Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Gjort min andra film nu där jag spelar 2 bord nl10sh. Vore tacksam för lite kommentarer om mitt spel i stort och om det är någon stor läcka jag har. Tyvärr blev det inte så mycket action, men jag gör gärna fler videor om det finns intresse.

Kan jag vara vinnande i längden? Vågar jag gå upp i stakes lite med det spel som jag har idag? :-?

länk och info:

72mb

1272 x 628

24 min

http://www.megaupload.com/?d=326AW9DX

lösenord på rarfilen: pokerforum

(har säkert glömt något, men då får det editeras 8-) )

Såga på!

Postad

Tjena

Tänkte att jag skulle skriva en rad om ditt pokerspelande. Det var inte så mycket att kommentera om spelet för att det hände för lite. Men det som var riktigt positivt enligt mig var att du hade koll på andra stackar +antal synare om du skulle höja pre. Det är många som glömmer det och bara kör på. Men att hålla koll på sånt kan göra att du vet vad motståndaren förmodligen ska göra eller inte göra. Det har du nytta av på högre nivåer.

Nivån du spelar på är jäkligt låg var det gäller spelar nivån. De går sällan in med fullt inköp. Detta beror nog på att de vill få in degen om de träffar hårt och samtidigt inte förlora för mycket ifall de skulle torska i en utdragning. Man spelar i regel mer aggressivt när man är shortstackad. Detta gör att det kan vara knepigt med att hitta ett bra bord när går in med fullt inköp. Varför inte prova att spela 10 bord istället. :D

Du undrar också om ditt spel håller för högre nivåer och jag skulle nog svara ja på det. Det känns som du har ganska bra koll på var du kan och vad du står. Men sätt "ALLTID BANKRULLEN FÖRST. Det är den som bestämmer nivån.

För att du ska utveckla dig så kan jag rekommendera att du läser artiklar, böcker m m. Samt analysera dig själv genom att spela in när du spelar. Jag kan lova att du hittar massor av saker som du kan förbättra. Detta är till stor hjälp när du ska prova på högre nivå med mer än ett bord.

Som sagt det blev inte så mycket om hur du spelade utan om vad du ska tänka på istället för att kunna gå vidare och spela på högre nivåer.

Postad

Mycket tacksam för svar! :-)

har ett par böcker hemma och är även medlem på cardrunners så det har säkert hjälpt mig lite. Kommer fortsätta läsa och titta på cr filmerna.

Funderar på att göra några filmer till och ta den som det är mest action i, vare sig jag skulle backa eller plussa under den.

En sak som kanske inte syns så mycket i denna videon, eller som jag iaf får uppfattningen av att inte syns, är att det känns som att jag ofta blir bluffad eftersom jag är så tajt. det känns ibland som att motsåndarna ser hur tajt jag är och efter ett tag börjar försöka sno lite oftare från mig. vet inte hur jag ska bemöta detta riktigt...

ska jag checkcalla oftare checkraisa oftare och cb mer sällan när jag träffat så att de mer uppmärksammare spelarna inte vet var de har mig?

Hittar säkert information om detta efter lite googling och sökning i forumet.

Edit:

Har spelat 10 bord (du menar 10max nu va och inte 10 st bord?) tidigare, men det är ju mycket lättare att hitta 6max bord. :-). Sen är det lite lättare att hålla koll på de andra i ett 6max bord.

Rullen orkar med nl50 som den är nu, men det är väl mitt självförtroende, eller kanske bristen på den som gör att jag inte vågar hoppa upp och försöka på allvar känns det som. Tror jag spelat lite "scared money" de gångerna jag provat spela nl50 (50-100 händer)

Postad

En sak som kanske inte syns så mycket i denna videon, eller som jag iaf får uppfattningen av att inte syns, är att det känns som att jag ofta blir bluffad eftersom jag är så tajt. det känns ibland som att motsåndarna ser hur tajt jag är och efter ett tag börjar försöka sno lite oftare från mig. vet inte hur jag ska bemöta detta riktigt...

ska jag checkcalla oftare checkraisa oftare och cb mer sällan när jag träffat så att de mer uppmärksammare spelarna inte vet var de har mig?

Den känslan känner jag igen och vad det gäller lösningar till det så är det väldigt anpassat till hur motståndarens spelsätt är. Det gäller att vara uppmärksam på det när man spelar, kan dock vara svårt om man spelar flera bord.

Det är ju här som du skulle kunna använda det du har spelat in för att kolla hur spelet sätt ut när du tror att du har blivit bluffad.

Vad det gäller checkbeta, chekcalla eller cb så ändras det från gång till gång samt spelarnas spelsätt samt hur brädan ser ut och antal synar innan. Oftast är man för mesig, dvs man borde reraisa mer pre samt cb mer på floppen än vad man gör i allmänhet på lägre nivå. Bankrullen styr oftast om man vågar eller inte. Kolla bara på proffsen de är knappast rädda för att torska och det är den inställning man måste lära sig. De ha ju också en ganska fet bankrulle. :D

Spelar man på för hög nivå i förhållande till bankrullen så blir man oftast feg och rädd för förlora och då viker man gärna vid bluffsituationer.

Ett tips för att utveckla sitt spel kan vara att lira nån SnG. För då lär man sig positionens betydelse och vad aggressivitet betyder samt så känner man igen sig i olika situationer.

Postad

Hej,

Har just kollat på din video. Spelar också NL10/NL20 på ipoker, har dock inte någon NL50-rulle ännu :-) Har 17 händer på dig, så vi har mötts. Du spelade dock inte någon av dem så jag har inga stats

Vi spelar ganska lika du och jag. Jag är mer aggressiv i position dock. Det var några händer du lade som jag hade höjt: ca 9:30 har du 98 på knappen och alla lägger sig före dig, 16:20 A2s på knappen alla lägger sig fram till dig. Tror det var nån mer jag tänkte på, men kommer inte ihåg.

AA #1 var bra spelad tycker jag. Bra bet på turn, det är väl spelarberoende huruvida man synar eller ej ifall han ställer, men oftast syn på den här nivån imo. Tycker ofta man ser nån (i deras ögon) slowspela AQ på floppen och sen trycka till när det kommer en läskig turn.

AA #2 Jag ställer nog rivern, knekten fyller bara hålstegen och jag vill inte riskera att han checkar bakom med KQ/AQ/KJ. Tror inte han bluffar missat färgdrag.

11:10 varför så stor höjning med KK. Min standard är 4x +1 för varje limpare, vilket i det här fallet skulle blivit .5. Hade kunnat tänkt mig att bara höja till .4 här dock och släppa in honom eftersom han bara hade en halv stack

17:40 Bra limp med 55 mot shortstackarna, ingen som helst mening att höja den.

Hade inte orkat med det högra bordet, ingen hade ju mer än 50bbs och flera var extremt short. Hade nog inte höjt K10s mot dem vid ca 19:00. Bra att du inte c-betade iaf.

Du hade visst en av mina favoritfiskar, TTR64200752 på vänstra bordet. Har inte sett honom på ett tag, synd att du inte fick chansen att spela nån stor pott mot honom :)

Och du tiltar mig lite när du skriver ut 0.50, det räcker att skriva .5 ;-)

Postad

Tjena!

Tack för kommentarerna.

Kände bara att jag hade blivit synad så ofta om jag hade höjt. Har för mig att de två efter mig var ganska lösa. Lite därför som jag inte höjde pf.

AA #2 Kommer inte ihåg den handen riktigt. ska kolla igenom den igen. Det var lite så jag tänkte har jag för mig.

Ja, det är fullt av shortstackar på ipokers nl10 vad jag har sett. Brukar spela på betfred när jag gör videos.

(btw, välkommen till forumet, såg att du bara hade en post. :-))

• 5 weeks later...
Postad

Tjenare!

Spelar på samma nivå som dig fast full ring dock, fast försöker bli bättre på short handed. Jag tror det är samma situation överallt, att minst 1-2 spelare sitter på 4$ eller mindre, för är samma på Merge Nätverket med som jag lirar på.

Jag saknade lite av de händer som ofta uppstår, alltså man har AK-AJ och missar flop och en bettar ut före dig på BB t.ex.

Så skulle uppskatta någon mer video så man kanske kan hitta några tips eller liknande:P

ps. sjukt kortsnitt du hade under den 20 minutarn..:D

• 3 weeks later...
Postad
17:40 Bra limp med 55 mot shortstackarna, ingen som helst mening att höja den.

Kan diskuteras. Limpar man 55 så är det för setvärde och mot shortstackar får man inte oddsen att dra till set. Mot shortisar är det raise eller fold som gäller med i stort sätt alla händer du spelar.