Hanna84 Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Min laptop havererade nar jag stangde av den genom att trycka pa stombrytaren. Precis innan hade jag forsokt starta windows media player for att spela en film som jag laddat ner. Nu nar jag forsoker starta datorn sa kan windows ej startas. Ar det nan som har nagra tips pa hur jag kan fa igang windows? helst utan att ominstalera efetrso, jag ej har den CD-skivan... Tack pa forhand! Hanna Citera
EmWi Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Om den inte ens startar i felsäkert läge.. Måste du ha skivan Citera
Hanna84 Postad 2 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2008 Den startar ej i felsakert lage eller med senaste sparade konfiguration... Om jag ominstalarar windows forsvinner val mina dokument?!? Kan man radda mina dokument? //En datorhaverist i nöd... Citera
brainslicer Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Om du tex kan slänga in hårdisken i en annan fungerande dator som extra disk kan du kopiera över egna arbeten.(vilket förstås är betydligt lättare på stationära datorer....) Citera
KenHag Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Ett enkelt och rätt billigt sätt är att köpa en ny hårddisk och instalera windows på den och använda den andra som slav. Så länge det inte är disken som är helt paj kan du nog rädda det mesta på den vägen. Citera
brainslicer Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Ett enkelt och rätt billigt sätt är att köpa en ny hårddisk och instalera windows på den och använda den andra som slav.Så länge det inte är disken som är helt paj kan du nog rädda det mesta på den vägen. Jopp, gör jag så gott som alltid vid nyinstallation, men även det betydligt lättare på stationära, men saknar man skiva är de ju värre det också Citera
Hanna84 Postad 2 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2008 Tack sa mycket!! Ar dock inte sa bra pa sant har... Nan som kan ge en mer ingaende beskrivning hur man anvander laptopen som slav till an stationar? Eller vet nan stans man kan fa hjälp med detta? /H Citera
KenHag Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Finns säkert nån liten kundvänlig datafirma där du bor som för en billig peng kan hjälpa dig Citera
Black_Jim Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Nu stjäl jag lite utrymme här: Om man råkat knäcka skärmen på sin laptop, bara sprucken sås uppifrån och ner som ett blixtnedslag, går det att laga eller är det bara att kosta på sej en ny? En HP om det är av betydelse... Citera
aegans Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 black_jim fick ett frispel på min laptop å vräkte in fanskapet i väggen. ringde en data firma å det kostar tydligtvis runt 4k att få det fixat. naturligtsvis täcker min drulleförsäkring en "tappad" dator Citera
EmWi Postad 3 Januari , 2008 Rapport Postad 3 Januari , 2008 Hanna: om du inte är så hemma på det så snacka med en data firma. Annars finns det en adapter du kan köpa. så att du kan koppla in 2.5" disken från lappen in i en stationär.. Sedan kan du kopiera över... Kör du vista? Anv diskshrink isf.. skapa en ny partion. Installera windows där.. Och sedan kan du kopiera över som vanligt... Kanske funkar detta på winxp med.. har inte behövt göra det själv på winxp. Citera
Recommended Posts