Gå till innehåll

Mods. Stäng gärna ner dagboken, tack =)


Rebonius

Recommended Posts

Du verkar inte alltför bedrövad när man läser det du skriver, tror inte det är nån fara för din del men du kan ju alltid vara lite extra observant så du inte inte hittar på nåt dumt vare sig det gäller pokerborden eller på fyllan.

 

GL

 

Nejdå, som sagt är det bara skönt att vi kom överrens om en lösning som båda tyckte att kändes bra och att vi slapp bråka iallafall ikväll.

Tror att jag håller mig undan cashgames men fortsätter nog spela lite turneringar.

Deppig musik ska jag förstås undvika också.

 

Kvällens framgångar är en ITM i en $109 på Party, en $320 big deal biljett+småpengar från en shorthanded $54 turnering och en vinst i en €100 turnering på B2B som gav strax över €1 000.

Har en bra stack i en $22 1r+1ad där jag hoppas på klonk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 834
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag håller på att titta på lite resor till värmen i sommar. Jag kan tyvärr inte komma med Emilio till Bulgarien så då får jag väl hitta på något annat resemål :)

Ni på PF brukar ju ha rätt bra koll.

Jag vill inte åka till Asien och det är viktigare med en lugn atmosfär och internetuppkoppling på rummet än jättebra partyställen.

Partyställen är ju förstås ett plus ändå ;P

Hur är det med priserna? Var är det billigt och var kostar det lite mer?

Runt 4 stjärnor på hotellet skulle vara passande och rätt hög säkerhet. Jag har ingen lust att bli rånad så fort jag kliver utanför hotellområdet.

 

Hur verkar det här hotellet på Cypern?

Jag tänkte fara någon gång i juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Good news

 

Det blir turneringskväll med bl a Grand Tournament och massor av "mindre" turneringar.

 

Bad news

 

Jag har just pratat med min flickvän och vi bestämde oss för att ta en paus.

Nu är det mat och hög, glad musik som gäller för att inte börja tänka på det och låta det störa spelandet.

Det kommer antagligen vara mitt svåraste mål hittills i den här dagboken.

Är det någon som har erfarenhet av om det går att "spela sig ifrån sorgen"?

Lätt rätt flummigt, men alla förstår nog.

 

Vet nog ganska väl hur det är. Jag och min sambo bröt just upp efter 2 år som sambos och 4 år som pojkvän/flickvän. Var dock rätt ok för oss också då vi insåg att det nog aldrig skulle hålla hela vägen till pensionen om man säger som så.

 

Min taktik för att lösa det hela är helt enkelt att låsa in mig med datorn ett tag, men samtidigt planera in en hel del skoj i framtiden så man har något att se fram mot. Började dock med att klippa tre veckor i Thailand, men sen har jag tex bokat in fotbollsresa till England i april och en 30-års fest i Umeå i maj.

 

Så länge man har något kul inom en snar framtid att se fram mot så har jag inga problem att sitta i kallingarna ett par dagar framför tv och dator och passa på att vara sådär allmänt snuskig som jag inte fick vara när vi var två i lägenheten.

 

EDIT: Fast deppig musik måste man ju såklart nöta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet nog ganska väl hur det är. Jag och min sambo bröt just upp efter 2 år som sambos och 4 år som pojkvän/flickvän. Var dock rätt ok för oss också då vi insåg att det nog aldrig skulle hålla hela vägen till pensionen om man säger som så.

 

Min taktik för att lösa det hela är helt enkelt att låsa in mig med datorn ett tag, men samtidigt planera in en hel del skoj i framtiden så man har något att se fram mot. Började dock med att klippa tre veckor i Thailand, men sen har jag tex bokat in fotbollsresa till England i april och en 30-års fest i Umeå i maj.

 

Så länge man har något kul inom en snar framtid att se fram mot så har jag inga problem att sitta i kallingarna ett par dagar framför tv och dator och passa på att vara sådär allmänt snuskig som jag inte fick vara när vi var två i lägenheten.

 

EDIT: Fast deppig musik måste man ju såklart nöta!

 

Tack för ett riktigt bra svar!

Det där med resandet och så blir ju lite knepigare när jag går i skola. Men tittar ju som sagt på en resa till värmen till sommaren iallafall.

Det kommer antagligen bli mer tränande och festande än tidigare. Träning är alltid bra och det är skoj att komma ut och träffa lite folk :)

Tyckte alltid att det var jobbigt att inte vara singel när man festade och träffade andra tjejer.

 

Jag vågade inte lyssna på din deppmusik men har själv lite rekommendationer:

Även Kristofer Åström & Hidden Truck - All Lovers Hell och Kristofer Åström - No Suprises är grymma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har backat endel på CG ihelgen (Ja, jag vet att jag sa att jag inte skulle spela det) men är ändå hyffsat nöjd.

 

Jag har en rätt viktig grej imorgon så jag kommer antagligen INTE att spela alla sena turneringar ikväll eftersom det ju inte är sådär jätteskoj att stänga av datorn när man sitter på ett finalbord på morgonen för att inte bli försenad.

Jag kanske kör en lista liknande min vanliga men slutar att starta upp fler MTTs efter kl 11 eller något liknande.

 

Ingen som hade något förslag eller några tankar om reseförslaget något inlägg upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som hade något förslag eller några tankar om reseförslaget något inlägg upp?

Tja, eftersom Asien var uteslutet kan jag isf rekommendera Bulgarien och framförallt Sunny Beach om du är ute efter både sol, bad, party och bra internet.

Är du enbart ute efter sol & bad och skapligt internet och dessutom vill leva billigt kan du ju ta en tripp till Hurghada i Egypten. Dåligt med party iofs ;-)

 

OT: Eftersom du är en riktig rackare på MTT´s - varför inte köra nån på SvS ikväll? Borde vara enkelt att klonka en sån mtp motståndet på SvS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, eftersom Asien var uteslutet kan jag isf rekommendera Bulgarien och framförallt Sunny Beach om du är ute efter både sol, bad, party och bra internet.

Är du enbart ute efter sol & bad och skapligt internet och dessutom vill leva billigt kan du ju ta en tripp till Hurghada i Egypten. Dåligt med party iofs ;-)

 

OT: Eftersom du är en riktig rackare på MTT´s - varför inte köra nån på SvS ikväll? Borde vara enkelt att klonka en sån mtp motståndet på SvS?

 

Okej. Det var Sunny Beach som Emilio skulle till. Jag har hört mycket bra om det men samtidigt verkar det vara väldigt kriminellt och stränga vakter.

Hurghada låter rätt fint :P Jag ska kolla upp det! Tack!

 

Kruxet ligger i att jag bor i Finland. Jag är alltså inte svensk medborgare och har därför inget account på SvS. Bra tänkt annars :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det var Sunny Beach som Emilio skulle till. Jag har hört mycket bra om det men samtidigt verkar det vara väldigt kriminellt och stränga vakter.

Hurghada låter rätt fint :P Jag ska kolla upp det! Tack!

 

Kruxet ligger i att jag bor i Finland. Jag är alltså inte svensk medborgare och har därför inget account på SvS. Bra tänkt annars :P

 

 

Men sluta läs aftonhoran....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Det var Sunny Beach som Emilio skulle till. Jag har hört mycket bra om det men samtidigt verkar det vara väldigt kriminellt och stränga vakter.

Hurghada låter rätt fint :P Jag ska kolla upp det! Tack!

 

Kruxet ligger i att jag bor i Finland. Jag är alltså inte svensk medborgare och har därför inget account på SvS. Bra tänkt annars :P

 

Sunny Beach kan nog vara ett nötspel om du är yngre än 21 typ, med tanke på att de flesta turister sällan är mer än några år över 20..

Gillar man extremt festande och inte har problem med att sköta en utgång så är det ett grymt ställe. Men som sagt, klarar man inte av att sköta sig på fyllan så kan det få tråkiga konsekvenser med stränga och framförallt hårdhänta "väktare".

 

Sunny Beach var dock något jag åkte till när jag var student och ville ha en billig semester med billigt festande osv, med tanke på dina klonkar lär det finnas >10 ställen som slår Sunny Beach i alla aspekt men i en annorlunda prisklass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska till hurghada måste du gå till Little bubbha och Minestry of sound. Skippa dock calypso som alla taxichaffisar tar en till om man frågar efter en nattklubb.

Tack! Jag lägger det på minnet.

Men sluta läs aftonhoran....

Jag har läst vad du tycker om stället och om jag inte missminner mig var det typ "Det är mindre bråk än på ett vanligt ställe eftersom alla har hört hur stränga väktarna är och vågar därför inte bråka". I´m I correct?

 

Sunny Beach kan nog vara ett nötspel om du är yngre än 21 typ, med tanke på att de flesta turister sällan är mer än några år över 20..

Gillar man extremt festande och inte har problem med att sköta en utgång så är det ett grymt ställe. Men som sagt, klarar man inte av att sköta sig på fyllan så kan det få tråkiga konsekvenser med stränga och framförallt hårdhänta "väktare".

 

Sunny Beach var dock något jag åkte till när jag var student och ville ha en billig semester med billigt festande osv, med tanke på dina klonkar lär det finnas >10 ställen som slår Sunny Beach i alla aspekt men i en annorlunda prisklass.

 

Okej. Som sagt är prisklassen kanske mindre viktig för mig än för normala studerande. Det är dom där <10 ställena jag letar efter just nu :D

Det är väl egentligen inte festandet som är det viktiga. Att komma iväg härifrån och få koppla av med sol, strand, golf och spel känns rätt hett just nu iallafall.

My bad.. :roll:

 

Varför inte Vegas?

 

Långt bort, ingen strand och så är jag inte speciellt intresserad av livepoker. Att sitta och vänta i 4h för att sedan hitta en hand som man bustar med känns inte sådär jätteskoj.

Ta mig inte fel nu, jag förstår att folk tycker att livepoker är otroligt roligt, men det är kanske inte just min grej.

Nu har jag obv bara nämnt de negativet grejerna om Vegas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är lugnare än här hemma och generellt är vakterna också väldigt trevliga så länge man sköter sig. Kan man inte styra sig när man är full får man skylla sig själv. Hororna är lätta att slippa undan bara man inte går på strandpromenaden, och det man behöver spana efter är väl små skitungar som går o känner i fickorna när man börjar bli lite drucken. Pissa på allmän plats är ju inte heller någon hit.

 

För någon i din ålder tvivlar jag på att man hittar bättre ställen än SB. Tips som USA o.s.v går ju fetbort med tanke på din ålder. Alternativ är väl typ Aiya Napa eller rhodos. Dyrare och jag tvivlar på att det är mkt bättre drag än i Sunny beach. Sen ser jag väl ingen anledning till att ta något dyrare "bara för att" liksom. Var som sagt i Sunny beach 2 ggr i somras och åker tillbaka igen, garanterat. Bättre fest lär va svårt att hitta och när man också klurat ut vad som är bra och vad som är dåligt är det bara grymt rakt igenom.

 

*edit*

Läste att du inte var ute efter fest först och främst nu :)

 

För golf lär ju Spanien vara ett hett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Florida kring jul, och det kan jag varmt rekommendera.

Vi hade husbil och snurrade runt överallt, men det fanns en del sjukt fina ställen kring Miami och i söder Key West.

Bortsett från att det möjligtvis är lite långt så skulle ja tro att det matchar dina önskemål.

Okej. Jag har aldrig varit till USA men det blir nog någongång iallafall =)

 

Nej det är lugnare än här hemma och generellt är vakterna också väldigt trevliga så länge man sköter sig. Kan man inte styra sig när man är full får man skylla sig själv. Hororna är lätta att slippa undan bara man inte går på strandpromenaden, och det man behöver spana efter är väl små skitungar som går o känner i fickorna när man börjar bli lite drucken. Pissa på allmän plats är ju inte heller någon hit.

 

För någon i din ålder tvivlar jag på att man hittar bättre ställen än SB. Tips som USA o.s.v går ju fetbort med tanke på din ålder. Alternativ är väl typ Aiya Napa eller rhodos. Dyrare och jag tvivlar på att det är mkt bättre drag än i Sunny beach. Sen ser jag väl ingen anledning till att ta något dyrare "bara för att" liksom. Var som sagt i Sunny beach 2 ggr i somras och åker tillbaka igen, garanterat. Bättre fest lär va svårt att hitta och när man också klurat ut vad som är bra och vad som är dåligt är det bara grymt rakt igenom.

 

*edit*

Läste att du inte var ute efter fest först och främst nu :)

 

För golf lär ju Spanien vara ett hett alternativ.

 

Okej. Mycket nyttigt i det här inlägget, perfekt!

Jag har aldrig varit i slagsmål i fyllan så det känns ju lugnande.

Aiya Napa har jag aldrig hört talas om men kan ju kolla upp det :)

Rhodos var jag till med familjen här om året och det kändes rätt okej. Nu har jag ju varit dit redan så då kanske det är roligare att testa något nytt.

Du verkar ju iallafall vara en förespråkare av Sunny Beach så ska väl tänka igenom det en gång till.

Det här hotellet hittade jag där som såg "lagom" ut iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är lugnare än här hemma och generellt är vakterna också väldigt trevliga så länge man sköter sig. Kan man inte styra sig när man är full får man skylla sig själv.

 

Med risk för att gå väldigt OT i dagboken gör jag mitt sista inlägg i ämnet Sunny Beach, visst är vakterna trevliga så länge man sköter sig.. Men de är trots allt i nio fall av tio efterblivna på gränsen till grottmänniskor.

Ett exempel var när vi var på Lazur som var det stora eller egentligen den enda riktigt bra nattklubben för 4-5 år sen var det en kille som var fruktansvärt otrevlig och klibbade och kladdade på flickorna i vårt sällskap mer än tillåtligt i min väns tycke.

 

Vännen gick in på toa och råkade av en händelse träffa på denne idiot som jag tror var engelsman, kall och rå som han var drog han en lögn till vakten som höll koll utanför toaletten om att han såg en tanig engelsman som höll på o drog upp något vitt pulver i näsan inne på toaletterna.

Detta tillfälle toppar fortfarande listan i mitt 23åriga liv över människan som fått mest stryk framför mina ögon IRL (av 4-5 bubbaklubba-bulgarer), så det är inte enbart så att man klarar sig jättebra bara för att man inte spårar ur ordentligt på fyllan.

Har även en historia om ett par polare som blivit rånade av pistolbärande bulgarer osv, men detta var kanske närmare 10 år sedan så det är ju alldeles för oaktuellt för att gå in på nu.

 

Men sedan "olyckan" ifjol med svenskarna som hamnade i bråk med just vakter i Sunny Beach kan jag tänka mig att klubbägare osv har stävjat vakterna ganska hårt när det gäller fysiskt våld så detta kanske ska ses mer som en historisk anekdot än aktuell fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...