Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan, jag är ganska ny inom Heads Up och har därför lite frågor.

Det känns ju som pokertracker nästan är ännu behövligare om man spelar heads up eller vad säger ni?

Jag har iallafall pokertracker hemma men har inte tagit mig tid att gå igenom alla miljoner finesser och trix man kan göra.

Jag undrar därför, vad har jag användning för i pokertracker när det gäller HU och hur kollar jag dem sakerna, samt vad menas med t.ex "BB/100 över x händer"?, Hur många gånger man 3 bettar på BB?

Sen undrar jag också anående programet som man kan köpa till, poker ace hud.

Jag spelar på B2B och vet att det inte fungerade där förut, men såg skriverier om att det ska komma till årsskiftet, är det någon som vet mera om det?

GameTime+ känns mest krångligt, och statsen på spelarna hamnar lite var som helst på bordet:S, jag vet inte, någon som använder det?

Lite lösa frågor kanske, men skulle hjälpa mig otroligt mycket att få svar på detta.

Mvh/Jonas

Postad

Blir nog svårt att använda PT på ett vettigt sätt mot en mänskligt tänkande FI. CG i mean

sng's däremot kan stats vara väldigt bra att ha

Men jag spelar varken sng's knappt längre, o använder mig inte av databasprogram

Postad
Blir nog svårt att använda PT på ett vettigt sätt mot en mänskligt tänkande FI. CG i mean

sng's däremot kan stats vara väldigt bra att ha

Men jag spelar varken sng's knappt längre, o använder mig inte av databasprogram

Jo det har du rätt i, men får man upp stats på bordet med ace hud som t.ex %flop%turn&riverbet osv, så kan man få enhel del hjälp i dom här 50/50 besluten..

Pokertracker antar jag är mest för att hålla koll på sitt eget spel.

Gott nytt år!

Postad
Jo det har du rätt i, men får man upp stats på bordet med ace hud som t.ex %flop%turn&riverbet osv, så kan man få enhel del hjälp i dom här 50/50 besluten..

Pokertracker antar jag är mest för att hålla koll på sitt eget spel.

Gott nytt år!

jo men då antar jag att du köper databas av någon som mine:at? för att ifall du sj har spelat mot FI innan så har du ju redan read på honom. Det är ju mycke lättare iaf att ha stats mer korrekt tycker jag iallafall. alltså HU gentemot FR.

men kan väl knappast skada :)

gott nytt på dig me

Postad

BB/100 är ett mått på din winrate. Mätetalet anger hur många big blinds du vinner per hundra händer.

Ex: Vinner du i snitt $32 per hundra händer när du spelar $2/4 har du en BB/100 på 8.

Ett bättre alternativ (i mitt tycke) till GT+ är PokerAce HUD, PAHUD.

Det sköter identifiering av bord själv och är väldigt smidigt och effektivt. Rekomenderas varmt om du använder PT.

EDIT: Skummade visst igenom din tråd lite för snabbt och såg nu att du hade nämnt PAHUD redan xD

Postad

GameTime+ känns mest krångligt, och statsen på spelarna hamnar lite var som helst på bordet:S, jag vet inte, någon som använder det?

Mvh/Jonas

Du kan enkelt flytta statsen genom att trycka ner vänster musknapp och sedan flytta statsen dit du vill ha den.