Gå till innehåll

Fudge - SH 2,5/5kr


Fudge

Recommended Posts

Tänkte börja nya året med att starta upp en dagbok för att kunna få lite feedback på händer och hålla koll på resultaten.

 

Simon, 22år, Karlstad.

 

Spelat på SvS sen 1Nov. Började på 1/2 med 3k, och gick upp till 2,5/5 vid 10k. Rullen ligger bara på 13k nu efter att ha spenderat rätt mycket senaste tiden. Endast SH och nickar samma som här.

 

Spelat 57k händer enligt PT, och ska enligt den ligga 34k +. Spelat lite på en annan dator så fattas kanske 5k händer och 10-13k kr.

 

 

De närmaste kompisarna åker utomlands nästa vecka och stannar borta i 2månader, därför tänkt lägga upp lite mål jag ska försöka hålla under den tiden!

 

* Äta bättre

* Träna ordentligt

* Regelbundna promenader

* Spela massor

* Spela upp rullen till 30k och testa 5/10

* Börja lägga undan lite pengar och inte spendera allt som kommer in

* Dricka mycke mindre än vad jag gör just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trevligt, lirar du shorthanded eller? Nick? Jag harvar på samma nivå för övrigt och lirar ganska mycket så vi lär väl stöta på varandra kanske.

 

Gl iaf!

 

Edit: Hoppas du lever upp till din plikt och hejar på Färjestad när du bor i Karlstad? ;)

 

Tycker din avatar är lustig teddan. :)

 

Gl till dig Fudge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, lirar du shorthanded eller? Nick? Jag harvar på samma nivå för övrigt och lirar ganska mycket så vi lär väl stöta på varandra kanske.

 

Gl iaf!

 

Edit: Hoppas du lever upp till din plikt och hejar på Färjestad när du bor i Karlstad? ;)

 

Finns inget lag jag avskyr mer än fbk! För att inte tala om äcklena i wolfpack!

 

Spelar endast SH och har samma nick som här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kort session på 720 händer slutade på 950+.

 

Spelet var grymt segt! Har riktigt svårt för att spela dagen efter utgång. Men skönt att få en ok start på året!

 

Blir nog inge mer spel ikväll, laddar inför morgondagen istället!

Kommer säkert en hand eller två då också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

 

Köper du in med 100 eller 200bb?

 

Börjar själv närma mig 10K och vettefan om man vill lira 5krs med bara 10inköp. Men du kanske spelade 100 bb i början? Då har du ju 20 ggr buy in.

 

I början på 2,5-5 så brukade jag gå in med 400-1000kr, beroende på hur bordet såg ut och vilka stackar Fi hade. Men nu kör jag 200bb, alltid.

 

Gick upp vid 10k för att spelet flöt bra och det bara var att kliva ner igen om det blev en dålig start!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl , finns ett antal 2,5-5 players här nu !

 

Jo, lite tråkigt att spelare som Rival la ner sin DB bara!

 

 

Kom från en smarrig lunch nu och är spelsugen, men kommer en kompis med lite saker snart, och onödigt att sätta sig innan. Så så fort han lämnat av sakerna drar jag igång, tvätta lite ikväll men ska nog kunna bli lite händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooops ;)

 

 

***** Hand History for Game 555468428 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 2, 13:00:17 ET 2008

Table Diana 17 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: folet ( $338.28 )

Seat 2: FBK1932 ( $985 )

Seat 3: Fudge ( $1205.45 )

Seat 4: segerlind ( $409.48 )

Seat 5: Bugsy ( $1513.3 )

folet posts small blind [$2.5].

FBK1932 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to FBK1932 [ 4s 2d ]

Fudge raises [$20].

segerlind calls [$20].

Bugsy raises [$50].

folet folds.

FBK1932 folds.

Fudge calls [$30].

segerlind calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 3h, 5c, 9h ]

Fudge checks.

segerlind checks.

Bugsy bets [$125].

Fudge calls [$125].

segerlind folds.

** Dealing Turn ** [ 7d ]

Fudge checks.

Bugsy bets [$110].

Fudge raises [$290].

Bugsy calls [$180].

** Dealing River ** [ Ac ]

Fudge bets [$490].

Bugsy calls [$490].

Fudge shows [ 7c, 6c ] a pair of sevens.

Bugsy shows [ Qs, Qd ] a pair of queens.

Bugsy wins $1952.5 from the main pot with a pair of queens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppade öppen stege, och fick par på turn, därför jag höjde, bygga pott vid träff och se ifall han har en hand. När river kom kunde jag inte hålla mig från att bluffa.

 

Vi hade spelat lite innan och han hade vikt några händer och bara sett bra händer från mig. Bra eller anus? Vet faktiskt inte.. Tråkig start på sessionen iaf8-)

 

Åsikter någon?

 

Avslutade precis en session på 950händer, låg 2k back efter 40min ca, avslutade ganska starkt och hoppades på en 0 session, men hittade ett + på 600, grymt nöjd! Nu är det lite tvätt så kör vi igen.

 

--

 

En av de tyngsta dagarna hitills på SvS. Lirat ca 4500händer och slutar 800-. Oj vad jobbigt de har varit, testat att lösa upp spelet lite men de va inte så smart mot 3000 synstationer! Ny dag imorn, blir desto bättre då. Gått rätt bra sista tiden så var ganska väntat!

 

Lägger upp lite händer imorn med..

 

Bara hoppas det inte är dagboksriggen som slagit till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sa att du hade set/stege/tvåpar på turn, han trodde dig inte. Antagligen satte han dig på drag eller sämre par (55-TT ej set).

 

River är därmed blank och "bluffen" sög. Hade han tänkt folda river hade han foldat turn.

 

Stämmer nog, kändes bara som han skulle kunna släppa ett överpar. Menmen, ser det som en kostam läxa=)

 

 

Blivit lite spel idag, började med att backa runt 1k men fick lite flyt efter en stund och efter 1350 händer ligger jag runt 2,4k+.

Sitter med en fisk jag vill se tömd innan jag ger mig, sen iväg till S.A.T.S för att se vad ett medlemskap kan kosta!

-

Sådär, ny medlem på SATS, känns bra och på måndag kör vi igång!

Ny session när som helst, börjar bli lite folk på SvS nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar gärna emot musiktips, spellistan behöver fyllas på!

 

Just nu är det Coldplay, Petter, Gentleman, Tiger lou, The Magic Numbers, The Boss, Nina Rochelle, Kanye West och 3 Doors Down som rullar!

 

Kanye eee sååå tung , testa också Jay-Z nya platta "American Gangster". Sen är Babyshambles nya grym också om du gillar den sortens musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...