ulaf Postad 1 Februari , 2008 Rapport Share Postad 1 Februari , 2008 ufff, tufft läge. jag hade nog valt att syna då du inte får syn av mycket du slår om du höjer.. hans betmönster indikerar att han känner sig väldigt säker med sin hand eller vill få det att se ut så.. intressant att se fortsättningen av handen.. Känns sjukt read beroende, jag tycker dock som handen är spelad att det skriker stege av hans hand. Jag skulle nog dega in. Två olika åsikter direkt! Jag gick på mendietas linje, men kraclob hade "rätt", han hade 98. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Februari , 2008 Rapport Share Postad 1 Februari , 2008 Jag äter GB carte d'or:s Rocky Road. En nötglass i dubbel bemärkelse. Tänkte skotta på 109r idag efter gårdagens seger. Blir även lite högre spel med 32k gtd för $163 på full tilt. KAAANSKE ska jag spela en $320 på ipoker också (25k gtd) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Februari , 2008 Rapport Share Postad 1 Februari , 2008 Bleh, fiskigt? PokerStars Game #14984541440: Tournament #75786162, $100+$9 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2008/02/01 - 15:16:10 (ET) Table '75786162 12' 9-max Seat #5 is the button Seat 1: yoshdog22 (4460 in chips) Seat 2: Ggod (8430 in chips) Seat 3: lorenzo79 (4125 in chips) is sitting out Seat 4: Konan (6595 in chips) Seat 5: MangosPapa (18194 in chips) Seat 6: daddydumdoom (8296 in chips) Seat 7: VicTree (10475 in chips) Seat 8: KingCobra917 (5225 in chips) Seat 9: goodvibe1 (4550 in chips) daddydumdoom: posts small blind 75 VicTree: posts big blind 150 *** HOLE CARDS *** Dealt to Ggod KingCobra917: calls 150 goodvibe1: calls 150 yoshdog22: folds Ggod: calls 150 lorenzo79: folds Konan: folds MangosPapa: folds daddydumdoom: calls 75 VicTree: checks *** FLOP *** daddydumdoom: bets 700 VicTree: folds lorenzo79 is connected lorenzo79 has returned KingCobra917: calls 700 goodvibe1: folds Ggod: raises 2000 to 2700 daddydumdoom: raises 5446 to 8146 and is all-in KingCobra917: calls 4375 and is all-in Ggod: calls 5446 *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** daddydumdoom: shows (a flush, Ten high) Ggod: shows (three of a kind, Sevens) daddydumdoom collected 6142 from side pot KingCobra917: shows (a flush, Ace high) KingCobra917 collected 15975 from main pot *** SUMMARY *** Total pot 22117 Main pot 15975. Side pot 6142. | Rake 0 Board Seat 1: yoshdog22 folded before Flop (didn't bet) Seat 2: Ggod showed and lost with three of a kind, Sevens Seat 3: lorenzo79 folded before Flop (didn't bet) Seat 4: Konan folded before Flop (didn't bet) Seat 5: MangosPapa (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 6: daddydumdoom (small blind) showed and won (6142) with a flush, Ten high Seat 7: VicTree (big blind) folded on the Flop Seat 8: KingCobra917 showed and won (15975) with a flush, Ace high Seat 9: goodvibe1 folded on the Flop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 1 Februari , 2008 Rapport Share Postad 1 Februari , 2008 Två olika åsikter direkt! Jag gick på mendietas linje, men kraclob hade "rätt", han hade 98. SWEEEETAH! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Februari , 2008 Rapport Share Postad 1 Februari , 2008 SWEEEETAH! Sköna rids mannen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Februari , 2008 Rapport Share Postad 1 Februari , 2008 Är ute ur allt. Spelade väldigt slarvigt, var inte så sugen egentligen. Brukar iofs vara lite halvlös i början ibland för att kunna få stor stack. Tar en del marginella lägen postflopp. Jag är sjukt fascinerad av Allen Cunningham. Har sett en del TV-sändningar med honom, och killen är fullkomligt fenomenal, har aldrig sett honom göra ett misstag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mendieta19 Postad 1 Februari , 2008 Rapport Share Postad 1 Februari , 2008 SWEEEETAH! fan va du vinner coinflips.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Sitter och spelar uncharted på mitt nya ps3 på morgonkvisten. Ett ganska trevligt spel, men idag kom jag till underjorden och mötte massa zombiemonster. Har nog aldrig blivit så rädd när jag spelat tv-spel förut Det var asläskigt och det kommer massa på en gång. Var tvungen att stänga av och samla mig lite.......... Igår hade mammas "nya" 50-årsfest, vilket var okej. Jag tror dock att jag har något slags social fobi för jag känner mig verkligen inte bekväm i en lokal med 60 personer där jag bara känner 20% väl. Jag hängde mest nere i källaren med styvsyrran som jag tror delar min inställning. Moster var där med sin 6 månaders Benjamin. Han representerade bebisar på ett utmärkt sätt och gnällde absolut ingenting och såg bara hur gullig som helst ut, nästan så man blev sugen på en Ärligt talat fascineras jag av barn och hoppas få möjlighet att fixa en egen någon gång inom en avlägsen men ändå skrämmande nära framtid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 fan va du vinner coinflips.. Ja inte fan bannar jag mig från alla sidor bara för jag torskar en Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Jag äter GB carte d'or:s Rocky Road. En nötglass i dubbel bemärkelse. Tänkte skotta på 109r idag efter gårdagens seger. Blir även lite högre spel med 32k gtd för $163 på full tilt. KAAANSKE ska jag spela en $320 på ipoker också (25k gtd) Rocky Road är ju ingenting mot B&J glass =) Där snackar vi nöten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Rocky Road är ju ingenting mot B&J glass =) Där snackar vi nöten. Upplys en obildad glassälskare om vad B&J är! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bootliner Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Ben 6 JerryäBen & Jerry's, finns på närsmsta 7-eleven-butik! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Ben 6 JerryäBen & Jerry's, finns på närsmsta 7-eleven-butik! Tack, och bra jobbat på den långa lördagsfyllan! Nu känner jag igen namnet, kopplade inte förkortningen. Har ätit en av deras glassar, vilket också var någon chokladpryl tror jag. Tyckte den var sådär men jag får väl prova några andra sorter. Jag är annars den som uppskattar ganska okomplicerad glass, som GB:s gammeldags vanilj eller Daim. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Jag var helt såld på GBs krossade choklad innan jag testade B&J.. nu är den väldigt tråkig istället =) Favoriten hos B&J är väl cookie dough (vanilj) eller chocolade fudge brownie (choklad). Vad kostar B&J på sjuelva? Här uppe kostar 500gr 50:- på ICA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Jag var helt såld på GBs krossade choklad innan jag testade B&J.. nu är den väldigt tråkig istället =) Favoriten hos B&J är väl cookie dough (vanilj) eller chocolade fudge brownie (choklad). Vad kostar B&J på sjuelva? Här uppe kostar 500gr 50:- på ICA Om jag ska gula nån gång igen ska det vara på glass. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mendieta19 Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Jag tror dock att jag har något slags social fobi för jag känner mig verkligen inte bekväm i en lokal med 60 personer där jag bara känner 20% väl. instämmer helt:cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mendieta19 Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Ja inte fan bannar jag mig från alla sidor bara för jag torskar en försöker du antyda till nåt?? edit: vet att det lät konstigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Kör lite söndags nu, börjar med 500k på ftp och 2nd chance på stars om 20 min. kör 33r på stars också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 3 Februari , 2008 Rapport Share Postad 3 Februari , 2008 Är inte helt nöjd med utbudet på FT. Jag bör lägga mig innan 00.30 nuförtiden. Vilka turneringar rekomenderar du för mig då? Har hittat $75 som startar 19.00, men vad mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 4 Februari , 2008 Rapport Share Postad 4 Februari , 2008 Du har $20 rebuy med 8,5k garanti 14:30 full tilt-tid. Tyvärr är ju det allra smaskigaste senare för oss tappra svenskar. Prima bör ha ett bra utbud för dina tider. Även ipoker och kanske ongame? Tycker dock att de amerikanska sajternas strukturer är bättre även om jag inte prövat alla den senaste tiden. Det är svårt att vara mtt-lirare om man inte kan flexa =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 4 Februari , 2008 Rapport Share Postad 4 Februari , 2008 Är inte helt nöjd med utbudet på FT. Jag bör lägga mig innan 00.30 nuförtiden. Vilka turneringar rekomenderar du för mig då? Har hittat $75 som startar 19.00, men vad mer? Om man spelar MTTs räcker det liksom inte att spela på en sajt på samma sätt som det gör ifall man spelar cg. Regga dig på de flesta nätverk och kika runt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 4 Februari , 2008 Rapport Share Postad 4 Februari , 2008 Var riktigt kallt och tråkigt att spela idag, så det blev nog 700 back eller nåt. Såg en riktigt rolig film, "The Amateurs". Se! En komedi om ett udda gäng som försöker göra en porrfilm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 4 Februari , 2008 Rapport Share Postad 4 Februari , 2008 Jag känner att jag har börjat slaska lite nu efter senaste veckorna och månaderna som har gått überbra med mina mått. Spelar rätt slarvigt ibland tycker jag, även om jag tror att det är möjligt att jag spelar nästan samma spel men med lite kallare kort än tidigare =) Vill säga att jag ska försöka hålla mig till max $109, men får se hur det går när det dyker upp goa $160... Ska även inte vara så slaskig med rebuy som jag är ibland. Brukar bli en 7-8 inköp hyfsat ofta. Det kanske bli onlinepaus helt i nån dag framöver. Tyckte det var tråkigt igår. Jag skriver ett nytt inlägg om gårdagen så det här inte blir så långt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 4 Februari , 2008 Rapport Share Postad 4 Februari , 2008 Hade en bit över avarage i 500k på full tilt (de sänkte garantin pga superbowl). Hade typ 14k på 200/400 eller nåt. Då höjer en med liknande stack precis till höger om mig till 999 och jag sitter på CO med A5s. Jag tar en syn här, har prövat att spela lite mer postflopp med lagom djupa stackar på senaste, känns som att prefloppspel är begränsat och jag har nog ett ganska stabilt sådant, men är självklart inte nån världsstjärna. Iaf floppen kommer Q hög utan nå drag och potten är typ 2,7k. Han betar misstänkt ut 1100 och jag tar en syn för att se vad som händer Turn är nu en K och han betar 2100 i potten som är på 5k. Här luktar det att han har en bra hand, men jag var så äckligt sugen på att bluffa så jag slog om till 6500. Han tänker ett tag och stoppar in. BLEH. Då var jag nere på drygt tio bb och åkte två händer senare med AK mot JJ. I second chance gjorde jag en urksyn: En sen pos höjer under de första nivåerna och jag synar med KQ på knappen och bb hänger med. flopp AK4 alla checkar. Turn är en K och ursprungshöjaren betar halvpott och jag bara synar. River är 4 och han betar 300 i typ 600. Jag slår om mini här till 600 för att få honom att syna med typ ett A eller nåt Då ställer han in med ytterligare 2k och jag typ synar.... han hade AK och det var slut på det roliga. Okoncentrerat av mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
77luck Postad 4 Februari , 2008 Rapport Share Postad 4 Februari , 2008 Jag var helt såld på GBs krossade choklad innan jag testade B&J.. nu är den väldigt tråkig istället =) Favoriten hos B&J är väl cookie dough (vanilj) eller chocolade fudge brownie (choklad). Phish food ftw!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts