Gå till innehåll

Förväntad timlön/Värde !?


JagGårGul

Recommended Posts

Är det någon som har koll på vad man kan tänkas ( vad som är rimligt ) att tjäna på 1/2 sek spel. ( svenska spel )

 

Spelar 2 bord samtidigt, 5 manna!

 

Kan man räkna detta på någotvis eller finns det riktlinjer på vad förtjänsten bör ligga på.

 

Timlön eller för en session.

 

Givetvis kommer ju badbeats osv. men jag hoppas ni förstår vad jag är ute efter. Har en liten samling pokertidningar:-D där jag vet att detta togs upp i en artikel om att bygga bankrulle. Skall se om jag kan gräva fram det......;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Jag tror du kan räkna ungefär såhär:

Jag tror man spelar ca 100 händer i timmen per bord.

Alltså 200 händer i timmen och om du är ganska bra kan man nog räkna med att du kan hålla 5ptBB/100 hands alltså 10st big blinds per hundra händer.

20BB=40kr, Mao 40kr i timmen, visst det låter väldigt lågt(kanske väl lågt) men jag snackade nu över en massa händer. På kortare tid kan du säkert hålla 10-15ptBB.

Rätta mig om jag har fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror man kan snitta cirka 50 BB/timme på 2 bord, det är en extremt svag nivå du kör på, lätt att vinna och det kryllar av kassa spelare.

 

Jag hade ca 13 BB/100 händer vilket blir ca 12 BB/h.

 

12BB/h är ungefär 50kr/h vilket blir ungefär 250kr/h vid 5-tablande.

 

(Jag 4-tablade och kunde absolut ha haft en högre winrate om jag inte stundtals spelat som ett spån.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att den förväntade timförtjänsten mest beror på hur pass stark spelare man är i förhållande till nivån man spelar på. Är du duktig låter inte 50/h orimligt, medan en medelbra spelare på den nivån kanske går jämnt upp...

Vinner du 50/timme över tid, låter det som att du är mogen att gå upp ett snäpp!

Jag är en färsking på detta forumet, så ta det lugnt om du inte håller med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ingen PT, så för så mycket statistik jag kan på papper istället.

Jag lirar dock PLO 1/2 just nu.. 2-3 bord samtidigt(ungeför 50/50 2 eller3 bord).

 

Spelat totalt ca 29h,5400 händer,vunnit 11500 kr= 11500/29/2,5= 158.62 Kr/h/bord..

Dock är jag inne i ett litet stim just nu,hähä:mrgreen: ..

Fortsätter det såhär blir det kke dagbok av mitt lilla experiment.

Men vem orkar med en till omaha galning liksom? så vi får se,eller så kke jag gular min vana trogen :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, o du är förmodligen lika smart som ditt nick.....:-D

 

Annars, tack för bra svar ( Inte JoeDuck alltså:lol: )............ska hålla lite koll nu o kommer med rapporter i min dagbok. ;-)

sorry, jag uttryckte mig lite dåligt. På svenska spel kan 51% av pokerspelarna förvänta sig att få 200kr/session i genomsnitt på nivå 1/2sKr om de skottar varje fredagskväll. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...