planer på att starta en sorts motsvarighet till "Star Wars tältningarna", men för kvalitetsfilm istället för skräpfilm med start "Punch-Drunk Love". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Tråkigt. Jag har ju varnat för de där monsterturneringarna;-) Har en kompis som är lite i samma sits att han bara spelar på PS och FTP. Blir ju lite av att bara hoppas på klonk. De suveräna strukturerna gör ju att man utvecklar sitt spel inför t.ex större live-events, men det finns ju onekligen nackdelar. Kul med recension av Hard Eight i PM. Mitt första nick (2003) är taget från filmen och jag är STORT fan av P.T Andersons filmer. Hade faktiskt planer på att starta en sorts motsvarighet till "Star Wars tältningarna", men för kvalitetsfilm istället för skräpfilm med start "Punch-Drunk Love". nä du gillar marijuana Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 nä du gillar marijuana ? Har gillat kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Lätt. ... blir sjuuukt sugen på att lira igen (tyvärr kommer du bli det oavsett vad du bestämmer dig för tror jag)... Som nybliven tvåbarnspappa så finns inte tiden till att spela just nu, och kan intyga att suget kommer oerhört snabbt när man inte spelar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Känner igen mig endel i det där. Jag kan själv knappt kontrollera mitt spel alls om jag lirar för egna pengar. Låter bra som du gör med hel brytning, men då ska du inte lira nått. Inte ett game inte ens playmoney. Efter ett tag kommer suget motivationen och viljan att spela bra tillbaka. Att en stake i det tillfället är perfekt imo. Du kan fokusera på ditt spel och inte hur det går. Börja med en rejäl break nu bara, så kommer du tillbaka när du är taggad. GL så ses vi på SPS eller SSC sen när du är tillbaka på fötterna. Lätt. Om du känner att du mår dåligt av pokern, så sluta ofc, men är det "bara" så att du känner att det resultatmässigt gått trögt och du har haft svårt med disciplinen så tar du ett par månaders paus, blir sjuuukt sugen på att lira igen (tyvärr kommer du bli det oavsett vad du bestämmer dig för tror jag) och plockar stejk. Du är ju stabil i ditt A-game och vet vad du ska göra och varför i de flesta situationer. Det svåra brukar vara att hålla A-game när man kommer in i perioder som din, iaf för mig. GL oavsett! /SK Tackar båda. Ja, mitt sug kommer att vara stort emellanåt, det är till och med ganska möjligt att jag lyckas bryta nattens löfte snart, men jag ska verkligen försöka. Problemet med det andra ni nämner är att jag inte har balls att fråga, och att man ändå inte får göra det på det här jädra forumet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 7 November , 2008 Rapport Share Postad 7 November , 2008 Tråkigt. Jag har ju varnat för de där monsterturneringarna;-) Har en kompis som är lite i samma sits att han bara spelar på PS och FTP. Blir ju lite av att bara hoppas på klonk. De suveräna strukturerna gör ju att man utvecklar sitt spel inför t.ex större live-events, men det finns ju onekligen nackdelar. Precis. Och tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts