Gå till innehåll

Bästa pokerrum för mikrolimitspel?


saltkar

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag vill spela FL cash games vid 10-bord på nivåer från ca $0.05/$0.10 till $0.5/$1. Trafiken bör vara hög med lätt motstånd på åtminstone dessa nivåer. Det bör inte heller vara någon skatt på vinster eller överdriven rake.

 

Är det någon som har förslag på passande pokerrum? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel, bland de lägsta rakeavgifterna och erkänt mycket fisk. Dessutom går raken till svenska staten, dvs oss och inte till ngn mångmiljonär på Bahamas. Finns nog pokerrum med mer spelare, men ofta 6000 spelare inloggade kvällstid.

 

/Patfor

Finns det ens så låga limits på SvS som OP efterfrågar?

Hur som helst så kan ju ändå inte motståndet på den nivån skilja märkbart så det är väl bara att plocka en klient som man gillar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag vill spela FL cash games vid 10-bord på nivåer från ca $0.05/$0.10 till $0.5/$1. Trafiken bör vara hög med lätt motstånd på åtminstone dessa nivåer. Det bör inte heller vara någon skatt på vinster eller överdriven rake.

 

Är det någon som har förslag på passande pokerrum? :-)

 

Nåt som fyller alla dina kriterier finns nog inte. Alla sajter har rätt överdriven rake vad gäller små FL spel, motståndarna lär ju i genomsnitt vara rätt dåliga på de lägsta nivåerna överallt och skatter skulle jag inte bekymra mig om på de där nivåerna heller. Jag har svårt att tro att skattmasen i Sverige är värst intresserad över vinster på nån tio-lapp eller så... :)

 

EDIT: Förslaget ovan att plocka en klient du gillar är nog det bästa tills vidare. Se till att skaffa rakeback (ifall möjligt), du kanske vill spela där fortsättningsvis också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tanken är att börja på lägsta nivån och gå uppåt när jag har vunnit ett tag.;-) FL cash game vid 10-bord verkar inte vara den populäraste formen av holdem och därför antar jag att jag bör välja ett pokerrum med hög trafik om jag vill ha några bord att välja bland. Enligt http://www.pokerscout.com är PokerStars, Full Tilt Poker och Party Poker de mest välbesökta rummen. Dessvärre verkar både PokerStars och Full Tilt vara belägna utanför EU, vilket gör Party Poker till det största skattefria pokerrummet. Haken är dock att deras rake verkar vara mycket högre än PokerStars på låga nivåer.

 

På $0,05/$0,10 är Partys rake dubbelt så hög med en fem gånger så hög maxrake. Vid högre nivåer blir skillnaden mindre men fortfarande på $0,50/$1,00 är maxraken dubbelt så hög på Party Poker som på PokerStars.

 

Frågan är därför om jag ska välja Party Poker för att de är skattefria eller PokerStars för att de har lägre rake. Man kanske även bör ta hänsyn till motståndet. Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tanken är att börja på lägsta nivån och gå uppåt när jag har vunnit ett tag.;-) FL cash game vid 10-bord verkar inte vara den populäraste formen av holdem och därför antar jag att jag bör välja ett pokerrum med hög trafik om jag vill ha några bord att välja bland. Enligt http://www.pokerscout.com är PokerStars, Full Tilt Poker och Party Poker de mest välbesökta rummen. Dessvärre verkar både PokerStars och Full Tilt vara belägna utanför EU, vilket gör Party Poker till det största skattefria pokerrummet. Haken är dock att deras rake verkar vara mycket högre än PokerStars på låga nivåer.

 

På $0,05/$0,10 är Partys rake dubbelt så hög med en fem gånger så hög maxrake. Vid högre nivåer blir skillnaden mindre men fortfarande på $0,50/$1,00 är maxraken dubbelt så hög på Party Poker som på PokerStars.

 

Frågan är därför om jag ska välja Party Poker för att de är skattefria eller PokerStars för att de har lägre rake. Man kanske även bör ta hänsyn till motståndet. Några förslag?

 

 

Du kan totalt strunta i att Pstars INTE är skattefritt i detta fallet då det handlar om så små summor. Så du kan utan problem börja spela på Pstars utan att vara rädd att skattmasen ska komma och knacka på . GL ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även Eurobet har rätt bra trafik på låga FL bord. Och samma med Betsson (samma nätverk).

Riktigt löst spel för det mesta.

 

Eurobet har även en $25 bonus varje månad som är väldigt enkel att klara.

 

Sedan kan du få tillbaka lite av raken från dessa sidor varje månad om du söker runt lite.

 

grafiken är inte så rolig, men tar man bara bort "gubbarna" så är det så att man överlever.

 

Betsson har inte samma bonus, men däremot har dom så man kan spela FL genom mobilen. Kul när man har tråkigt och inte har tillgång till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...